Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...Cr0ss0va...
Är du profet? du verkar nämligen vara en falsk sådan så mycket du påstår att JV finns i min närhet
allvarligt, jag är inte JV och känner inga JV och jag argumenterar/diskuterar inte för JV. Om jag vore JV och påstod att jag inte var JV så hade jag ljugit. summa sumarum: jag är inte JV. okej?

Vidare: Nej, evolutionsteori och kreationism är olika varandra men samtidigt väldigt lika. som Reinfelth och Mona, så olika men ändå så lika

de Kristna tror: att Gud står bakom Biologin, kemin, fysiken, naturlagar och vidare.
Ateisterna tror: att slumpen står bakom Biologin, kemin, fysiken, naturlagar och vidare.

Tronde anser att det måste vara Gud som ligger bakom det, Ateister anser att det måste vara en slump.

peace.

Och det har med frågan om JV hjärntvättar att göra... hur?
Citera
2011-05-17, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Njaa...då måste du klubba ihjäl mig oxå då.
Jag har varit ett JV hela livet tills för ungefär 3½ år sen. (Jag är alltså inte hjärntvättad för livet).
Jag skulle inte ha någpt emot att klubba ihjäl dig då du har vandrat hela ditt liv genom gatorna för att sprida din hjärntvätt bland medborgarna. Det är bara positivt att du vaknat och förkastat religionen, förhoppningsvis finns det hopp i framtiden.
Citat:
"Människor som har mördat, våldtagit och misshandlat"...?? Ok. Vad grundar du det på? Jag har många släktingar som är JV som inte har gjort det du beskriver.
Och att "avrätta" ngn som har gjort ngt av det du tar upp betyder att du är för dödsstraff....vilket jag inte är, oavsett vad de gjort. Men då är vi inne på ett annat ämne.

Du är duktig på att generalisera. Jag har inte, under min tid som JV, mördat eller begått övergrepp av ngt slag. Varför skulle jag då avrättas? Eller hamna i fängelse?

Du borde tänka igenom det du skriver och oxå tänka igenom vad du lär barnen du talar om....att det är rätt att utan ngn som helst kunskap eller vetskap om varken person eller omständighet ha ihjäl en annan människa. På grund av förutfattade meningar.

Din värld är inte en trevlig värld.

Bara för att du inte har begått något brott betyder det inte att andra Jehovas Vittnen är brottsfria. JV är en farlig sekt som inte har något emot pedofiler och våldtäkter. Man skyddar farliga brottslingar inom sin krets och sprider sin lära på gator och torg som renderar i mer farliga potentiella brottslingar.

Idag finns det en stor kunskap om JV och jag anser att avrättning är berättigat för att kunna handskas med denna farliga sekt och dess inneslutna medlemmar.

Mer kan läsas här: http://sektinfo.blogspot.com/2009/03/vagade-inte-anmala-valdtakt-jehovas.html
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8403&a=128658

Citat:
Din värld är inte en trevlig värld.
Alltså detta är komiskt. Jag är emot alla former av religion som gör jorden till en mycket sämre plats. All våld som bestrids under guds namn måste få ett slut. Allt detta görs helt enkelt genom ett förbud mot att utöva religion. Värst är sekter som JV, mormonerna, Livets ord, Hare Krishna, Scientologerna och Ananda Marga. Även muslimska sekter ingår. För att få bukt med problemet måste dessa människor utrotas eller botas på ett eller annat sätt.

Citat:
Ja det är oftast omöjligt att diskutera med människor som drar in Gud som enda lösningen.

Men din lösning är....? Vad är adnanisH lösning "när samhället är helt åt helvete"...? Vad är din verklighet?

JO! En verklighet fylld av okunskap och förutfattade meningar där man löser problem genom våld och mord.
Dem flesta på detta forum vet vad JV står för och vilken farlig sekt de är. Det är knappast okunskap eller förutfattade meningar när grävande journalister gräver fram hur JV håller pedofiler och våldtäkter bakom ryggen. Även mord och spirituell verksamhet förekommer som skadar andra.

