• 1
  • 2
2010-12-20, 01:22
Medlem
Jag har på sistone skapat en oerhörd kärlek till alkohol. Detta har uppkommit efter förtäring av ett antal andra droger, tex cannabis, ketogan, tramadol, kokain.

Jag anser inte alkoholruset vara skönare än det jag får av tex. ketogan men då jag länge har uppfattat alkoholen som en dryck man blir dryg och mår dåligt av dagen efter av, märker jag en makaber skillnad.

Alkohol är den mest ångestdämpande drogen jag någonsin konsumerat och vid icke överdrivna mängder anser jag den ge oerhört rofyllda effekter. Dricker i nuläget alkohol nästan varje dag och gillar det mer för varje gång. Brukar dricka ca 0.5L vin och "utforska" berusningens effekter som varierar oerhört beroende på min allmänna sinnesstämning och även försöka styra dem för att uppnå tillfällets önskade känsla.

Detta må antingen låta som en självklarhet eller jävligt luddigt, men min fråga är:
Någon som känner som skrivet i rubriken?
Citera
2010-12-20, 01:38
Medlem
Brossys avatar
För mig är det tvärtom, tycker alkoholruset blir tråkigare och tråkigare för varje drog jag provar. Nu har det nästan gått så långt att jag tycker endast alkohol inte ens är värt att konsumera, måste minst kombinera med CB.
Citera
2010-12-20, 01:43
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Smaken är helt enkelt delad alla föredrar olika saker, själv älskade jag alkohol förr men nu dricker jag det knappt. Mest för jag blir inte mig själv, jag mår bra visst de gör jag men vill bara få en anledning att slå ut tänderna på nån varje gång jag väl dricker. Och känner en otroligt ilska inom mig som bara blir svårare att tygla för varje gång. Det är som att jag vet att nu är de läge att avreagera sig på någon idiot bara för att jag kan skylla det på alkoholen sen. Blir rent av psykotisk när jag tänker efter.
Citera
2010-12-20, 01:47
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOOD-TO-ME
Smaken är helt enkelt delad alla föredrar olika saker, själv älskade jag alkohol förr men nu dricker jag det knappt. Mest för jag blir inte mig själv, jag mår bra visst de gör jag men vill bara få en anledning att slå ut tänderna på nån varje gång jag väl dricker. Och känner en otroligt ilska inom mig som bara blir svårare att tygla för varje gång. Det är som att jag vet att nu är de läge att avreagera sig på någon idiot bara för att jag kan skylla det på alkoholen sen. Blir rent av psykotisk när jag tänker efter.

Något liknande Fight Club kanske vore en bra idé att starta för din del? Isf har du din första medlem!
Citera
2010-12-20, 03:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Förut kunde jag vara ute och festa på alkohol, nu använder jag de bara hemma i princip.
Men håller med om att ruset/välmåendet på alkohol nästan är bättre nu än tidigare men finns fortfarande många droger jag väljer framför alkohol men de är ju tyvärr så förbannat lätt att gå på bolaget och handla på sig de.
Citera
2010-12-20, 04:37
Medlem
Angeliques avatar
Håller inte med, min hjärna blir som ett spökhus av min förut så trogna vän flaskan. Inte för att jag blir så mycket kvickare i huvudet av benzo men jag hotar inte längre okända människor på krogen och kallar dem för obscena saker.

Man får vara tacksam för det lilla! Tjack får mig däremot att kasta hundralappar efter taxichaufförer vilket jag absolut inte har råd med..
Citera
2010-12-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Man får vara tacksam för det lilla! Tjack får mig däremot att kasta hundralappar efter taxichaufförer vilket jag absolut inte har råd med..

Haha, låter ekonomiskt..
Citera
2010-12-20, 23:18
Bannlyst
Hmm intressant!!! Får jag fråga händer det att du dricker ensam? Det är nämligen så att innan jag vart haschpundare så var jag alkis. Det var tider det! Flaskan var min bästa vän. Men jag drack aldrig ensam, Det fanns liksom inte på kartan. Men sen när jag upptäckte cannabis så möte jag folk som hela tiden berättade att röka ensam är bäst alla gånger mm. Så jag testade och älskade det mer än något annat! Liksom ingenting går upp mot gåsen man tar direkt efter man har vaknat, eller när man kommer hem efter en hård dag och röker en feting innan maten. Men det här fick mig sugen att testa att dricka själv, Sagt och gjort, och helt plötsligt var alkohol en helt ny drog för mig som jag uppskattade mycket mer än innan! Nu mera krökar jag mer i ensamheten en bland folk. Men det händer inte speciellt ofta att jag krökar. Tyvärr. Men gillar cannabis mer, Så alla pengar går dit ist

jag gillar helt enkelt att vara berusad när jag är ensam mer än när jag är bland folk. Måste bara tipsa alla där ute om att testa spela bilspel när ni är fulla! Det är nämligen sjukt kul! Don´t drink and drive

