• 1
  • 2
2010-12-22, 21:31
Medlem
snbmkrs avatar
Hej Fb. Jag söker en ljudlös tändare, finns det någon sådan?

Jag vill alltså undvika ljudet som bildas när själva lågan ska skapas.

En produkt som skapar en låga genom elektrisk ström från ett batteri då man trycker ner en helt tyst knapp är vad jag efterfrågar. Att skapa en låga i ett förstoringsglas i solen eller att tända mot en redan befintlig låga räknas ej.

(Valde Tobak eftersom flera trådar om tändare fanns här. Om mod vill flytta, gärna för mig.)
Citera
2010-12-22, 21:33
Medlem
maitans avatar
Varför i helsike ska du ha en sån? Finns ingen vad jag sett iallafall..
Citera
2010-12-22, 21:34
Medlem
vad spelar det lilla klicken för roll egentligen.. sluta röka istället
Citera
2010-12-22, 21:36
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dip_set
vad spelar det lilla klicken för roll egentligen.. sluta röka istället
Han är pyroman och vill starta brand när lärarn har föreläsning?
Citera
2010-12-22, 21:52
Medlem
Polly141s avatar
ja vill också ha en,
det är bra när man bor på behandlingshem och ska smygröka en spliff,
då slipper man paranoia som att tro att personalen ska höra tändaren och misstänka en,
för man har en knäpp tyst tänare
Citera
2010-12-22, 22:01
Medlem
Jag har för mig att jag såg något liknande säljas på vissa bensinmacker för några år sedan. Man tryckte ner en knapp så tändes en lampa, stark nog att tända ciggen eller smällaren.

Är det någon fler som kommer ihåg detta?

Annars kanske det skulle gå med en väldigt stark laserpekare?

Vad är ändamålet?
Citera
2010-12-22, 22:10
Medlem
moondawns avatar
Perfekt när man döljer att man röker
Citera
2010-12-22, 22:20
Medlem
danneohs avatar
Ifall ni är rädda för att bli upptäckta när ni tänder tändaren av diverse anledningar rekommenderar jag att hosta i samband med ljudet.

Mig veterligen existerar inte någon knäpptyst tändare då jag antar att någon for av ljud måste föras för att bilda en gnistra.
Citera
2010-12-22, 22:21
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Du kan ju tända cigg med något som glöder också. Tänker mig någon form av ståltråd med ström genom. Den borde vara tyst Köp en strömkub så kan du reglera hur mycket det ska glöda.. Kanske inte så diskret men du kan ju alltid hävda att du ska lära dig ohms lag om någon frågar

Alternativt tänder du på en spisplatta.
Citera
2010-12-22, 22:48
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyXray
Du kan ju tända cigg med något som glöder också. Tänker mig någon form av ståltråd med ström genom. Den borde vara tyst Köp en strömkub så kan du reglera hur mycket det ska glöda.. Kanske inte så diskret men du kan ju alltid hävda att du ska lära dig ohms lag om någon frågar

Alternativt tänder du på en spisplatta.

brödrost är ordet du söker
Citera
2010-12-22, 23:22
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
brödrost är ordet du söker

Brödrosten är ju på inga sätt tyst. Är övertygad om att TS kommer bli asrädd för upptäckt när den hoppar upp. Men om man moddar den lite kanske...
Citera
2010-12-22, 23:30
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyXray
Brödrosten är ju på inga sätt tyst. Är övertygad om att TS kommer bli asrädd för upptäckt när den hoppar upp. Men om man moddar den lite kanske...

Nej man håller i den där spaken man trycker ner samtidigt som man trycker på avbryt så kan du sakta och försiktigt dra upp helt ljudlöst.
Det var förövrigt inte riktigt ett svar på tråden utan mer ett svar på det du sa:
Citat:
Tänker mig någon form av ståltråd med ström genom. Den borde vara tyst Köp en strömkub så kan du reglera hur mycket det ska glöda..

Tänkte bara att en brödrost var lite enklare än en strömkub

Nåväl, förlåt för OT
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här