2010-12-22, 18:50
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Chansar på "windows" här eftersom jag hade det på den tiden det begav sig samt har Win 7 just nu. Vill verkligen få dessa låtar att funka och dessutom bränna ner till andra i julklapp, orkar inte springa runt och köpa saker åt vidriga släktingar. Är mycket tacksam för den hjälp jag kan få. Här är storyn:

Kring 2002 (?) så fick jag låna några skivor med bla filmmusik av en person som idag är död, hittade nått program där jag lyckades konvertera låtarna (har jag för mig) så att jag kunde spara dom på datorn och sedan bränna skivor av det. Den hdd:n jag hade då dog 2005 har jag för mig. Dessa stycken får jag inte tag på längre då jag inte vet vad dom heter samt att de är ovanliga, men jag gav vid tillfället bort en skiva med 14 av dessa låtar till en gammal polare. Dom funkar utmärkt på hans gamla CD-spelare enligt honom själv. Och nu när jag äntligen fick tag i den här skivan så funkar inte en enda låt. Har windows 7 nu och har testat VLC och windows media player men utan lycka. Dock står det ju i media player att låtarna finns där och hur långa dom är, men får inget ljud. VLC vill inte ens försöka öppna dom. Den info jag kan få fram är följande:

Windows Media Audio 9.2
128 kbps, 44 kHz, stereo 1-pass CBR

plats: wmpcd

Kopierade över allt från skivan till datorn och på "egenskaper" så står det samma info på alla låtarna, förutom att dom har olika track nummer:

Filtyp: CD-ljudspår (.cda)
Öppnas med: Windows Media Player
Storlek: 44 byte (44 byte)
Storlek på disk: 4,00 kB (4*096 byte)

Så vad kan felet vara? Och hur löser jag det? Senast jag hade nått problem kring mediaspelare fick jag i tips att ladda ner massa codecs och skit, vilket gav mig massa otrevliga virus istället. Så jag är lite försiktig med att pröva mig fram på det viset
Citera
2010-12-22, 19:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med detta verktyg -> http://www.isobuster.com/

CD, DVD, BD and HD DVD data recovery software !
IsoBuster is an award winning , highly specialized and easy to use CD, DVD and blu-ray (BD, HD DVD) data recovery tool.
It supports all CD / DVD / BD / HD DVD formats and all common file-systems ... Rescue lost files from a bad or trashed CD or DVD disc, save important documents, precious pictures, video from the family, your only system backup, ... IsoBuster can do it all !
Citera
2010-12-22, 19:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat med detta verktyg -> http://www.isobuster.com/

CD, DVD, BD and HD DVD data recovery software !
IsoBuster is an award winning , highly specialized and easy to use CD, DVD and blu-ray (BD, HD DVD) data recovery tool.
It supports all CD / DVD / BD / HD DVD formats and all common file-systems ... Rescue lost files from a bad or trashed CD or DVD disc, save important documents, precious pictures, video from the family, your only system backup, ... IsoBuster can do it all !

Tack för tipset. Tankade ner isobuster och testade lite men har fortfarande inte fått dom att funka, men det kan ju vara jag som inte vet exakt vad jag ska göra också. Ska fortsätta pilla lite med de där så får vi väl se om jag hittar någon lösning tillslut
Citera
2010-12-22, 19:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Annars så brukar detta verktyg fixar det mesta. Det är ett bra program. Undersök och provar dig fram så kanske du kan lösa ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in