Resultat: Tycker du att man borde ha ett minst antal inlägg för att kunna STARTA ett NYTT ÄMNE?
Ja, jag håller med
39,44%
28 röster
Nej, jag håller inte med
59,15%
42 röster
Jag vet inte...
1,41%
1 röster
2010-12-22, 18:08
Medlem
colonendbrackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Man måste ha möjligheten att skapa ett smurfkonto för att posta känslig information, det vore omöjligt med din idé.

God Jul

Eller så kan man också stå för det man skriver här på Flashback.
Håller med TS, någon typ av regel eller liknande för att försöka få ett stopp på alla trolltrådar.
Citera
2010-12-22, 18:11
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Första vettiga inlägget och motargumentet.

Ja det har du rätt i Men man får kanske ha ett konto med strax över 100 då, för 100 inlägg är ju inte så svårt att skaffa om man verkligen har så känslig info och inte vill röja sig.
Men då lär det ju bli 100 skitinlägg om man vill posta snabbt.
Citera
2010-12-22, 18:13
Moderator
^Eazs avatar
Tanken är god (de flesta idéerna som postas har ju faktiskt en god tanke bakom det), men även nya användare måste få starta en tråd.

Det finns faktiskt dem som reggar sig för att de just funderat på något eller har en vettig fråga, att kräva att de måste posta säg 100 inlägg är inte fair mot dem.

Sedan kan detta också få motsatt effekt, då det skulle leda till "posthoreri" för att nå gränsen tills man kan skapa ämnen, folk skulle hoppa runt i alla ämnen de hittar för att skriva något inlägg som håller sig till topic men inte tillför något (eller ännu värre, börja med massa +1).
Citera
2010-12-22, 18:18
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Jag tycker att sådana trådar bara ska vara tillåtna i laidback postar man dom någon annanstans får man en tillsägelse.
Det har startats en del sådana trådar i LB men de har alla papperskorgats. Och trådar som fråga polisen och "Mitt Nordkoreabesök 2010 intresserade får gärna ställa frågor (två intressanta frågetrådar) hör ju verkligen inte hemma där.

OnT: Nej, jag tycker inte det ts. Om man har något akut som man måste dikutera så vänder sig många till flashback. Om de inte är medlemmar så skulle din regel antingen innebära en massa värdelösa inlägg från dem för att få starta sin tråd eller att de helt enkelt vänder sig någon annanstans.
Citera
2010-12-22, 18:22
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Första vettiga inlägget och motargumentet.

Ja det har du rätt i Men man får kanske ha ett konto med strax över 100 då, för 100 inlägg är ju inte så svårt att skaffa om man verkligen har så känslig info och inte vill röja sig.
Vi som vill postar här för att det kanske känns viktigt,,, inte för att jävlas med en tråd samlare som dig. jag värnar för att flashback ska ha mycket underliga viktiga trådar som helst. sen kommer en gestapo som dig och försöker stoppa oss? FÖRFAN DU FÖRSÖKER TA BORT HELA GREJEN!!
Citera
2010-12-22, 18:25
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colonendbracket
Eller så kan man också stå för det man skriver här på Flashback.
Håller med TS, någon typ av regel eller liknande för att försöka få ett stopp på alla trolltrådar.
Den totala anonymiteten är en av de viktigaste principerna på flashback. Man ska här kunna diskutera ämnen och ha åsikter som inte är socialt acceptabla i samhället.
Citera
2010-12-22, 18:37
Medlem
Kaptenhooks avatar
Hade tagit hela tråden lite seriösare om det hade kommit från någon av dom gamla rävarna på forumet, eller i alla fall från någon "anställd". Om trådarna inte passar dig, läs dom inte. Väldigt simpelt.
Citera
2010-12-22, 18:43
Medlem
Gambias avatar
Tycker idén är dålig då det skulle leda till ett hemskt posthoreri samt att många reggar sig på Flashback just för att starta en tråd om något de gått och undrar eller funderat över.

