2012-11-04, 23:32
Medlem
montevideoss avatar
Någon vet anledningen till att Clas Nersgård numera börjat kallas Frank Wagner?
Citera
2012-11-06, 16:25
Medlem
Frohms hus är vad som känns till ej sålt ännu, KFM har problem då det är mycket byggfusk på huset så att det blir ej varu deklarerat samt att det ligger pant på 11'' på kåken som skall lösas. Och med tanke på att polis varit där och plockat handgranater och lite annat så har ju inte tomten det bästa ryktet.
En viss del, typ poolhus verkar ju även vara bortplockat & ev sålt sista tiden. Brukar stå två bilar där som ser ut att komma från KVD.

Hans ännu otrevliga fru bor kvar vad som känns till.
Citera
2012-11-18, 22:34
Medlem
Uppdate,

Kronkalle har dragit tillbaka kvarstaden då Ziggen blev friad...
Alltså kan skiten bo kvar där så länge de andra skulderna han har inte går till utmätning..
Citera
2012-11-20, 18:12
Medlem
Det är ju helt osannolikt hur de här personerna och framför allt hur de runt dem, kan hålla sin ruttna skuta flytande. Finns det ingen "antisimex" för skit i samhället? Varför klarar de sig hela tiden undan. Går omkring och sprätter som uppblåsta ballonger. I och för sig skulle jag inte vilja byta för man vill ju sova i lugn o ro utan tanke på att dörren kan explodera men det retar mig så in i h.... att vissa kan göra precis vad som faller dem in utan att stå för följderna .
Citera
2012-11-20, 18:43
Medlem
UpsyDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 225mike
Hans ännu otrevliga fru bor kvar vad som känns till.

Tycker du? Hon är ganska trevlig faktiskt (allt är relativt iofs). Givetvis hade jag aldrig bjudit hem dem och kollar att plånbok och mobil är kvar vid ev kontakt...
Citera
2012-11-25, 18:29
Medlem
montevideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelas
Det är ju helt osannolikt hur de här personerna och framför allt hur de runt dem, kan hålla sin ruttna skuta flytande. Finns det ingen "antisimex" för skit i samhället? Varför klarar de sig hela tiden undan. Går omkring och sprätter som uppblåsta ballonger. I och för sig skulle jag inte vilja byta för man vill ju sova i lugn o ro utan tanke på att dörren kan explodera men det retar mig så in i h.... att vissa kan göra precis vad som faller dem in utan att stå för följderna .

Det som ryktas att Nersgård är tipsare åt polisen vad det gäller vilka som säljer kola i Gbg samt vilka som håller på med diverse ekobrott då många som sålt just till honom åkt dit, han skall visst ha svårt att få tag i kola numera då ingen vågar sälja till honom för att riskera fängelse

Därav hans nya namn "Wagner" eller kodnamn Lisa

http://www.tankaner.com/show.php?torrent_id=16820
Citera
2012-11-27, 21:54
Medlem
!

Jo, nån nytta skall väl dessa parasiter användas till. Det är gott att höra. Ekobrott är ju en stor deal som samhället Sverige förlorar många Skr på. En dag biter sig råttorna i sina egna svansar, förhoppningsvis.! De tre musketörerna har en ganska stor "familj" runt sig med stora penningflöden. Frohm, Nersgård, Ansari,Taikumer osv i den smutsiga världen. Köpta revisorer, köpta advokater, köpta allting... Är alla mutbara i detta landet?? I så fall kanske man skall liera sig med rätt vänkrets.
Senast redigerad av Snabelas 2012-11-27 kl. 22:08. Anledning: Stavat fel
Citera
2013-01-01, 21:12
Medlem
chimichurris avatar
Någon som vet något nytt om nersgård?
Har inte sett han i göteborg på länge.
Är han fortfarande företagsmäklare?
Citera
2013-01-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabelas
Jo, nån nytta skall väl dessa parasiter användas till. Det är gott att höra. Ekobrott är ju en stor deal som samhället Sverige förlorar många Skr på. En dag biter sig råttorna i sina egna svansar, förhoppningsvis.! De tre musketörerna har en ganska stor "familj" runt sig med stora penningflöden. Frohm, Nersgård, Ansari,Taikumer osv i den smutsiga världen. Köpta revisorer, köpta advokater, köpta allting... Är alla mutbara i detta landet?? I så fall kanske man skall liera sig med rätt vänkrets.

Såvitt jag vet är det enda vi fått reda på i det avseendet att revisorn för bolag x avsade sitt uppdrag på grund av oegentligheter, sen finns det inget revisorstvång längre för bolag som omsätter mindre än 3miljoner eller har max 3 anställda. Vilket gör att jag tror att många bolag i denna sfären slipper revision.
Vad gäller advokater är hela deras uppdrag att som juridiskt ombud/konsult för sin klient försvara och föra dennes talan. Givetvis för en ersättning, ingen jobbar gratis. Har oerhört svårt att se att åklagaren skulle vara köpt. Så jag kan ärligt talat inte se en särskild korruption här?
Citera
2013-01-02, 20:39
Medlem
chimichurris avatar
Japp och chansen att få revision från skatteverket är större utan revisor.
Så det är smartare att använda en revisor blir mindre kontroll då.
Men att dessa herrar skulle vara en riktig maffia köper jag inte.
Detta är Göteborg, skojare skulle jag kalla dem.
Citera
2013-01-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvavit
Såvitt jag vet är det enda vi fått reda på i det avseendet att revisorn för bolag x avsade sitt uppdrag på grund av oegentligheter, sen finns det inget revisorstvång längre för bolag som omsätter mindre än 3miljoner eller har max 3 anställda. Vilket gör att jag tror att många bolag i denna sfären slipper revision.
Vad gäller advokater är hela deras uppdrag att som juridiskt ombud/konsult för sin klient försvara och föra dennes talan. Givetvis för en ersättning, ingen jobbar gratis. Har oerhört svårt att se att åklagaren skulle vara köpt. Så jag kan ärligt talat inte se en särskild korruption här?

Citat;
B 11264-09Mot bakgrund av det ovan sagda finner tingsrätten inte det bevisat att Stefan Frohm har bedrivit näringsverksamhet för vilken han varit bokföringsskyldig enligt bokföringslagen. Åtalet för grovt bokföringsbrott skall därmed ogillas.
Jo om man läser längre tillbaka i denna tråd så slipper man citera. Där finns en del lustiga sammanhang i den rättsliga sfären. Ekobrotten som hänger över Taikumerfamiljen är ju inga små Göteborgsskämt. Vad de har med trådan at göra är ju också en sak för den som önskar förkovra sig i de här herrarnas klubb. Ett nätverk av stora pengar som tydligen aldrig någon kommer åt. De tre har förökat sig. The show must go on..
Citera
2013-01-03, 03:16
Medlem
chimichurris avatar
Nersgård har inga pengar Garanterat!!!
Något jättenätverk är det knappast, utan smårufflare som klarar sig ibland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in