2010-12-23, 02:36
Medlem
loveitorhateits avatar
Nu är det så att jag ska göra ett val mellan Iphone 4 och HTC (vilken utav HTCs varianter som nu skulle passa mig bäst). Och jag har verkligen ingen aning om vilken jag ska välja. Hoppas på hjälp från er

Det som är viktigast hos en telefon för mig:
- Kamera (Foto & Videoinspelning ska fungera bra i alla lägen, mörker, dagsljus osv)
- Stil (den får gärna se lite "flashig" ut, både i menyer(vill inte ha gråa och tråkiga bakgrunder/teman) och i skal, men detta prioriterar jag sist)
- Lätthanterlig
- Vilken kan spela upp flest videoformat? mp4 osv..
- Snabb
- Minne
- Hållbar
- Självklart vill jag ha en kristallklar skärm med tydliga färger och allt det där, och då ska Iphone 4 vara bäst(?) har jag hört.

Det var väl dom punkter som var viktigast för mig. Tacksam för all hjälp jag kan få . Och om du nu orkar svara så skriv gärna varför just den telefonen. Inte bara "Iphone 4 ofc! ".
Citera
2010-12-23, 02:39
Medlem
menslutanus avatar
felpost.
Citera
2010-12-23, 03:20
Medlem
Skalbamses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Nu är det så att jag ska göra ett val mellan Iphone 4 och HTC (vilken utav HTCs varianter som nu skulle passa mig bäst). Och jag har verkligen ingen aning om vilken jag ska välja. Hoppas på hjälp från er

- Kamera (Foto & Videoinspelning ska fungera bra i alla lägen, mörker, dagsljus osv)
- Stil (den får gärna se lite "flashig" ut, både i menyer(vill inte ha gråa och tråkiga bakgrunder/teman) och i skal, men detta prioriterar jag sist)
- Lätthanterlig
- Snabb
- Minne
- Hållbar
- Självklart vill jag ha en kristallklar skärm med tydliga färger och allt det där, och då ska Iphone 4 vara bäst(?) har jag hört.

Det var väl dom punkter som var viktigast för mig. Tacksam för all hjälp jag kan få . Och om du nu orkar svara så skriv gärna varför just den telefonen. Inte bara "Iphone 4 ofc! ".

Har en HTC desire..

Den uppfyller ALLA dom kraven, förutom kameran, tyvärr.. annars är den kanon!
Vet inte hur HTC desire HD är, men kan mycke väl va bra kamera på den. Iphone har jag ingen erfarenhet av :P
Hoppas de hjälpte liite iaf!
Citera
2010-12-23, 03:25
Medlem
Jag har en xperia x10 och den funkar kanon, bäst kamera och video inspelning av alla androider som har gjorts än så länge, snygg, bra färger, bra batteritid o.s.v
Citera
2010-12-23, 03:29
Medlem
notice88s avatar
dina krav på kameran kan nog vara svårt att uppfylla men i övrigt så skulle jag rekommendera Iphone 4 väldigt varmt, köpt min för ett par veckor sedan och jag ångrade inte en sekund att jag skaffade den
Citera
2010-12-23, 03:50
Medlem
htmls avatar
Lite svårt att säga vad som skulle passa dig personligen, men det låter som att HTC desire hd skulle vara det perfekta valet för dig med tanke på dina krav. Kollar län tester så har den telefonen vunnit de de flesta tester av det du nämnt. Kan inte sidan med testerna i huvudet Justin så kan dessvärre inte hänvisa till några källor för tillfället.
Citera
2010-12-23, 04:27
Medlem
Phantom042s avatar
HTC desire HD eller Samsung Galaxy S
Vill du gå ner en aning i prisklass finns Xperia X10
Du får Android 2.1 istället för 2.2 (vet du inte skillnaden spelar det ingen större roll för dig)
Skärmen är av en sämre teknik men bättre upplösning, X10:ans skärm är alltså skarpare men på de övriga två är färgerna bättre, dvs har du en liten bild av nåt är den ljusstark och resten av skärmen är kolsvart. På X10 blir allt lite ljusare liksom. Sen är det såklart lite mer prestanda i Galaxy och Desire HD, ska du köra tunga spel och program väger det kanske över även om X10 fortfarande tillhör högprestanda segmentet.

