En 18-årig pojke åtalas vid Attunda tingsrätt för att ha våldtagit en kraftigt berusad 13-årig flicka på en skolgård i Järfälla i november. Hans 16-årige kamrat åtalas för att ha hjälpt till genom att hålla fast och bevaka flickan. Advokat Elisabeth Fritz företräder flickan. Våldtäkten riktar sig mot ett försvarslöst barn och flera ungdomar har stått och tittat på utan att ingripa för att hjälpa henne vilket är allvarligt, säger Fritz till TT.
Jag vet att Västra Götalands nättidning kommer att göra en artikel om detta om det visar sig vara invandrarrelaterat, men att de inte kommer att göra en artikel om det inte visar sig att vara invandrarrelaterat.
Höll på att tro att Advokaten hette Elisabeth Fritzl men icke.
Är pojkarna skyldiga ska dom i min meningen få de straff som är rimligast för våldtäktsmän, pedofiler och dylikt alltså döden. Skicka dom till Iran eller något så de kan stenas
Det skall röra sig om en 18-årig gambier som åtalas för våldtäkt, med en 16-årig irakier som åtalas för medhjälp till våldtäkt. Det 13-åriga offret skall enligt uppgift vara svenskt.
Det skall röra sig om en 18-årig gambier som åtalas för våldtäkt, med en 16-årig irakier som åtalas för medhjälp till våldtäkt. Det 13-åriga offret skall enligt uppgift vara svenskt.
Jag ifrågasätter inte nödvändigtvis det som står i artikeln, men av ren nyfikenhet undrar jag hur realisten.se kan veta vilket ursprungsland som förövaren har. Står ursprungsland i FUP eller är det av GM:s namn som man kan utläsa ursprungsland?
Jag ifrågasätter inte nödvändigtvis det som står i artikeln, men av ren nyfikenhet undrar jag hur realisten.se kan veta vilket ursprungsland som förövaren har. Står ursprungsland i FUP eller är det av GM:s namn som man kan utläsa ursprungsland?
Det mesta står oftast i domen, skulle det nu inte göra det så står det i FUB, där går man igenom hela personens bakgrund.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!