Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Systrarna Kardashian som samtliga verkar ha borderline ps. Det pendlar från att de älskar varandra till att de helt plötsligt hatar någon och får massa vredesutbrott och vägrar tala med varann.
Speciellt Khloe verkar ha mest borderline drag. Gör självdestruktiva saker, ger sig in i dåliga relationer, byter kille titt som tätt. Extrema humörsvängningar.
De andra systrarna brukar skämta "she's so bipolar" om henne :P
Vet inte om jag tror att Kardashian-systrarna har diagnoser. Dock verkar Khloe ha haft problem med det faktum att hon i jämförelse med de andra två är rätt extremt välväxt och grov i kroppen. Hon var tjock som barn och tydligen mobbad. Kan tänka mig att de sakerna bidrar till hennes "utbrott" på olika sätt. Hon verkar ju dock ha en stabil relation med den man hon nu är gift med, de har väl hängt ihop ett bra tag nu. Uppfattar det som att Kourtney nog har lite problem med Kims skönhetsdominans osv.. Men att någon av dem skulle ha diagnoser? Nja.
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
W. Churchill var väl manodeppresiv?
Ja, så har jag också förstått det. Undrar om det var typ 1 eller 2 dock?
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Kissie är väl ett bra exempel på BDD.
Opererar sig stup i kvarten, och verkar aldrig vara nöjd direkt med resultatet utan måste göra mer och mer.
Men nu är jag ingen expert heller, men jag har tänkt på det länge.
Har tänkt samma. Tror helt klart att hon är inne på en "sjuklig nivå" när det gäller skönhetsingrepp. Jag tycker även att det är det är obehagligt hur hon manipulerar sina egna bilder så extremt för att se ut som en barbiedocka med stora läppar, stora rådjursögon, perfekt hy osv osv. Hur mår människan egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Tom Cruise och Jim Carrey har uttalad ADHD. Basshunter har uttalad Tourettes.
Jim Carrey har även uttalat sig om sina problem med depression. Tydligen är han, i alla fall numer, helt emot antidepressiva och tror på att lösa sina problem med vitaminer osv. Det sägs att hans förhållande med Jenny McCarthy tog slut pga denna illvilja att söka den hjälp han behövde. Att hon stod inte ut med hans problem längre.
Citat:
Ursprungligen postat av deejam
Vad sätter vi för diagnos på Petter Northug? Intervju i vallarboden och skäller ut motståndare som inte åker som det passar honom varvat med uppkäftiga uttalanden om Hellner. För mig låter det som ADD/ADHD med impulsivitet.
Tror också på en sådan diagnos. Jag tycker inte att det är "normalt" att bete sig som han gör, inte till den graden. Tycker det syns i ögonen på honom att det inte verkar vara helt bra därinne.
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Håller med fullständigt :P
Hennes liv verkar pendla väldigt mycket, från att producera nya låtar och album i rasande takt. När hon var som värst i sitt missbruk så verkade det som att hon festade och tog droger konstant.
Sen försvinner hon bara mellan sina album, nu är det ju jättelänge sen hon kom med nåt nytt.
När hon rakade av sig håret känns också en aning psykotiskt och självskadande.
Ja. Hon har visat sig ute i bara trosor på underdelen med blodiga mensskydd dinglandes mellan benen. Mycket mani och depression där, mycket bipolär 1 !
Citat:
Ursprungligen postat av Cplus
skalman:
ett klart aspergersfall eller autism eller vad det nu kan vara
Intressant! Annars är det ju alltid Nalle Puh med vänner, framför allt Ior, som analyseras ur ett psykologiskt perspektiv. Skalman känns som ett klockrent fall av Asperger och Lille Skutt borde väl ha ADHD och/eller ångestsyndrom. Vargen kanske lider av någon form av personlighetsstörning... *S*