• 1
  • 2
2010-12-21, 15:06
Medlem
Tronkans avatar
Tjena

Jag har läst en del om NWO osv. finns väldigt mkt teorier om dem såklart. men det jag tänkte, som gör det hela mer logiskt är att NWO står bakom USA och styr deras politik, både inrikes och utrikes. samt de använder bara presidenter om "puppies", för att ha en bra ansikte utåt. vad tror ni?
Citera
2010-12-21, 15:10
Medlem
mattmas avatar
Tror inte att de har så stort inflytande som du talar om, men jag tror däremot att de finns diverse marknader de styr med järnhand.
Citera
2010-12-21, 15:10
Medlem
Alltid undrat hur en organisation kan ha så stor makt att man kan styra och ställa med Presidenten.
Citera
2010-12-21, 15:11
Medlem
Tronkans avatar
kan ju vara så att han är en av medlemarna? obama alltså.
Citera
2010-12-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Tjena

Jag har läst en del om NWO osv. finns väldigt mkt teorier om dem såklart. men det jag tänkte, som gör det hela mer logiskt är att NWO står bakom USA och styr deras politik, både inrikes och utrikes. samt de använder bara presidenter om "puppies", för att ha en bra ansikte utåt. vad tror ni?

Du får nog definiera vem eller vad du menar med "NWO" först.

Ansluter du dig t.ex. till definitionen i https://www.flashback.org/sp26773317 ?
Citera
2010-12-21, 15:14
Medlem
Och du tror att du är den första som tänkt i dem banorna? Finns fullt med dokumentärer som handar om det.
Citera
2010-12-21, 15:16
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Du får nog definiera vem eller vad du menar med "NWO" först.

Ansluter du dig t.ex. till definitionen i https://www.flashback.org/sp26773317 ?

jag menar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_nya...4rldsordningen
Citera
2010-12-21, 15:18
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Och du tror att du är den första som tänkt i dem banorna? Finns fullt med dokumentärer som handar om det.

nej, har jag sagt att det bara är jag? icke lilla pojk. bara något jag har funderat på länge och de personer som har tänkt samma som jag kanske har lite mer ingående fakta/fiktion/teorier m,m gällande NWO och vad de egentligen gör
Citera
2010-12-21, 15:20
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Alltid undrat hur en organisation kan ha så stor makt att man kan styra och ställa med Presidenten.

Kanske för att organisationerna finansierar hela presidentkampanjen. Utan sponsorer vore inte presidenten president. Naturligtvis väljer sponsorerna att finansiera den kandidat som bäst bejakar deras intressen.

Det sjuka är hur väljarna går med på sponsrade presidenter.
Citera
2010-12-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
jag menar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_nya...4rldsordningen

Fast den sidan sammanfattar ett halvdussin olika - sinsemellan motsägande - ideer. Det kan vara fascister, judarna, påven, Satan, kapitalister eller utomjordingar. Eller någon annan.

Om man argumenterar för en alternativ verklighetsbeskrivning behöver man vara mer konkret än så.
Citera
2010-12-21, 16:14
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Fast den sidan sammanfattar ett halvdussin olika - sinsemellan motsägande - ideer. Det kan vara fascister, judarna, påven, Satan, kapitalister eller utomjordingar. Eller någon annan.

Om man argumenterar för en alternativ verklighetsbeskrivning behöver man vara mer konkret än så.

Precis, ett av de största problemen för konspirationsteoretiker. Och det är inte bara konflikter mellan vilka som styr, de är även oense om NWO är en process, en grupp eller ett mål. Sen har vi självklart faktumet att konspirationsteoretiker vägrar tro att NWO kan vara något annat mycket mindre "farligt".
Citera
2010-12-21, 20:07
Medlem
Nej nu får du allt göra om din hemläxa. Ta reda på vad NWO är. Ut på youtube och illuminera dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in