Våld måste lösas med våld. Inte fan kan man utrota terrorism ifall man inte försöker bekämpa den.
Senast redigerad av adnanisH 2011-05-17 kl. 18:48.
Citera
2011-05-17, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qeub
Ni är då några riktiga pungskallar hela högen. Jag är inte Jehovas Vittne, jag har ingen religion. Men jag har i alla fall tagit reda på vad bibeln säger. Ni som säger att Jehovas Vittnen hjärntvättar sina ungar: Sure, det finns säkert väldigt många som går till överdrift (mina föräldrar är JV så jag har träffat människorna). Snacka om att dra alla över en kant. "Några jag känner har en 3åring som blir hjärntvättad". WTF? Hur många vittnen känner du? Dem är 1 miljon människor över hela världen, men när ett arsel som TS startar en tråd om att ett PAR = 2 stycken av 1'000'000 så är det en jävligt liten procentuell siffra. Man hade ju börjat undra om man inte redan vetat att JV skulle vara förföljda.
Alla Jehovas Vittnen vet att ni har fördomar. En polares morsa hade sagt till honom att föräldrarna slänger ut sina ungar på gatan om dem inte blir JV. Ett dubbelord: Skitsnack.
Men men... Bibeln säger ju att vi skulle bli förföljda. Jesus blev förföljd, till och med mördad. Varför skulle inte JV bli det tvåtusen år senare? Bibeln säger också att en världsorganisation skulle finnas. Jag snackar om FN. Läs bibeln eller få ett gratis studie med ett vittne innan ni kommer med skitinfo.

Många inkl mig har personlig erfarenhet av JV. Livsfarliga människor som inte drar sig för att hjärntvätta varje person som går deras väg. Sånt bör utrotas alltså, inte hälsosamt.
Citera
2011-05-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Jag skulle inte ha någpt emot att klubba ihjäl dig då du har vandrat hela ditt liv genom gatorna för att sprida din hjärntvätt bland medborgarna. Det är bara positivt att du vaknat och förkastat religionen, förhoppningsvis finns det hopp i framtiden.

Bara för att du inte har begått något brott betyder det inte att andra Jehovas Vittnen är brottsfria. JV är en farlig sekt som inte har något emot pedofiler och våldtäkter. Man skyddar farliga brottslingar inom sin krets och sprider sin lära på gator och torg som renderar i mer farliga potentiella brottslingar.

Idag finns det en stor kunskap om JV och jag anser att avrättning är berättigat för att kunna handskas med denna farliga sekt och dess inneslutna medlemmar.

Mer kan läsas här: http://sektinfo.blogspot.com/2009/03/vagade-inte-anmala-valdtakt-jehovas.html

Alltså detta är komiskt. Jag är emot alla former av religion som gör jorden till en mycket sämre plats. All våld som bestrids under guds namn måste få ett slut. Allt detta görs helt enkelt genom ett förbud mot att utöva religion. Värst är sekter som JV, mormonerna, Livets ord, Hare Krishna, Scientologerna och Ananda Marga. Även muslimska sekter ingår. För att få bukt med problemet måste dessa människor utrotas eller botas på ett eller annat sätt.

Dem flesta på detta forum vet vad JV står för och vilken farlig sekt de är. Det är knappast okunskap eller förutfattade meningar när grävande journalister gräver fram hur JV håller pedofiler och våldtäkter bakom ryggen. Även mord och spirituell verksamhet förekommer som skadar andra.

Våld måste lösas med våld. Inte fan kan man utrota terrorism ifall man inte försöker bekämpa den.

Det är inte stora skillnader på religiösa fanatiker och dig.
Båda tycker ni att de som inte delar era åsikter inte förtjänar att leva.
Inskränkta dårar av alla slag skulle världen klara sig bäst utan.
Citera
2011-05-17, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten

Nej, man förtjänar inte att leva när man hjärntvättar människor och utesluter dem med hjälp av social isolering när dessa har fått upp ögonen för vilken avskyvärd sekt JV är. Att man håller pedofiler och våldtäktsmän bakom ryggen har du inget emot heller vad jag ser.
Citera
2011-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
Nej, man förtjänar inte att leva när man hjärntvättar människor och utesluter dem med hjälp av social isolering när dessa har fått upp ögonen för vilken avskyvärd sekt JV är. Att man håller pedofiler och våldtäktsmän bakom ryggen har du inget emot heller vad jag ser.

