Resultat: Tycker du att man borde ha ett minst antal inlägg för att kunna STARTA ett NYTT ÄMNE?
Ja, jag håller med
39,44%
28 röster
Nej, jag håller inte med
59,15%
42 röster
Jag vet inte...
1,41%
1 röster
2010-12-22, 17:47
Medlem
ewmans avatar
Jag vet inte hur det är med er men jag har stört mig otroligt mycket på att hela tiden se en massa skittrådar där folk trollar så uppenbart och jag tror inte att det varit såhär illa som det är nu någon gång tidigare. Kollar man på "Heta Ämnen" och "Populära Ämnen" så finns det alltid någon tråd som heter: "Jag är XXXXXX - Ställ era frågor". Jag tycker inte alls att själva idén är fel, för har man varit med om någonting som varit spännande, suttit i fängelse, varit porrstjärna, kändis eller liknande så kan det såklart vara intressant att läsa om det, men jag blir så trött när man öppnar en tråd och ser att personen som startade den har 4 inlägg och är reggad december 2010.

Så vad kan vi göra då?
Jag föreslår (och det är detta tråden är till för, kom med just DITT förslag!) att vi sätter en gräns för personer som är nyreggade. De måste minst ha gjort 100, 200, 300, 500, 1000 inlägg osv. Ungefär som med Laidback, att MOD:arna sätter en gräns på tex. 200 inlägg för att kunna skapa en tråd. Då tror jag man skulle få en mycket större seriositet och slippa många skittrådar som ändå slutar med att de hamnar i papperskorgen och folk slipper bli less på att det kommer skit. Jag tror att folk är lite mer rädd om sina profiler och vill inte posta skit med dem som man lägger ner energi på, för då ser folk snart att det är ett troll om man bara har en massa troll-trådar tidigare och man blir inte tagen på allvar.

Därför tycker jag att det vore en god idé att sätta en gräns.

Kan inte MOD vara snäll också att öppna en omröstning först, vi kan kalla det "FAS 1", där man kan rösta på:

Fråga: Tycker du att man borde ha ett minst antal inlägg för att kunna STARTA ett NYTT ÄMNE?
Svar 1: Ja, jag håller med
Svar 2: Nej, jag håller inte med
Svar 3: Jag vet inte...

Och senare i "FAS 2" kan vi rösta på, om nu Flashback vill så, hur många inlägg man ska ha för att kunna starta ett nytt ämne.

Kom igen nu allesammans, kom med just din åsikt och jag hoppas att MOD vill göra den här omröstningen, skulle vara intressant att se.

Tack för mig, God Jul och Gott Nytt År!
Citera
2010-12-22, 17:49
Medlem
BossesPizzerias avatar
Jag tycker att sådana trådar bara ska vara tillåtna i laidback postar man dom någon annanstans får man en tillsägelse.
Citera
2010-12-22, 17:50
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Jag tycker att sådana trådar bara ska vara tillåtna i laidback postar man dom någon annanstans får man en tillsägelse.
Det kan jag hålla med om, och hur många inlägg lär man ha för att kunna posta i "Laidback" ?

Citat:
Och vem fan är du? Sluta nassaa tack!
Ja, vem fan är jag? En person med 10 ggr mer inlägg än dig och trött på alla idioter som postar massa skit som senare visar sig bara vara fjant, troligtvis för att de flest, troligvis du också, inte har åldern inne och är van hur man disskuterar på Fragbite, så åk tillbaka dit lilla vän

God Jul
Senast redigerad av ewman 2010-12-22 kl. 17:53.
Citera
2010-12-22, 17:51
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Det kan jag hålla med om, och hur många inlägg lär man ha för att kunna posta i "Laidback" ?
Det är 200gräns och ett halvårs medlemskap om det är det du menar.
Citera
2010-12-22, 17:54
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Det är 200gräns och ett halvårs medlemskap om det är det du menar.
Precis, sen de där med halvårs medlemskap kan man stryka, men låt säga 100-200 inlägg är väl inte så tokigt va?
Citera
2010-12-22, 17:55
Medlem
Hellioss avatar
Citat:

Okey bara vi gamla ska sitta höra och mjöla då? Det är ert öppna forum för åsikter? Finns fler än ni här. så sluta apaa för fan! vi vill ha alla åsikter å och så. duger det inte så dra !!!
Citera
2010-12-22, 17:58
Medlem
Charles.Bronsons avatar
om alla gav fan att svar på frågor ,fråga mig trådar ,så skulle dagisbarnen tröttna ,och moderatorena
slänger tråden i papperskorgen eller låser ,och ger dem en tillsägelse på köpet.
Citera
2010-12-22, 17:59
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Okey bara vi gamla ska sitta höra och mjöla då? Det är ert öppna forum för åsikter? Finns fler än ni här. så sluta apaa för fan! vi vill ha alla åsikter å och så. duger det inte så dra !!!
Haha, vilken jävla nolla du är! Vi ser ju bara hur det går för dig att diskutera Nu är det så att det startas så sjukt många trådar som det bara är skit på, många som ställer korkade frågor, öppnar trådar om saker det redan finns trådar osv. för att det inte vet bättre, får man då posta ett tag så fattar man hur det funkar och det tar inte så lång tid att nå 100 inlägg, haha, ja om man inte är som du då, haha, reggad i 7 år och inte nått 70 Förstår att du vill ha kvar dessa skittrådar så du kan sitta där och kasta dina dumma kommentarer.

Men ta det lugnt grabben, om du fortsätter nu så har du snart hundra ju
Citera
2010-12-22, 18:02
Medlem
tältpinnes avatar
Man måste ha möjligheten att skapa ett smurfkonto för att posta känslig information, det vore omöjligt med din idé.

God Jul
Citera
2010-12-22, 18:05
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Man måste ha möjligheten att skapa ett smurfkonto för att posta känslig information, det vore omöjligt med din idé.

God Jul
Håller med klart man ska få starta nya, men det måste ju till en specialregel för de här skittrådarna.
Citera
2010-12-22, 18:07
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Haha, vilken jävla nolla du är! Vi ser ju bara hur det går för dig att diskutera Nu är det så att det startas så sjukt många trådar som det bara är skit på, många som ställer korkade frågor, öppnar trådar om saker det redan finns trådar osv. för att det inte vet bättre, får man då posta ett tag så fattar man hur det funkar och det tar inte så lång tid att nå 100 inlägg, haha, ja om man inte är som du då, haha, reggad i 7 år och inte nått 70 Förstår att du vill ha kvar dessa skittrådar så du kan sitta där och kasta dina dumma kommentarer.

Men ta det lugnt grabben, om du fortsätter nu så har du snart hundra ju

Gillar inte dig eller dina åsikter, men för fan alla tycker inte som dig din jugend. lär dig lite av alla trådar du läser. moget försöka förnedra mig här i tråden. du som försöker ta död på ett bra öppet forum för åsikter. så stäng dator och gå och sov. flashback behöver ingen politi!
Citera
2010-12-22, 18:08
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

God Jul
Första vettiga inlägget och motargumentet.

Ja det har du rätt i Men man får kanske ha ett konto med strax över 100 då, för 100 inlägg är ju inte så svårt att skaffa om man verkligen har så känslig info och inte vill röja sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in