2010-12-20, 22:12
Medlem
Hej,

är en någolunda kunnig på datorer, men nu har jag tagit vatten över huvudet.
Ska hjälpa min granne med hans bärbara dator.
Detta är en :

HP
Compaq NX7010.

Det som ska göras är att formatera och tömma datorn. Detta är inga problem vanligtvis.
Har beställt hem skivor ifrån HP, har fått 6st cds. 1 på svenska, 1 finska och 4 på engelska.
hur som helst.

När jag startar omformateringen och ska installera Windows XP så går allt bra fram tills jag ska installera drivrutiner osv.

Då får jag 2 st fel meddelanden.

Det första är : msorc132.chm
Och sedan : msports.dll

Fick upp texten : Det gick inte att aktivera installationsprogrammet för modem / ports kontakta maskinvaruåterförsäljaren för besked.

Anledningen till att datorn ska formateras är att när man ska ansluta vissa saker till datorn, såsom usb-modem så säger datorn ifrån och felmeddelandet : Det gick inte aktivera installationsprogrammet för ports. kontakta ..........

Jag har försöka ta tag i det ena problemet med : MSPORTS.dll
Jag hittade en sida där man kunde ladda ner denna filen, och försökte ersätta denna i datorn. Detta gick dock inte.

Jag börjar nu tappa mitt förstånd, men vill väldigt gärna få ordning på detta.

Är det så att någon kan hjälpa mig med detta så kan jag utan tvekan tänka mig att ge denna person en belöning. 100 kr är inte mycket, men är det så att du kan detta, så är det ändå lite pengar för din kunskap!
2010-12-20, 22:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Belöning och massa priser undanbedes. Lägg istället en annan formulering på ämnet och använd den officiella tråden -> https://www.flashback.org/t952925

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in