Citat:
Ursprungligen postat av jaketheamazingsnake
Sen vad är vi rädda för? Det är väl snarare så att vi är modigare än er religiösa eftersom vi vågar vara "ensamma" och tänka på saker som ni inte vågar. Att tro är ju just att tro. Många av oss vill veta istället, varför vill inte ni det?
Hur kan du anse dig själv som modigare om du inte tror att det finns en Gud? och således inte kan göra något fel gentemot denne. När du säger så så förutsätter du att det finns en Gud redan från början och att du sedan är modig för att du vågar stå emot denne och gå din egen väg.
Sen förstår jag inte hur du kan mena att det på något sätt skulle vara modigt att följa strömmen och ha samma livsskådning som en grov majoritet runt om dig har?
Är det inte modigare att våga stå för det man tror utan att vika sig och veta att man har de flesta emot sig vart man än vänder sig?
Är det inte modigare att erkänna att man har brister och att man har begått synder?
Att vara ateist i Sverige kan knappast anses som något modigt. Såvida man inte förutsätter att det finns en Gud som man frivilligt sätter sig emot. Men då är man som bekant inte ateist.
Edit: Ja jag är medveten om att TS inte representerar ateister överlag precis.
Edit igen: Angående det du tar upp om att "vi" hackar på er för att ni firar jul. Med "hacka" menar du fråga då eller? Då jag precis såg tråden du snackar om och såg att det inte var fråga om att hacka utan det var helt enkelt en fråga till ateister varför de firar jul och du svara ju på frågan här i tråden att det i princip är tradition, Det borde du väll svarat i den befintliga tråden isåfall.
Sen ser jag inte vart någonstans i trådstarten på ovannämnda tråd det står att TS är religös? Utan det framstår väll mer som att han är en icke-religös som frågar ateister varför de firar jul.
Helt enkelt en vanlig fråga som är ställd i rätt underforum och knappast ett försök till att hacka på någon.