Bara så du vet så har jag hoppat av från JV för att det är en sekt med falska läror.
Jag vet allt om hur det är att bli socialt isolerad från sina nära.
Men jag kan se att det är stor skillnad på vanliga medlemmar som har blivit lurade och på en falsk ledning som lurar.
Min familj tar avstånd från mig för att de känner sig tvungna till det, inte för att de vill göra det.
Jag tycker synd om dem och hoppas att jag en dag kan hjälpa dem ut från skiten, precis som jag fick hjälp av andra.
Min brorsa är redan på väg han med.
Du däremot skulle aldrig ha gett oss en chans att ta oss ut och bygga upp ett nytt liv utanför sekten.
Du är precis det som är det stora problemet för oss som försöker bygga upp nåt nytt.
Vi skulle vara dömda av dig för att vi råkade födas i fel familj.
Jag har lika stort förakt för din sort som jag har för sektledarna. Ni är av samma skrot och korn.
Citera
2011-05-17, 21:44
Bannlyst
Citat:
Bara så du vet så har jag hoppat av från JV för att det är en sekt med falska läror.
Jag vet allt om hur det är att bli socialt isolerad från sina nära.
Men jag kan se att det är stor skillnad på vanliga medlemmar som har blivit lurade och på en falsk ledning som lurar.

Vad bra! Då visar du att det finns flera som dig som kan botas från denna avskyvärda sekt.

Citat:
Min familj tar avstånd från mig för att de känner sig tvungna till det, inte för att de vill göra det. Jag tycker synd om dem och hoppas att jag en dag kan hjälpa dem ut från skiten, precis som jag fick hjälp av andra.
Min brorsa är redan på väg han med.

Hade de älskat dig som en normal förälder älskar sina barn så hade dom inte tagit avstånd från dig oavsett. Det här ser jag som mest problematiskt, föräldrar tar avstånd från sina barn som besitter andra åsikter och uppfattningar. Sånt här visar bara vilken effekt sekter har på den enskilda individen. Vem fan tar avstånd från sitt eget kött och blod bara för att någon säger att man ska göra så? Jag undrar hur det står till hos dessa människor. Kan inte vara hälsosamt och du har säkert fått skador för livet.

Citat:
Du däremot skulle aldrig ha gett oss en chans att ta oss ut och bygga upp ett nytt liv utanför sekten.
Du är precis det som är det stora problemet för oss som försöker bygga upp nåt nytt.
Vi skulle vara dömda av dig för att vi råkade födas i fel familj.
Jag har lika stort förakt för din sort som jag har för sektledarna. Ni är av samma skrot och korn.

De som är redo att lämna JV ska få chansen att göra det, annat har jag inte skrivit. Fortsätter man fortfarande att sprida denna avskyvärda sekt till medborgare och barn utan att ifrågasätta vad man håller på med, då är det berättigat att avrätta Jehovas Vittnen. Dina föräldrar verkar svälja allt med hull och hår. Men jag kan inte klandra dig och är ledsen över den situationen du sitter i. Måste vara riktigt hemskt. Hoppas din bror lyckas ta sig ut.
Citera
2011-05-17, 22:35
Medlem
[quote]
Citat:

Jaha, ok trevligt att du inte skulle ha ngt emot det.
Du säger emot dig själv i detta stycke men det fattar du väl inte.

Citat:

De personer som är med i JV är vanliga människor. De har hamnat i Organisationens våld och det är ledningen man ska gå på. Vilket inte är så enkelt eftersom det då bara ses som en uppfyllelse av profetiorna för den sista tiden. ...men skulle Harmageddon då inte komma kanske det skulle funka när tiden gått ett tag....hm....

