Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-29, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 414
Daniel Salaris, ohh herregud. Då behöver vi nog en tråd till , också en fin kille
Inblandad i kokainhärva 1999 med Inno**enti, Ek**n och den kvinnliga fångvaktaren S***rin. Tidigare bosatt på Storgatan....
Citera
2009-10-30, 09:45
Medlem
Justitiemords avatar
Rykten!

Jag har hört ryktas att Nersgård synts tillsammans med Christen Ager-Hanssen (han som kursade FlyMe).

Detta är som sagt inget mer än ett rykte och jag har själv inte sett dem tillsammans, men det vore intressant att veta om det ligger någon sanning i det.

Någon som vet, hört eller sett något?
Citera
2009-10-30, 13:11
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jag har hört ryktas att Nersgård synts tillsammans med Christen Ager-Hanssen (han som kursade FlyMe).

Detta är som sagt inget mer än ett rykte och jag har själv inte sett dem tillsammans, men det vore intressant att veta om det ligger någon sanning i det.

Någon som vet, hört eller sett något?

Dom känner varandra och den skandalomsusade advokaten Staffan Edh
har varit hjälpsam med diverse trixande varav en del medförde till
att han fick sparken. Som väl känt är att även Frohm var inblandad
i Flyme. Det var helt enkelt för många skojare inblandade i det
projektet. Jag antar att man smider på nya projekt för allas tillgångar
har blivit decimerade sista åren.
Citera
2009-10-31, 13:50
Medlem
Undrar

Undrar vad Pilberger har i kikaren när han skall jobba ihop med Nersgård,
Det kan inte sluta på annat sätt än katastrof.

Nersgård får säkert göra Stefan Frohm sällskap hos EKO polisen.
Allt annat vore skandal.
Citera
2009-10-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redhead
.... grymt skön tråd! Som Göteborgare nästan i ålder med Klas, och fd krogvakt, är det högintressant läsning. Klas kumpan på Avenymäklarna umgicks jag en hel del med under 80- och 90-talet då han ägde ett antal strippklubbar (Maxim, Top Hat bl.a.) och porrbutiker i stan. Han var en snortande fifflande nolltaxerande 44-fots Criss Craftägande skithög på den tiden, men hur han är nu vet jag ej. De passar förmodligen varann i väl i sin affärsverksamhet. Jag skulle dock inte köpa ens en skruv från dessa lirare.

Apropå porrklubbar i Göteborg, är det nån som vet om "Bagarn" från Kortedala fortfarande äger Chat Noir ?

Verkar också finnas ett samband mellan Västkustfamiljen AB och CN krog&kabaré AB , samma personer i styrelsen.

Nån som vet mer ?
Citera
2009-11-02, 17:20
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Dom känner varandra och den skandalomsusade advokaten Staffan Edh
har varit hjälpsam med diverse trixande varav en del medförde till
att han fick sparken. Som väl känt är att även Frohm var inblandad
i Flyme. Det var helt enkelt för många skojare inblandade i det
projektet. Jag antar att man smider på nya projekt för allas tillgångar
har blivit decimerade sista åren.
Berätta mer!

Hur väl känner de varandra? Har de några nya projekt inplanerade som är värda att nämnas?

Spar inte på något nu!
Citera
2009-11-03, 11:38
Medlem
YakiDas avatar
Där ser man vad man hittar när man googlar, många nyreggade konton i denna tråd varav fyra säkert tillhör Nersgård själv.

Nersgård har aldrig varit delaktig i Flyme, närmaste han kom det bolaget var väl att bli bjuden på grogg av Jaffa som startade bolaget.

Han är inte heller kompis med Staffan Edh eller norrmannen Ager Hansen som det påstås i tråden.

Frohm däremot var med i Flyme som var uppbyggt som ett pyramidspel där han fick sina aktier gratis om han fick med andra företagare i Göteborg att satsa pengar, han var inte ensam om att få sina aktier i bolaget på detta sätt. Själva idèen stod Jaffa för som även äger ett par krogar på Avenyn, osäker på vilka men tror att det är babar bland annat

Som i alla pyramidspel blev alla förlorare utan de som satt på absoluta toppen.

Själva idèen var ju toppen men som vanligt när bilhandlare och krögare skall ge sig in en sån här bransch så blir det ett kortsiktigt rofferi utan täckning, om jag minns det rätt så blev väl alla torsk i slutändan.
Citera
2009-11-03, 13:54
Medlem
Justitiemords avatar
Åtalet mot Frohm

Åtal mot Stefan Frohm skall senast vara väckt 2009-11-20.
Citera
2009-11-07, 15:23
Medlem
YakiDas avatar
Vad har åtalet mot Frohm med Nersgård att göra?

Är han medåtalad?
Citera
2009-11-07, 15:59
Medlem
Justitiemords avatar
Nej, det var uppe tidigare i tråden bara.
Citera
2009-11-08, 11:58
Medlem
YakiDas avatar
Ok, kan väl bli 2-4 år kanske på en öppen anstalt för den gode zinkis kungen om det nu skulle leda till åtal.

På tal om kolatorskar som nämns i tråden så blir det ju lite komiskt då i stort sätt alla som sprungit omkring i stans nattliv under så många år har avnjutit lite näsa på helgerna men ändå klarat av att sköta sina jobb och anseende.

De i tråden som slänger ut sig att någon är colatorsk måste ju vara det själva för att ha någon koll, takes one to know one.....

Mäklarbranschen i Göteborg är väl lika oärlig som i andra städer, alla som dras till den här typen av företagsmäkleri är ju sådan typer som inte orkade läsa en riktig mäklarutbildning och kanske har diverse annat strul i bagaget.

Tvivlar på att Nersgård skulle vara någon av de sämre, finns ju gott om idioter i den branschen

Vet inte namnen på alla de andra krogmäklarna men någon anna kanske kan fylla på..
Citera
2009-11-09, 08:51
Medlem
Det som tråden handlade om från början var om Nersgård var så rik som han försökte utge sig för att vara, vilket visade sig inte stämde eftersom han till synes är pank.

Dessutom så började det komma hot från nyreggade medlemmar och en massa andra konstiga inlägg.

Klart det finns fulare fiskar i havet (och även smartare) men många håller en lägre profil och syns inte på samma sätt som Nersgård gör, därav har han fått en egen tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback