Citat:
Ursprungligen postat av
DEATH2AMERICA
Nej det kommer det inte eftersom författarskapet är ett modertn begrepp och kommer med tiden att förscvinna. Dess betydelse håller redan nu på att luckras upp. För dom alldra flesta människor så är författarndet samma sak som att vara kändis. I princip ingenting kommer att finnnas kvar. Ingen författare från 1900-talet kommer ha någon som helst betydelse om 50 år. Det snackas mycket om att det läses så lite men att allt fler vill bli författare. Det är dolken i hjärtat för författandet. Och i den kontexten kommer en sådan som Auster med sin metafiktiva sammansmältning av självbiografisk och litterär motivvärld skingras som tårar i regn. HAhahahaaha

Jag läste Orakelnatten igår. Först var det lite svårt att komma in i, men så småningom blev jag helt uppslukad, det blev en riktig bladvändare .
Men sedan tyckte jag att han inte knöt ihop alla trådar. Fast kanske också att jag inte begrep den riktigt, och läste för snabbt.
Ibland tycker jag det är svårt att veta ifall det är författaren som är slarvig, eller jag som missat en massa bitar. Kanske bör jag läsa om den en gång till, långsammare.