2011-02-07, 23:43
Medlem
Drozds avatar
Jag tror att judarnas åsikter angående massinvandring bestäms av två saker:
-rädslan att vara "ensam" minoritet,
-rädslan för islam.

Därför delar judarna upp sig i två huvudfåror:

-Den största är den liberala som är för massinvandring pga. judarnas inneboende rädsla att vara en främmande minoritet i ett etniskt homogent land. Bonnier- och Hjörnesfärernas judar omfattas av denna gren. De gillar iofs. knappast islam men föredrar lite muslimer framför etniskt svensk homogenitet. Deras starkaste argument är "allas lika värde". Även sionistiska ickejudar som Gunnar Hökmark och Fredrik Malm återfinns här.

-Den mindre är den islamhatande grenen som vill stoppa invandringen pga alla (potentiellt judehatande) muslimer som väller in. SD:s Ekeroth-bröder är klockrena exempel. Sionistiska ickejudar som Björn Söder och Geert Wilders återfinns här.
Citera
2011-02-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quert
Enligt vilken källa stödjer dessa organisationer SD då? Och enligt vilken källa stödjer majoriteten av Israels befolkning högerpopulistiska partier i Europa som tex SD?

Sedan att du tycker jag är PK bara för att jag väljer tolerans och solidaritet framför hat och intolerans är ju bara pinsamt.

SD i Ariel

SD i Knesset med Rabbi

http://kentekeroth.se/2011/02/03/mot...oigt-i-israel/

Är du lika tolerant när muslimmobbarna jagar dig på stan? Eller du kanske aldrig varit i Malmö med en kippah?
Citera
2011-02-08, 14:44
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Låter märkligt, på vilket sätt skulle judar gynnas av att muslimäcklena väller in?

"We must realize that our party's most powerful weapon is racial tensions. By propounding into the consciousness of the dark races that for centuries they have been oppressed by whites, we can mold them to the program of the Communist Party.

In America we will aim for subtle victory. While inflaming the Negro minority against the whites, we will endeavor to instill in the whites a guilt complex for their exploitation of the Negros. We will aid the Negroes to rise in prominence in every walk of life, in the professions and in the world of sports and entertainment. With this prestige, the Negro will be able to intermarry with the whites and begin a process which will deliver America to our cause."

Israel Cohen, A Racial Program for the Twentieth Century, 1912.
Citera
2011-06-02, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KDP1919
SD i Ariel

SD i Knesset med Rabbi

http://kentekeroth.se/2011/02/03/mot...oigt-i-israel/

Är du lika tolerant när muslimmobbarna jagar dig på stan? Eller du kanske aldrig varit i Malmö med en kippah?

Vilka trakasserade judar i Höllviken? Jo, arier som dig.

Finns förövrigt inte en jude som stödjer ett etniskt homogent Sverige, varför skulle judar göra det? Sverige var ju antisemitiskt när det var etniskt homogent.
Citera
2011-06-12, 02:03
Bannlyst
Jag tycker att Sverige är ett bra och generöst land, dock är man inte bra på att integrera nyanlända! Det måste skärpas, gärna genom att mixa till bostadsbyggen så att inget ställe blir segregerat!
Citera
2011-06-12, 11:33
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Lite lustigt att du resonerar så. Ett parti som SD i Israel hade man ju sett annorlunda på. men det är klart. Det är skillnad när det sker i ens egna land mot någon annans land. Om Svenskarna får ett slut gör ju ingenting.

I Israel hade ett motsvarande parti som SD inte ansetts vara tillräckligt rasmedvetna och separatistiska. Assimilering är motsatsen till judarnas blodsnationalism under sions kalla stjärna.
Citera
2011-06-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag tror att judarnas åsikter angående massinvandring bestäms av två saker:
-rädslan att vara "ensam" minoritet,
-rädslan för islam.

- Rädslan att vara "ensam" måste ha gått över för länge sedan då judarna knappast är ensamma längre. Det finns fler syrianer, somalier, araber, albaner och kurder än det finns judar. Sverige är redan splittrat och judarna är långt ifrån en ensam minoritet. - Denna teori håller alltså inte längre.

- Rädslan för Islam. Judarna är mer rädda för nationalistiska europeiska stater än muslimer. Se på Israel. Dom bygger bara lite murar för att hålla den jobbiga araben borta. I Sverige och Europa vill juden öka invandringen av samma araber dom själva murar bort.

Så man kan bara komma fram till en sak: Juden vurmar för massinvandring pga att dom hatar Europa och dess befolkningar. Dom är fullt medvetna om att araben och negern kommer sätta hela kontinenten i brand.
Citera
2011-06-12, 12:07
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Så man kan bara komma fram till en sak: Juden vurmar för massinvandring pga att dom hatar Europa och dess befolkningar. Dom är fullt medvetna om att araben och negern kommer sätta hela kontinenten i brand.

Det är nog det mest sannolika. Judendomen är den överlägset mest etnocentriska och exkluderande religionen i historien och har som exceptionellt framgångsrik gruppevolutionär strategi under hundratals år biologiskt format hur även dagens sekulära judar fungerar mentalt.

