2011-06-12, 13:26
Medlem
Haha ni judar är roliga när ni snackar om intolerans och främlingsfientlighet, kanske skulle fokusera på ert älskade Israel istället?

Citat:
Yossi Paritzky, a former Israeli minister, has used the apartheid analogy to describe a proposed bill that banned non-Jewish citizens of Israel from purchasing land privately owned by the JNF.[9] The JNF has long insisted that its lands be sold only to Jews, due to the fact that the land was purchased with money from Jewish donors for the purpose of settling Jews in Israel. Noam Chomsky, American professor of linguistics and political activist, has stated that "if you look at the land laws, and decode it all, what it amounts to is that about ninety percent of the land inside Israel is reserved to what's called 'people of Jewish race, religion and origin'... That's in the contract between the state of Israel and the Jewish National Fund, which is a non-Israeli organization, which, however, by various bureaucratic arrangements, administers the land... All of this is covered up enough so that nobody can say, "Look, here's an apartheid law."[73]

In 2006, Chris McGreal of The Guardian stated that as a result of the government's control over most of the land in Israel, the vast majority of land in Israel is not available to non-Jews.[71] In 2007 in response to a 2004 petition filed by Adalah, the Legal Center for Arab Minority Rights in Israel, Attorney General Menachem Mazuz ruled that the policy was discriminatory, it has been ruled that the JNF must sell land to non-Jews, and will be compensated with other land for any such land to ensure that the overall amount of Jewish-owned land in Israel remains unchanged.[74]

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_...rtheid_analogy

Haha ni kan ju tänka er vad som skulle hända om Jimmie Å eller någon sa att vi skulle börja reservera landytor i Sverige för pursvenskar?
Senast redigerad av Konkurrent 2011-06-12 kl. 13:29.
Citera
2011-06-12, 13:41
Medlem
sten.bornholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Åk till Israel och lär av judarnas kamp för minoriteter där istället. Motståndet i Sverige har bara börjat, precis som i övriga europa, och det växer så det knakar för varje dag. Att judarna ligger bakom går upp för allt fler, så vill du ha en trygg uppväxt för din familj... välj Israel, inte Europa.

Problemet är att en jude inte får gifta sig med en ickejude i Israel, så du kanske inte får komma in....

Israel är inte safe och vi stödjer inte Israel. Jag har också svensk familj och vi vill bygga en bra framtid här och göra "good things" här. Vi har lärt mycket om kamp för minorities i the States. Du säger att judarna ligger bakom men det är bara Bullshit! Jag vet att många judiska organisations hjälper minorities i America och alltså motsatsen till ditt white hate-speech.
Citera
2011-06-12, 13:51
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.bornholm
Jag är inte jude utan svensk-american men funderar på att konvertera. Jag är gift med an amerikansk judinna och vi ska ha barn och har just flyttat till sverige från USA för att ge vårt barn en bättre framtid och min fru ges bättre förmåner här i sverige som mor.

Jag är grown in the States men vi har tröttnat på intolerancen där som växer mer och mer för varje dag och hoppas på ett bätre liv här. Vi tror båda på det multikulturella samhället och en öppen liberal fredlig demokrati där det finns plats för alla.

Jag tycker att det är trist med intolerant vindar som börjat blåsa här hemma (jag kallar det home men bara mina föräldrar är från sverige) men vi gör vad vi kan för att sprida tolerans och öppenhet och dra vårt strå till stacken (vi jobbar båda i media).

Invandring är alltid bra och gynnar samhällen, se t ex på alla stora Empires eg USA. Om vi kan kombinera det bästa av dessa med en transparance och tolerance mot alla minoriteter tror jag att det kan gå vägen. Men i dagens känsliga situation där racism och intolerance börjar märkas av gäller det att stålsätta sig och kämpa sig igenom det och inte tumma på tolerance och openness.

Alla människor har samma värde och alla svenskar är ju också invandrare till viss mån. det finns knappt några "pure svenskar" kvar, alla har en droppe jude, zigenar, same, finskt och numera blandas det friskt in arab iranskt och diverse afrikanska droppar i sverige. Detta är jag och min fru och hennes familj övertygade är enbart positivt för sverige om vi ska kunna fortsätta i den globala färdriktningen mot en mer tolerant värld (som vi heller inte kan stoppa!!).

Min frus familj har sedan 60talet varit starka förkämpar för minoriteters rättigheter i USA, kämpat för Afro-amerikanernas rättigheter och medborgarrättsrörelsen. Vi har de senaste åren engagerat oss mot anti-semitism i en amerikansk organisation, och vi tänker fortsätta kampen i sverige mot anti-semites och Pro-minorities.

Jag och min familj anser att sverige och svenskarna måste upplysas vad multiculture verkligen betyder och står för och där finns det mycket att lära av judarnas kamp för rättigheter och sedermera judarnas kamp för andra förtryckta minoriteter. Vi förstår att det finns en del motstånd i sverige nu, men att det mest kommer från trångsynta racist utan education. Jag har hört att det finns anti-semites på Flashback och ska bemöta dem.

