Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det var väntat. JV drar snabbt iväg varje gång de inte klarar av en diskussion.
Får du inte ens en tankeställare när du inte kan svara på Leviticus frågor?
Ja, du lille pôjk. Det är inte av de motiven du beskriver här i ditt inlägg, som jag väljer att avsluta diskussionen, så att så var det med det. Jag kör mitt race, du kör ditt race. I slutänden får vi alla stå för våra konsekvenser inför Jehova.
Tack för mig!
Bibliska principer:
(2 Timoteus 2:14-16) "Fortsätt att påminna dem om detta, i det att du som vittne uppfordrar dem
inför Gud att inte strida om ord, vilket är till ingen som helst nytta, eftersom det får dem på fall som lyssnar. 15
Gör ditt yttersta för att träda fram inför Gud som godkänd, som en arbetare som inte har något att skämmas för, en som rätt handskas med sanningens ord. 16
Men sky tomt prat som kränker det som är heligt; de skall nämligen gå vidare mot mer och mer ogudaktighet"
(2 Timoteus 2:23-24) "
Avvisa dumma och meningslösa diskussioner; du vet ju att de framkallar stridigheter. 24 Men en Herrens slav bör inte strida, utan bör vara mild och vänlig mot alla, kvalificerad att undervisa, kunna behärska sig under onda förhållanden"
(2 Timoteus 3:14, 16, 17) "
Men förbli du i det som du har lärt dig och har övertygats att tro på; du vet ju av vilka du har lärt det ... 16
Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till korrigering, till tuktan i rättfärdighet, 17 så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för alla slags goda gärningar."