Kollektivistiska grupper med stark inre sammanhållning som t.ex. judarna har enligt psykologin en överdrivet positiv syn på sin egen grupp och samtidigt en lika överdrivet negativ syn på andra grupper. Nordeuropéerna utvecklades evolutionärt i glest befolkade områden efter inlandsisen smälte. Våra förfäder tvingades samarbeta mot den hårda miljön och hade inte tid med våldsamma konflikter grupper emellan och på så sätt utvecklades biologiskt en mental benägenhet till individualism, egalitarism och altruism som präglar hur vi fungerar mentalt idag. Judarna är i grunden ett mellanösternfolk som tvärtom utvecklades i kollektivistiska kulturer där ständiga gruppkonflikter, klankrig och konkurrens om resurser rådde.

Lägg till 2000 år av regelbundna judeförföljelser och en pengastinn Förintelseindustri som genomsyrat västerlandet sedan sexdagarskriget 1967 och alla de vita folkens arvssynd och kollektiva skuld gentemot judarna är ett ofrånkomligt judiskt faktum.

http://www.eretzyisroel.org/~jkatz/expulsions.html

http://www.loonwatch.com/2010/12/rac...sraeli-rabbis/
Citat:
“Racism originated in the Torah,” said Rabbi Yosef Scheinen, who heads the Ashdod Yeshiva. “The land of Israel is designated for the people of Israel. This is what the Holy One Blessed Be He intended and that is what the [sage] Rashi interpreted.”
Senast redigerad av ambiscko 2011-06-12 kl. 12:16.
Citera
2011-06-12, 12:52
Medlem
sten.bornholms avatar
Jag är inte jude utan svensk-american men funderar på att konvertera. Jag är gift med an amerikansk judinna och vi ska ha barn och har just flyttat till sverige från USA för att ge vårt barn en bättre framtid och min fru ges bättre förmåner här i sverige som mor.

Jag är grown in the States men vi har tröttnat på intolerancen där som växer mer och mer för varje dag och hoppas på ett bätre liv här. Vi tror båda på det multikulturella samhället och en öppen liberal fredlig demokrati där det finns plats för alla.

Jag tycker att det är trist med intolerant vindar som börjat blåsa här hemma (jag kallar det home men bara mina föräldrar är från sverige) men vi gör vad vi kan för att sprida tolerans och öppenhet och dra vårt strå till stacken (vi jobbar båda i media).

Invandring är alltid bra och gynnar samhällen, se t ex på alla stora Empires eg USA. Om vi kan kombinera det bästa av dessa med en transparance och tolerance mot alla minoriteter tror jag att det kan gå vägen. Men i dagens känsliga situation där racism och intolerance börjar märkas av gäller det att stålsätta sig och kämpa sig igenom det och inte tumma på tolerance och openness.

Alla människor har samma värde och alla svenskar är ju också invandrare till viss mån. det finns knappt några "pure svenskar" kvar, alla har en droppe jude, zigenar, same, finskt och numera blandas det friskt in arab iranskt och diverse afrikanska droppar i sverige. Detta är jag och min fru och hennes familj övertygade är enbart positivt för sverige om vi ska kunna fortsätta i den globala färdriktningen mot en mer tolerant värld (som vi heller inte kan stoppa!!).

Min frus familj har sedan 60talet varit starka förkämpar för minoriteters rättigheter i USA, kämpat för Afro-amerikanernas rättigheter och medborgarrättsrörelsen. Vi har de senaste åren engagerat oss mot anti-semitism i en amerikansk organisation, och vi tänker fortsätta kampen i sverige mot anti-semites och Pro-minorities.

Jag och min familj anser att sverige och svenskarna måste upplysas vad multiculture verkligen betyder och står för och där finns det mycket att lära av judarnas kamp för rättigheter och sedermera judarnas kamp för andra förtryckta minoriteter. Vi förstår att det finns en del motstånd i sverige nu, men att det mest kommer från trångsynta racist utan education. Jag har hört att det finns anti-semites på Flashback och ska bemöta dem.
Citera
2011-06-12, 13:01
Medlem
Peterniklasssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.bornholm
Invandring är alltid bra och gynnar samhällen
Hur kan invandring från tredje världens skithål vara bra för Sverige och svenskarna?
Citat:
Jag har hört att det finns anti-semites på Flashback och ska bemöta dem.
Lycka till
Citera
2011-06-12, 13:12
Medlem
Citat:
Jag och min familj anser att sverige och svenskarna måste upplysas vad multiculture verkligen betyder och står för och där finns det mycket att lära av judarnas kamp för rättigheter och sedermera judarnas kamp för andra förtryckta minoriteter. Vi förstår att det finns en del motstånd i sverige nu, men att det mest kommer från trångsynta racist utan education. Jag har hört att det finns anti-semites på Flashback och ska bemöta dem.

Åk till Israel och lär av judarnas kamp för minoriteter där istället. Motståndet i Sverige har bara börjat, precis som i övriga europa, och det växer så det knakar för varje dag. Att judarna ligger bakom går upp för allt fler, så vill du ha en trygg uppväxt för din familj... välj Israel, inte Europa.

Problemet är att en jude inte får gifta sig med en ickejude i Israel, så du kanske inte får komma in....
Senast redigerad av censuria 2011-06-12 kl. 13:14.
Citera
2011-06-12, 13:19
Bannlyst
Citat:

Bra skrivet. Jag är jude och jag anser att man som jude ska ta ställning mot SD:s avskyvärda främlingsfientlighet. Vi måste stå upp för alla minoriteters rättigheter. Muslimerna är de som utsätts mest för SD:s propaganda just nu. Det börjar med muslimerna och det kan komma att sluta mycket illa.

Rekommenderad läsning förresten:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...op_6164483.svd
Senast redigerad av quert 2011-06-12 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in