Men Sverige är ju bäst på mångkultur i hela Europa och du väljer att lämna landet. Sverige är ju även bäst på diskrimineringslagstiftning så Sverige borde vara det gyllene landet för dig.
Citera
2011-06-12, 14:04
Medlem
Dr Scriptums avatar
Tittar man på alla mäktiga judar, dvs alla inom i media, kultur och finans, ser man tydligt att de arbetar för mångkultur och massinvandring. Judiska organisationer i såväl Sverige som Europa i stort kämpar mot "rasism", judiskt ägd media driver samma agenda, Expo är till stor del finansierat av judar, osv. Det är helt enkelt fakta. Man kan tycka att det är synd att det är så, och man kan även tycka att det inte är i judarnas eget intresse, men läget är ändå det samma.

Och givetvis är alla dessa inflytelserika judar - precis som vårt genomkorrumperade etablissemang i stort - delvis skyldiga för de problem invandringen fört med sig och barbariet det kommer leda till.
Citera
2011-06-12, 14:36
Medlem
sten.bornholms avatar
Dr Gurka, jag lämnar inte Sverige, jag kommer hit

Judar kämpar mot racism, självklart, de har ju fått känna på consequences i hundratals år. Jag ser det som en skyldighet att ställa upp för andra som riskerar Racism. Muslimerna ligger risigt till nu i Europa, hets mot muslimer följs på classiskt maner av hat mot judar, sexuella minoriteter, Gypsies and others. Därför måste vi "Whites" stå upp för tolerance och equallity. Vi måsta push multicultural values och ideas in i samhället så att det blir vardag och ingen längre bryr sig om grannen är black eller asian eller german. Intolerance ska bort! Det är ett poison i Europe. Bara se på allt hat ni sprider bakom era competer-screens. Internet hatred är mycket stort i the States och det har spritt sig till Sverige.

Vi kan inte fortsätta vara "whites only" här i Europe och the states, det leder till racism mot andra cultures och races. vi måste arbeta för transformationen av det gamla nationalistisk Whites only world order och kämpa för allas LIKA värde.
Citera
2011-06-12, 14:56
Bannlyst
Citat:
Dr Gurka, jag lämnar inte Sverige, jag kommer hit

Judar kämpar mot racism, självklart, de har ju fått känna på consequences i hundratals år. Jag ser det som en skyldighet att ställa upp för andra som riskerar Racism. Muslimerna ligger risigt till nu i Europa, hets mot muslimer följs på classiskt maner av hat mot judar, sexuella minoriteter, Gypsies and others. Därför måste vi "Whites" stå upp för tolerance och equallity. Vi måsta push multicultural values och ideas in i samhället så att det blir vardag och ingen längre bryr sig om grannen är black eller asian eller german. Intolerance ska bort! Det är ett poison i Europe. Bara se på allt hat ni sprider bakom era competer-screens. Internet hatred är mycket stort i the States och det har spritt sig till Sverige.

Vi kan inte fortsätta vara "whites only" här i Europe och the states, det leder till racism mot andra cultures och races. vi måste arbeta för transformationen av det gamla nationalistisk Whites only world order och kämpa för allas LIKA värde.

Bra inlägg återigen.

SD:arna på forumet lever i någon slags föreställning om att judar står på SD:arnas sida i något slags krig mot muslimerna. Ledsen att göra er SD:arna besvikna men vi är på muslimernas och alla andra minoriteters sida i kampen mot ER SD:are och intolerans i allmänhet och kommer för alltid kämpa för förtryckta minoriteters rättigheter, alltid oavsett.

Återigen ber jag SD:arna läsa detta:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...op_6164483.svd
Senast redigerad av quert 2011-06-12 kl. 15:00.
Citera
2011-06-12, 15:47
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quert
Bra inlägg återigen.

SD:arna på forumet lever i någon slags föreställning om att judar står på SD:arnas sida i något slags krig mot muslimerna. Ledsen att göra er SD:arna besvikna men vi är på muslimernas och alla andra minoriteters sida i kampen mot ER SD:are och intolerans i allmänhet och kommer för alltid kämpa för förtryckta minoriteters rättigheter, alltid oavsett.

