2010-12-22, 17:09
Medlem
RobEngströms avatar
Hej, jag drack precis lite saft som var lite gammal, tyckte den smakade lite konstigt men inte så farligt, hade ingen lust att gå ut och handla ny då det är typ 20 minus här i Stockholm.
Kan jag fortsätta dricka den eller ska jag skita i det?
Saften var outspädd fun light raspberry som var typ 1½ år gammal.

Är egentligen inte direkt orolig men tänkte mer om saften på nåt vänster kan börja producera nåt skit som inte är så bra att få sig.
Citera
2010-12-22, 17:10
Medlem
burgerkungs avatar
Så länge den inte smakar skit är det bara att dricka på!!
Citera
2010-12-22, 17:13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Kan nog inte bli nåt fel på den, det är ju bara kemikalier.
Det är alltså INTE saft!
Citera
2010-12-22, 17:13
Medlem
Snälla nån.. det är inte 20- i Stockholm...
Varför ska du dricka den om den smakar illa?
Ta ett glas vatten istället.
Citera
2010-12-22, 17:14
Medlem
RickyMcFlys avatar
Kör på bara
Citera
2010-12-22, 17:14
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Hej, jag drack precis lite saft som var lite gammal, tyckte den smakade lite konstigt men inte så farligt, hade ingen lust att gå ut och handla ny då det är typ 20 minus här i Stockholm.
Kan jag fortsätta dricka den eller ska jag skita i det?
Saften var outspädd fun light raspberry som var typ 1½ år gammal.

Är egentligen inte direkt orolig men tänkte mer om saften på nåt vänster kan börja producera nåt skit som inte är så bra att få sig.

Är det vanlig socker saft eller light? Tror nog inte att det är någon större fara om den var oöppnad, men var den öppnad kanske det är annorlunda....

Jag har druckit mycket grejer som datumet gått ut på, t.ex häromdagen då jag hittade en back med
5-6 gamla julmust som stått i källarn från förra julen när jag skulle ta fram granpyntet.

Knäppte en flaska och smakade och det var inget fel på den inte!
Citera
2010-12-22, 17:18
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Är det vanlig socker saft eller light? Tror nog inte att det är någon större fara om den var oöppnad, men var den öppnad kanske det är annorlunda....

Jag har druckit mycket grejer som datumet gått ut på, t.ex häromdagen då jag hittade en back med
5-6 gamla julmust som stått i källarn från förra julen när jag skulle ta fram granpyntet.

Det var fun light, den var öppnad, var inte supermycket av den kvar. Den smakade som sagt inte så jättekonstigt, fast inte som jag kommer ihåg den heller:P

Ja jag brukar också äta och dricka saker som gått ut, typ torrprodukter, cocosflingor och sånt kan man ju äta fast det är ett par år gammalt.

Sen på tal om ingenting, kan gammal saft bli till vin? Läste det på google men då antar jag att det inte funkar med lightprodukter utan att det måste vara socker i den?
Citera
2010-12-22, 17:28
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek

Julmust ska ju bli bättre med åren
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Det var fun light, den var öppnad, var inte supermycket av den kvar. Den smakade som sagt inte så jättekonstigt, fast inte som jag kommer ihåg den heller:P

Ja jag brukar också äta och dricka saker som gått ut, typ torrprodukter, cocosflingor och sånt kan man ju äta fast det är ett par år gammalt.

Sen på tal om ingenting, kan gammal saft bli till vin? Läste det på google men då antar jag att det inte funkar med lightprodukter utan att det måste vara socker i den?
Light kan knappast förvandlas till alkohol, socker kan väl jäsa och omvanldas till alkohol dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in