• 1
  • 2
2010-12-20, 17:32
Medlem
Hejsan.

Undrar vart i centrala Göteborg (förutom ICA Focus, deras maskin är trasig) jag kan växla in mynt?

Tackar
Citera
2010-12-20, 17:42
Bannlyst
växla svenska mynt till sedlar alt sätta in på banken? swedbank längs avenyn
Citera
2010-12-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrius90
växla svenska mynt till sedlar alt sätta in på banken? swedbank längs avenyn

Det får väl bli till sedlar med tanke på att jag har Nordea isf. Går det att lösa på Swedbank med?
Citera
2010-12-20, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lianinho
Det får väl bli till sedlar med tanke på att jag har Nordea isf. Går det att lösa på Swedbank med?
Jag har ingen aning då jag är kund hos swedbank så lägger jag i mynten och för över direkt på mitt konto. Nordea borde ju ha liknande funktion på deras kontor, gå dit och fråga vetja.
Citera
2010-12-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrius90
Jag har ingen aning då jag är kund hos swedbank så lägger jag i mynten och för över direkt på mitt konto. Nordea borde ju ha liknande funktion på deras kontor, gå dit och fråga vetja.

Ja bankkontor juletid är en riktig hit.. Nä, men det får väl bli så ja. Tackar!
Citera
2010-12-21, 15:56
Medlem
Cliffords avatar
SEB i nordstan har också en myntinlämningsmaskin, men jag har ingen aning om hur det funkar om man inte har konto där.
Citera
2010-12-30, 17:31
Medlem
Är det någon som vet om något ställe här i Göteborg vart man kan växla mynt utan avgift? Innan var det avgiftsfritt för belopp under 1000:- på Swedbank, men nu tar de betalt även för belopp under 1000:-.
Citera
2012-02-16, 10:25
Medlem
Jag ställer min fråga här för att slippa göra en ny tråd.

Var kan jag växla mynt från Norge i Göteborg? Hur mycket tar dom i avgift?
Citera
2012-09-22, 10:52
Medlem
hashs avatar
Lånar också tråden för mitt i-landsproblem

Har samlat på mig 9kg mynt.....enkronor, femmor och tior.
Inte en susning hur mycket det är men antar att det är ett par tusen kronor.

Har hört lite olika om swedbank, en del säger att de tar en avgift en del säger att det är gratis om man sätter in på sitt konto. Men vad är det som gäller egentligen?

Finns det något ställe i Göteborg man kan växla in allt avgiftfritt?
Citera
2012-09-22, 14:25
Medlem
Husings avatar
Jag har växlat in mynt i myntrullar ett par gånger på ett Handelsbankskontor. Det kostar ingenting, men så sätter jag in pengarna på eget konto i banken. Det spelar kanske roll?

Vad jag förstår har SEB mynt- och sedelinsättningsautomater på flera kontor runt om i staden, men jag antar att man måste sätta in pengarna på sitt eget konto för att det skall vara gratis att använda dem. Någon som vet?
Citera
2013-07-18, 12:52
Medlem
Ok, jag lånar denna tråd också, kollade in på SEB idag men där måste man vara kund för att växla mynt. jag har Nordea men det verkar så krångligt där (lägga mynten i rör???), finns det verkligen inte en myntväxlare nånstans i göteborg där man bara kan hälla i mynten och få ut sedlar? jag skiter i om dom snor 10% om det skulle vara så, jag vill bara bli av med skiten, men iom att det är ett par tusen kr så vill man ju inte skänka bort det såhär i semestertider heller.
Citera
2014-10-12, 20:51
Medlem
rallykalles avatar
Bumpar denna tråd. Finns det någon myntväxlare i Göteborg förutom ICA Focus? (de svinen tar ju 9%) Vet att SEB har men jag är inte kund där.
Senast redigerad av rallykalle 2014-10-12 kl. 21:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in