Återigen ber jag SD:arna läsa detta:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...op_6164483.svd
Över 50% av invandrarna går ju på bidrag, så du tycker inte vi ska fokusera på att få in dom som redan är här in i arbetslivet innan vi tar in fler? Du borde ju själv förstå att det inte är ekonomiskt hållbart för Sverige.
Citera
2011-06-12, 16:08
Medlem
sten.bornholms avatar
Vad jag vet är sverige rikt och har en bra wellfare-system. IMO har sverige inte råd att INTE fortsätta the "Social and Global transformation" som Europe driver. Det är en revolution i våra hjärnor -vårt sätt att tänka, och i våra länder där vi skall utrota Racism och Intolerance i alla länder. rika och fattiga. Engång för alla. Vi har slösat så mycket kraft och resurser genom white-racism och prejudices against "the Other" (blacks and jews ) i historien, och det har orsakat så mycket lidande. Att ni inte ser hur fucked up vi har betett oss. Transformationen kommer att leda till en ökad wellfare OCH well-being för alla på längre sikt och är NÖDVÄNDIG.
Citera
2011-06-12, 16:24
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Vad jag vet är sverige rikt och har en bra wellfare-system. IMO har sverige inte råd att INTE fortsätta the "Social and Global transformation" som Europe driver. Det är en revolution i våra hjärnor -vårt sätt att tänka, och i våra länder där vi skall utrota Racism och Intolerance i alla länder. rika och fattiga. Engång för alla. Vi har slösat så mycket kraft och resurser genom white-racism och prejudices against "the Other" (blacks and jews ) i historien, och det har orsakat så mycket lidande. Att ni inte ser hur fucked up vi har betett oss. Transformationen kommer att leda till en ökad wellfare OCH well-being för alla på längre sikt och är NÖDVÄNDIG.

Ökad well-being. Nödvändig.

Här är bilderna på Elin Krantz som blev mördad av en neger för inte så länge sedan. https://www.flashback.org/t1501347

Trevligt, vad? Det här är konsekvensen av den politik du förespråkar. Den kostar liv. Gillar du mångkultur? Visst. Njut av läget, för det blir inte bättre än så här. Det kommer bara att bli sämre. Mer våld. Mer död. Mer mörker.
Citera
2011-06-12, 16:26
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzvah
Jag tycker att Sverige är ett bra och generöst land, dock är man inte bra på att integrera nyanlända! Det måste skärpas, gärna genom att mixa till bostadsbyggen så att inget ställe blir segregerat!

Integrera nyanlända? dom får fan lära sig att integrera sig, det ska inte ligga på våra axlar.

Sen segregering är bra, för vem vill ha alla dessa dårar med stenkastning och diverse brott utspritt över landet. Inte jag i alla fall.

Ne bunta ihop dom bara och spärra av in och utpassering så kan dom göra allt bäst fan dom vill.

Mvh DD//
Citera
2011-06-12, 16:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Låter märkligt, på vilket sätt skulle judar gynnas av att muslimäcklena väller in?

Multikultarlismen är helt och hållet en judisk skapelse liksamma med rasism och globalism och massa andra ismer. Om du tänker efter lite så är det inte speciellt långsökt att förstå varför. Planerna har varit förberedda i flera decenium nu är det dags att göra den vita världen till ett mångkulturellt helvete liksom Brasilien.

Jag tror många underskattar judarnas hämndlystnad och hat mot vita. Aftonbladet har t.ex. en judisk skribent vars namn jag inte minns som mer än gärna pratar skit om svenskarna och har sjuka fantasier om vita kvinnor. Martin Ezperanza eller något sånt heter han läs och lär detta är vår fiende.
Senast redigerad av Mad monk 2011-06-12 kl. 16:35.
Citera
2011-06-12, 16:28
Medlem
Citharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt
Frågan ställs alltså till de som betraktar sig som judar, kom ihåg det.

Vad tycker ni om invandringspolitiken, fungerar den? Ska Sverige öka eller minska invandringen?

Har ni förståelse för oss invandringskritiker?

Det är ju sionisterna som har påtvingat denna massinvandring och mångkultur-propaganda.

Sen idag gråter judarna ut om hur de måste fly Malmö p.g.a. muslimer, men alla svenskar som har flytt nämns det inte ett pip om i massmedia(s.k. white flight) http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...vandrarna.html

Varför tror du det är så? De vill framstå sig själva som offer. Det är ett psykologiskt vapen.

Ett parallellt och likartat exempel, fast i större skala, är allt fokus om andra världskriget som ligger på nazismen och koncentrationslägren, för att inte tala om alla vinklade skolböcker, hur synd det var om alla stackars judar som fick genomgå tyskarnas ondska. Men samtidigt får vi inte lära oss nånting om judarnas roll inom kommunismen eller deras folkmord som var de största i världshistorian. Ty de skulle ju framstå som hycklare om det blev välkänt.
Sionisternas syfte är helt klart att göra sig själva till offer. Det är ett psykologiskt vapen.

Vi får inte heller lära oss att grundarna till kommunismen var judar eller att de var inblandade i finansiella investeringar för dess revolution för att krossa tsaren. Inte heller fick vi lära oss att judarna var högt uppsatta i sovjetkommunismens regim och hade stort inflytande.
Det fanns en anledning Hitler hatade judar.
Senast redigerad av Cithara 2011-06-12 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in