Bäst är väl om alla helt enkelt försöker ignorera alla uppenbara troll.
Citera
2010-12-22, 19:39
Medlem
indens avatar
Citat:
Kan inte MOD vara snäll också att öppna en omröstning först, vi kan kalla det "FAS 1", där man kan rösta på:

Fråga: Tycker du att man borde ha ett minst antal inlägg för att kunna STARTA ett NYTT ÄMNE?
Svar 1: Ja, jag håller med
Svar 2: Nej, jag håller inte med
Svar 3: Jag vet inte...

Och senare i "FAS 2" kan vi rösta på, om nu Flashback vill så, hur många inlägg man ska ha för att kunna starta ett nytt ämne.

Kom igen nu allesammans, kom med just din åsikt och jag hoppas att MOD vill göra den här omröstningen, skulle vara intressant att se.

Nej, det bästa vore om antalet inlägg inte betydde någonting alls eller att man ens kan se vad någon skrivit innan. Minst antal inlägg för att kunna starta ett nytt ämne ska vara noll, så jag håller med eller hur det nu blir.

Jag förstår inte riktigt varifrån den här önskan om att ha ett superseriöst användarkonto på flashback kommer ifrån? Vafan, vi är anonyma, det vi skriver här betyder absolut ingenting i jämförelse med andra. Låt folk skriva vad fan dom vill när dom vill, ibland blir det fullträffar och ibland blir det inte.
Citera
2010-12-22, 20:54
Medlem
eXtremos avatar
Jag anser inte att man skall sätta en undre gräns på antal inlägg för att starta en tråd, det kommer enbart resultera i:

1) Massivt posthoreri då alla vill nå upp till x antal inlägg för att kunna starta trådar, vi kommer att se en ökning av "+1" samt "", d.v.s. fler meddelanden av denna typ än vi ser idag.
2) Nya användare kan inte skapa trådar. Många personer kommer till FB med sina problem och självklart skall dessa personer få hjälp här, FB finns till för alla människor och inte enbart de med 500 + inlägg. Många av de "etablerade" användarna har också ett "smufkonto" som nyttjas vid mer personliga frågor, en användare med 10 000 inlägg kanske inte vill fråga om hans penis är normal då detta kan förstöra hans rykte.

Jag tror istället på att vi användare skall RP:a tramstrådarna så att mod kan radera dessa och eventuellt varna skaparen av dessa. Många trådar är dessutom i allra högsta grad seriösa och dessa trådar skall inte "straffas" för att en samling mongolider tycker det är roligt att förstöra för oss på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Jag tycker att sådana trådar bara ska vara tillåtna i laidback postar man dom någon annanstans får man en tillsägelse.
Det är en oerhört dålig idé då många av de trådar som fungerar (fråga mäklaren, fråga polisen etc.) är placerade i det delforum där de passar bäst. Skulle man placera alla dessa trådar i LB kan inte nya användare läsa och skriva i dessa trådar som i vissa fall är väldigt informativa. Jag själv har lärt mig enormt mycket och funnit stor glädje i att "korka" upp en av dessa trådar sent på kvällen.
Citera
2010-12-22, 21:14
Medlem
DiamondNines avatar
Jag kan hålla med om att posthoreri kan bli ett problem, men jag kom på en idé till en lösning för personliga frågor. Skulle det inte vara möjligt att skapa ett "underkonto" till ett redan befintligt konto?

Om jag t.ex. vill ställa en väldigt personlig fråga och inte förstöra mitt rykte/riskera att bli outad bland polare, så kan jag skapa ett underkonto. Om jag får någon tillsägelse på detta konto, får även mitt huvudkonto denna varning.

Problemet är kanske att modsen brukar annonsera vad folk får varningar får, vilket kanske leder till någon slags sammankoppling om någon blir bannad utan att själva huvudkontot fått varningar.

Detta var i alla fall min idé, och med lite synpunkter kanske det är lösningen på problemet med personliga frågor om denna regel skulle gå igenom.
Citera
2010-12-22, 21:40
Medlem
ICanHass avatar
Idén är god i grunden, men jag tror som många andra att det blir ett problem i slutändan. Det är många som registrerar sig här efter att ha läst i forumet länge för att posta en egen tråd men en fråga som de har, och de användarna utesluts i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in