• 2
  • 3
2024-10-31, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Jag har inte ens lagt en endaste akademisk minut på detta ämne

När jag säger 'studera' så menar jag inte akademiskt. De vill säga, att du inte behöver ha studerat detta genom skola/utbildning. Sedan tror jag inte 'konspirationsteorier' finns att studera i skola. Vad jag menar är på egen fritid, på egen hand. Och du måste ha studerat det i någon mån eftersom du vet vad konspirationsteorin är. Huruvida om du har korrekt vy om den är en annan sak.
Citera
2024-10-31, 03:43
Medlem
Molekyl3ns avatar
'New world order'? Bättre om det var 'No way out'.
Citera
2024-12-10, 03:46
Medlem
HeroicDozes avatar
NWO är FN, WHO med fler, typ Världsbanken.
Citera
2025-03-03, 09:29
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
NWO är FN, WHO med fler, typ Världsbanken.

Skulle sagt...de som styr är de som klarat skapa central banks över hela världen. Ja samt george soro såklart. han är antagligen reincarnation av jävulen själv. därför aldrig gubbjäveln dör. så jävla vidring människa.

Om ni är uttråkade och vill down the rabbit hole. *DEI, WOKE, Soros, Central Banks, Federal Reserve, USAs demokratiska parti, judar, pedofilkretsar, att skapa kaos"

Ett lätt sätt att besegra en fiende är om fienden bråkar inom sin egna grupp. Det går att göra på sjukt många sätt. Olika sätt av diversity för att göda kaoset. Kaoset, att det finns med i ekvationen är avgörande.

det är även samma människor som låg bakom covid. om ni kmr ihåg så pratade dem då om "the second pandemic, because it will ofcourse happend again and we need to be ready". Att den inte blev av var endast pga de inte klara slå igenom med sin egna propaganda trots de försökte på alla sätt och vis.

Snart hög tid att försöka skapa någon form av förändring i sverige. exempelvis börja med en enfrågesparti vars enda fråga är att försöka driva igenom politikerasnvar. och kanske andra saker så 100% transperans. Att i debatter så får man INTE säga "ja men de då, de gjorde ju så och så". utan endast säga hur deras lösning på problemet ska vara den bästa. jag skiter fullständigt vad de tycker om ett annat partis ide eller icke ide.

ALLA politiker ska representera oss. dig och mig. Men ändå är det vi som jobbar för dem. Vill ni bli ännu mer upprörda så kolla vad just ditt parti har i total riksdagsnärvaro. ändå bor de i feta våningar som är betalda..återigen av dig och mig.
Citera
2025-03-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
ALLA politiker ska representera oss. dig och mig. Men ändå är det vi som jobbar för dem. Vill ni bli ännu mer upprörda så kolla vad just ditt parti har i total riksdagsnärvaro.
Ju längre man är från en företelse, desto mer svartvit tycks den vara...

Riksdagsledamöterna är i tjänst året om, dygnet runt och på olika platser. Jag har arbetat som politiskt sakkunnig för ett parti i riksdagen och åt ett antal riksdagsledamöter från det partiet och om jag mot förmodan skulle få frågan om att arbeta som riksdagsledamot, så är jag tveksam om jag skulle säga ja, för det är riktigt slitsamt.
Skälet till att alla inte sitter med under debatter och voteringar är för att de ibland behöver prioritera annat, och riksdagsarbetet är upplagt och reglerat för att det ska finnas flexibilitet för hur riksdagsledamöterna tar sig an uppdraget från väljarna. Det är inte rättvisande att mäta riksdagsnärvaro, det är inte automatiskt så att det är där som som väljarna får mest "bang for the buck": det kanske är att träffa organisationer, företag, väljare, andra riksdagskollegor m.m. och påverka den vägen. Tre dagar i Stockholm tis-tors för dagtid riksdagsarbete (utskottsarbete, debatter m.m.), på kvällarna i Stockholm möten i sitt parti och olika intressanta personer, fredag-måndag i sina valkretsar för att dels låta väljarna förstå vad man åstadkommer, dels positionera partiet i valkretsen m.m.

