Jag anser inte att man skall sätta en undre gräns på antal inlägg för att starta en tråd, det kommer enbart resultera i:
1) Massivt posthoreri då alla vill nå upp till x antal inlägg för att kunna starta trådar, vi kommer att se en ökning av "+1" samt "

", d.v.s. fler meddelanden av denna typ än vi ser idag.
2) Nya användare kan inte skapa trådar. Många personer kommer till FB med sina problem och självklart skall dessa personer få hjälp här, FB finns till för alla människor och inte enbart de med 500 + inlägg. Många av de "etablerade" användarna har också ett "smufkonto" som nyttjas vid mer personliga frågor, en användare med 10 000 inlägg kanske inte vill fråga om hans penis är normal då detta kan förstöra hans rykte.
Jag tror istället på att vi användare skall RP:a tramstrådarna så att mod kan radera dessa och eventuellt varna skaparen av dessa. Många trådar är dessutom i allra högsta grad seriösa och dessa trådar skall inte "straffas" för att en samling mongolider tycker det är roligt att förstöra för oss på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Jag tycker att sådana trådar bara ska vara tillåtna i laidback postar man dom någon annanstans får man en tillsägelse.
Det är en oerhört dålig idé då många av de trådar som fungerar (fråga mäklaren, fråga polisen etc.) är placerade i det delforum där de passar bäst. Skulle man placera alla dessa trådar i LB kan inte nya användare läsa och skriva i dessa trådar som i vissa fall är väldigt informativa. Jag själv har lärt mig enormt mycket och funnit stor glädje i att "korka" upp en av dessa trådar sent på kvällen.