Citat:
Ursprungligen postat av mjukpudding
jo teoretiskt finns den en (väldigt) liten chans att troll existerar. så helt säker kan man inte vara.
att fler personer tror på gud än på troll gör det inte mer sant. men jag tror ändå en del av er ateister/agnostiker får en tankeställare över att ca 260 miljoner amerikaner tror på Jesus. Usa är ändå ett högt utvecklat land som flera av oss ser upp till på olika sätt.
jag vill påstå att det går att bevisa att Gud botar sjuka då det finns galet många exempel på detta. här är en kvinna som blir botad från cancer och hennes läkare bekräftar detta
http://www.youtube.com/watch?v=xRh16xWISvE
haha jodå, som ateist så blir man ganska fundersam över hur så många kan tro på bibeln men om det här är den enda världsbilden stackarna får så blir det väl iaf lite förståerligt.
Och hur kan du ha fått för dig att USA är ett högt utvecklat land? USA är, quotar som south park, the asshole of the world. Detta jättekristna land har skyhöga våldtäkts, mord, och brottsfall öht. Deras fängelsen är smockfyllda, av en stor stor majoritet religiösa tom.
Deras skiljsmässo, abort och tonårsgraviditet är högre än sekulära länder som sverige, norge, danmark, japan osv. Jag ser verkligen inte upp till USA
Några cancerfall är väldigt otroliga, att personen har blivit frisk men det betyder verkligen inte att en gud har haft någonting med saken att göra. Tusen människor ligger i cancer. Alla får sin bön. En blir frisk = gud finns?