Citat:
ändå bor de i feta våningar som är betalda..återigen av dig och mig.
Om vi ska ha riksdagsledamöter från hela landet, som behöver utöva reell makt genom att ses minst tre dagar i veckan i Stockholm (oftast tisdag-torsdag) för arbete i riksdagen och kontakt med olika intressenter - hur ska det gå till utan möjlighet att sova över? Det är lätt att tycka något är dåligt: kom på något bättre i så fall?

Om någon tycker att vårt politiska system är skevt: ja, men engagera dig politiskt i så fall! Arbeta för en förändring innefrån i stället för att sitta på utsidan och gnälla. Alla svenskar kan bli riksdagsledmöter, det handlar bara om att arbeta målmedvetet för det, att lägga tid på det, det är inte som i andra länder att privatekonomi är en faktor för att kampanja för en post.
Senast redigerad av jonar242 2025-03-05 kl. 19:14.
Citera
2025-03-05, 23:26
Medlem
Då kan vi utesluta att det sitter frimurare och liknande i riksdagen.
Senast redigerad av Kirev 2025-03-06 kl. 00:03.
Citera
2025-03-08, 08:28
Medlem
Citat:
Skulle sagt...de som styr är de som klarat skapa central banks över hela världen. Ja samt george soro såklart. han är antagligen reincarnation av jävulen själv. därför aldrig gubbjäveln dör. så jävla vidring människa.

Om ni är uttråkade och vill down the rabbit hole. *DEI, WOKE, Soros, Central Banks, Federal Reserve, USAs demokratiska parti, judar, pedofilkretsar, att skapa kaos"

Ett lätt sätt att besegra en fiende är om fienden bråkar inom sin egna grupp. Det går att göra på sjukt många sätt. Olika sätt av diversity för att göda kaoset. Kaoset, att det finns med i ekvationen är avgörande.

det är även samma människor som låg bakom covid. om ni kmr ihåg så pratade dem då om "the second pandemic, because it will ofcourse happend again and we need to be ready". Att den inte blev av var endast pga de inte klara slå igenom med sin egna propaganda trots de försökte på alla sätt och vis.

Snart hög tid att försöka skapa någon form av förändring i sverige. exempelvis börja med en enfrågesparti vars enda fråga är att försöka driva igenom politikerasnvar. och kanske andra saker så 100% transperans. Att i debatter så får man INTE säga "ja men de då, de gjorde ju så och så". utan endast säga hur deras lösning på problemet ska vara den bästa. jag skiter fullständigt vad de tycker om ett annat partis ide eller icke ide.

ALLA politiker ska representera oss. dig och mig. Men ändå är det vi som jobbar för dem. Vill ni bli ännu mer upprörda så kolla vad just ditt parti har i total riksdagsnärvaro. ändå bor de i feta våningar som är betalda..återigen av dig och mig.

Dessvärre har du enbart gått ner halvvägs i så kallat "rabbit hole". NWO är inte det som teorin säger.

"Ett lätt sätt att besegra en fiende är om fienden bråkar inom sin egna grupp. Det går att göra på sjukt många sätt. Olika sätt av diversity för att göda kaoset. Kaoset, att det finns med i ekvationen är avgörande. "

Endast folk med låg IQ väljer att bråka med eller mot någon annan, med liknande eller olik filosofi. Mycket av det som säges via media är falsk, och handlar mera om att väcka intresse. Media och politik används som ett redskap för att ta upp samhällsorienterade frågor som bör tas upp. Det får den allmänna massa att tänka till. Och eftersom dessa medier når ut till den allmänna massan, så blir någonstans som ett nationellt, eller internationellt diskussionsforum.

Vi har under en längre tid haft ett viss socialt förhållande och skapat vårt samhälle på ett visst sätt, vilket gör att förändringar är svåra att göra under korta förhållanden. Det vore lite som att dra i handbromsen när du åker i hög hastighet med en bil. Visst, du kommer stanna, men kommer det att ske på ett säkert sätt? Vissa är kapabla till att hantera det, vissa inte.

NWO (om du nu vill kalla det så) handlar mera om frihet än folk anar om. Och jag använder den termen i form av, friheten att tänka, tro och göra (inom vissa ramar) det man själv vill. I dagens samhälle så är det väldigt robust. Du skall göra på ett visst sätt, tro på ett visst, föregå på ett visst sätt och därmed hålla dig inom ramen för samhället. Visst, detta är relativt och skulle även ske "under NWO", men i mera lösa tyglar.