Iphone är i mitt tycke inte alls lika prisvärd. Enda fördelen med den skulle jag vilja säga är att den är snygg och konstruktionen är jävligt kvalitativ med allt glas och ja, kvalité rätt igenom. Men hade du tänkt sätta på ett fult gummifodral kan du lika gärna skita i den, förstör det bästa med Iphone.

För övrigt känns IOS lite som ett rutnät med ikoner bara. Android är snyggare med sina hemskärmar och widgets. Känns lite mer 2011 över det.
Senast redigerad av Phantom042 2010-12-23 kl. 04:30.
Citera
2010-12-23, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit

- Lätthanterlig
- Snabb
- Minne
- Hållbar

Jag skulle rekommendera en iPhone 4! Nedan beskriver jag varför.

Kamera: Den har en 5 mp kamera, med blixt. Filmar i HD.
Stil: Jag tycker att en iPhone 4 är snygg både på utsidan och insidan.
Lätthanterlig: Helt klart!
Videoformat: Ja den klarar mp4.
Snabbhet: iPhone 4 är sjukt snabb enligt mig, allt flyter på kanon.
Minne: Ja vad ska man säga? Finns 16 och 32 gb.
Hållbarhet:Folk klagar hela tiden på att den är så ömtålig bla bla bla.. men jag kan inte hålla med om det. Har tappat min iphone 4 i sten golv på över 1 meters höjd, utan skydd, hete ingenting med den!
Skärm: iPhone 4's skärm är helt sjukt skarp!! Hade en 3gs innan, fyfan vilken skillnad det var!
Avrundning: Tycker iPhone 4 helt klart är prisvärd och en fantastisk telefon! KÖP KÖP KÖP!

För mer info gå in här: http://www.apple.com/se/iphone/specs.html .
Citera
2010-12-23, 05:53
Medlem
Phantom042s avatar
Just ja.
Med Galaxy och Desire HD behöver du inte nöja dig med MP4. Dra över Dvix, Avi och allt du känner för, du behöver inte anpassa upplösningen det fixar telefonen.
Ladda ner, dra och släpp i en mapp sen är det bara att se vad som helst.
Citera
2010-12-23, 23:23
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
HTC desire HD eller Samsung Galaxy S
Vill du gå ner en aning i prisklass finns Xperia X10
Du får Android 2.1 istället för 2.2 (vet du inte skillnaden spelar det ingen större roll för dig)
Skärmen är av en sämre teknik men bättre upplösning, X10:ans skärm är alltså skarpare men på de övriga två är färgerna bättre, dvs har du en liten bild av nåt är den ljusstark och resten av skärmen är kolsvart. På X10 blir allt lite ljusare liksom. Sen är det såklart lite mer prestanda i Galaxy och Desire HD, ska du köra tunga spel och program väger det kanske över även om X10 fortfarande tillhör högprestanda segmentet.

Iphone är i mitt tycke inte alls lika prisvärd. Enda fördelen med den skulle jag vilja säga är att den är snygg och konstruktionen är jävligt kvalitativ med allt glas och ja, kvalité rätt igenom. Men hade du tänkt sätta på ett fult gummifodral kan du lika gärna skita i den, förstör det bästa med Iphone.

För övrigt känns IOS lite som ett rutnät med ikoner bara. Android är snyggare med sina hemskärmar och widgets. Känns lite mer 2011 över det.

Tack så hemskt mycket. Det är dem som du som gör att man älskar flashback! Svar på sina frågor i detalj. GILLAR'T!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in