Citat:

Ok...våld pga religion är fel...men våld pga att man inte tänker längre än näsan räcker är ok?
Citera
2011-05-17, 22:36
Medlem
Citat:

SÅ sant som det är sagt Kalten.
Citera
2011-05-17, 22:43
Medlem
Citat:
Hade de älskat dig som en normal förälder älskar sina barn så hade dom inte tagit avstånd från dig oavsett. Det här ser jag som mest problematiskt, föräldrar tar avstånd från sina barn som besitter andra åsikter och uppfattningar. Sånt här visar bara vilken effekt sekter har på den enskilda individen. Vem fan tar avstånd från sitt eget kött och blod bara för att någon säger att man ska göra så? Jag undrar hur det står till hos dessa människor. Kan inte vara hälsosamt och du har säkert fått skador för livet.

Du skriver att du har personlig erfarenhet av JV. Jaha, det har du?

Då borde du veta att föräldrar tar avstånd från sina uteslutna barn för att de är övertygade att Gud vill att de ska göra det och för att det är den enda räddningen för deras barn. Inte "bara" för att ngn sagt så.
Hela deras existens och deras barns existens hänger på att de gör allt vad ledningen "befaller" i denna fråga.

De skyldiga i denna Organisation är de som styr. Resten har fastnat i ngt de inte kan ta sig ur. Och skulle man vakna till så kan man sig ur till ett mkt högt pris.

Och du är för övrigt precis likadan som vilken fanatisk religiös extremist som helst.
Citera
2011-05-17, 22:55
Medlem
Citat:
De som är redo att lämna JV ska få chansen att göra det, annat har jag inte skrivit. Fortsätter man fortfarande att sprida denna avskyvärda sekt till medborgare och barn utan att ifrågasätta vad man håller på med, då är det berättigat att avrätta Jehovas Vittnen.

Oj så generöst av dig. Hur länge ska man vänta då? Hur lång tid ska de få på sig att komma på att det de lagt ner sitt liv i inte är sant? Eller hinner de kanske inte innan du varit där med klubban?
Från och med vilket datum börjar din klocka ticka? Hur ska de få veta vilka valmöjligheter de har? Ska du berätta det för dem personligen? Det är typ 7 miljoner JV därute så det är väl bäst du sätter fart så du hinner varna alla för din kommande dom. Och hur ska du göra det då förresten? Knacka på deras dörrar? Trycka upp litteratur och sprida kanske? Och om ngt JV öppnar och inte vill lyssna på dig då knackar du ner denne direkt eller ska du göra återbesök? Hur många återbesök? Och om det är två föräldrar med ett litet barn där...tar du hand om barnet när du klappat ner dem eller ska det dömas av dig fastän det är ett barn? ...osv osv.....
Citera
2011-05-17, 22:58
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Det var väntat. JV drar snabbt iväg varje gång de inte klarar av en diskussion.
Får du inte ens en tankeställare när du inte kan svara på Leviticus frågor?

Ja, du lille pôjk. Det är inte av de motiven du beskriver här i ditt inlägg, som jag väljer att avsluta diskussionen, så att så var det med det. Jag kör mitt race, du kör ditt race. I slutänden får vi alla stå för våra konsekvenser inför Jehova. Tack för mig!

Bibliska principer:

(2 Timoteus 2:14-16) "Fortsätt att påminna dem om detta, i det att du som vittne uppfordrar dem inför Gud att inte strida om ord, vilket är till ingen som helst nytta, eftersom det får dem på fall som lyssnar. 15 Gör ditt yttersta för att träda fram inför Gud som godkänd, som en arbetare som inte har något att skämmas för, en som rätt handskas med sanningens ord. 16 Men sky tomt prat som kränker det som är heligt; de skall nämligen gå vidare mot mer och mer ogudaktighet"

(2 Timoteus 2:23-24) "Avvisa dumma och meningslösa diskussioner; du vet ju att de framkallar stridigheter. 24 Men en Herrens slav bör inte strida, utan bör vara mild och vänlig mot alla, kvalificerad att undervisa, kunna behärska sig under onda förhållanden"

(2 Timoteus 3:14, 16, 17) "Men förbli du i det som du har lärt dig och har övertygats att tro på; du vet ju av vilka du har lärt det ... 16 Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till korrigering, till tuktan i rättfärdighet, 17 så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för alla slags goda gärningar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in