Om vi drar ett exempel och kollar på skolsystemet. När du studerar i, till exempel Gymnasium, så har du en tid du skall vara i skolan, uppgifter du bör göra och du får allt givet till dig (böcker och annat). Det vill säga, det finns mycket struktur där. Det "enda" du behöver göra är att följa strukturen och du är ok. Är det så att du börjar att studera på Högskola/Universitet, så ser man att det är flera lösa tyglar. Inga böcker ges till dig, du måste köpa/låna dem. Du hänvisas till hemsida för att ta reda på schema och allmän info. Du behöver inte gå på lektioner (föreläsningar) och vissa seminarium är icke obligatoriska. Dem säger i stil med "Här är lektionerna, här är seminarium och detta datum är tentamen", resten är upp till dig. Hur DU lägger upp det är helt upp till dig. Därav också -> Mer personligt ansvar.

Vissa är kapabla till att ha fria tyglar, andra inte. Och som samhälle är vi inte riktigt där nu att vi kan göra den bedömning att den allmänna massan är kapabla till att ha mer fria tyglar. Så det som görs, och händer, är att man "drip feedas" information från olika håll. Tanken är att göra en successiv förändring. Men det går, för många kanske, långsamt.

Det som sker är två saker; information ges ut på ett direkt och indirekt sätt. Direkt är det mera uppenbara. Vilka frågor är viktiga för samhälle i stort. Den andra aspekten blir vad vi kan kalla 'mystisk'. Här talar vi om något annat än det uppenbara, och något som har en helt annan innebörd. I vissa kretsar kan man tala om 'Exoterisk' och 'Esoterisk'. Exoterisk skulle då vara den direkta metoden och Esoterisk den mystiska, eller indirekta metoden. Esoterisk är svår att komma åt och de flesta missar det. Vissa är kapabla till att hitta mönster, och då är dessa ting ett sätt dyka sig i, i det så kallade "rabbit holes". Och bitvis finner fler och fler informationen. Det är därför vi har dessa olika symboler som finns runt om världen. Kanske är detta också tanken med att sätta symboliken på dollar-sedeln i USA. Symboliken sattes även på den sedel som det flesta har tillgång till, dvs. 1 dollar-sedeln. Tanken är inte att göra allt i smyg, men att göra det på ett sätt så att bilen (om vi går tillbaka till parallellen som jag gav innan) stannar på ett säkert sätt. Inte genom att dra handbromsen, men att motorbromsa.

Så "mystiker" arbetar i skymundan. Inte för att de nödvändigtvis vill det, utan för att se till att saker sker på ett säkert sätt. Förr i tiden så var man tvungen att undanhålla all information och tankar som stred mot normen. Vi har som samhälle gjort framsteg för att vara mera öppna till olika idéer och tankar. Men än är vi inte där. Det må även finnas en rädsla att eventuell information kan missbrukas.
Citera
2025-03-08, 08:34
Medlem
Om dessa hemliga organsiationer finns som styr USA och världen då kan man fråga sig om att sätta Trump som ledare, var medvetet och varför.

Kanske egentligen inte spelar någon roll vem som sitter på president posten för dom har egentligen ingen makt.
Citera
2025-03-18, 13:17
Medlem
Citat:
Tjena

Jag har läst en del om NWO osv. finns väldigt mkt teorier om dem såklart. men det jag tänkte, som gör det hela mer logiskt är att NWO står bakom USA och styr deras politik, både inrikes och utrikes. samt de använder bara presidenter om "puppies", för att ha en bra ansikte utåt. vad tror ni?
Vilken är NWO?
Citera
2025-03-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw

Tveklöst så att NWO är på väg in. Det är inget snack alls. Man vill och jobbar heltid för att inordna länder i IMF/världsbanken, det är bilderberggruppens onda agenda. Deras verktyg är att söndra västvärlden ekonomiskt för att sen köpa upp den.
Jo och mördarbvaccin och döljer för oss att jorden är platt
Citera
2025-03-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vilken är NWO?
The great reset”/“4th Industrial Revolution”/“Agenda 2030” ???

US unipolar vs BRICKS+ multipolar ??
Citera
2025-03-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jo och mördarbvaccin och döljer för oss att jorden är platt
Ironiskt blir jorden något platt när allt och alla ska styras av en och samma agenda
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in