Nu har jag även testat lite fler droger ensam. Det vill säga svamp och lustgas! Dom gångerna jag svampat har blivit minnen för livet! Annat minne för livet var när jag körde en kombo på Gräs+Alkohol+Lustgas. det var helt sjukt nice. Sen har jag testat att experimenterat mycket med dom tre drogerna. Blandat på alla sätt som går!

http://www.youtube.com/watch?v=ysXMAOgEIq4
Citera
2010-12-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazztobak420
Hmm intressant!!! Får jag fråga händer det att du dricker ensam? Det är nämligen så att innan jag vart haschpundare så var jag alkis. Det var tider det! Flaskan var min bästa vän. Men jag drack aldrig ensam, Det fanns liksom inte på kartan. Men sen när jag upptäckte cannabis så möte jag folk som hela tiden berättade att röka ensam är bäst alla gånger mm. Så jag testade och älskade det mer än något annat! Liksom ingenting går upp mot gåsen man tar direkt efter man har vaknat, eller när man kommer hem efter en hård dag och röker en feting innan maten. Men det här fick mig sugen att testa att dricka själv, Sagt och gjort, och helt plötsligt var alkohol en helt ny drog för mig som jag uppskattade mycket mer än innan! Nu mera krökar jag mer i ensamheten en bland folk. Men det händer inte speciellt ofta att jag krökar. Tyvärr. Men gillar cannabis mer, Så alla pengar går dit ist

jag gillar helt enkelt att vara berusad när jag är ensam mer än när jag är bland folk. Måste bara tipsa alla där ute om att testa spela bilspel när ni är fulla! Det är nämligen sjukt kul! Don´t drink and drive

Nu har jag även testat lite fler droger ensam. Det vill säga svamp och lustgas! Dom gångerna jag svampat har blivit minnen för livet! Annat minne för livet var när jag körde en kombo på Gräs+Alkohol+Lustgas. det var helt sjukt nice. Sen har jag testat att experimenterat mycket med dom tre drogerna. Blandat på alla sätt som går!

http://www.youtube.com/watch?v=ysXMAOgEIq4

90% av tiden jag dricker alkohol gör jag det ensam, mer bekvämt. Problemet för min del är att jag alltid blir extremt bakfull, räcker med 4 starköl för att den kommande dagen ska kännas som helvete.
Vilken var anledningen till att du inte drack själv btw?

OT:
Jasså du föredrar gräset, många som gör det faktiskt (skönt nick förresten). Jag har försökt lära mig gilla cannabis konstigt nog, börjar uppskatta det mer, men går inte att jämföra med alkoholen. Uppskattar inte att man blir så frånvarande.

Är svamp att rekommendera? Har länge velat uppleva det

Vad gäller kombon Gräs+Alkohol+Lustgas så är det definitivt det sjukaste jag har upplevt, gjort det ett flertal gånger. Det är galet spårat, kändes dock en gång som att jag var på väg att kväva mig själv genom att hålla andan alldeles för länge.

EDIT: "Blandat på alla sätt som går!"
Blanda inte 35mg Ketogan, 7 koffeintabletter, 37,5mg Zopiklon och 250mg Marziné (Cyclizin). Går åt helvete. Iof, prova aldrig Marziné.
Senast redigerad av Sabali 2010-12-21 kl. 00:52.
Citera
2010-12-21, 01:30
Bannlyst
Efter några års bruk (missbruk) av centralstimulanter, främst amfetamin som är världsmästare på att framkalla och bygga upp ångest, håller jag med till 100%.
Tjacket har gett mig sån grov ångest de 2 senaste åren och Alkohol är den bästa medicinen för att fungera som en normal människa och ett par bira släcker all ångest som finns i världen. På så vis har alkohol blivit min absoluta favoritdrog. Dock har jag väldigt dåligt alkoholsinne och kan hälla i mig ren sprit som vatten, vilken kan ge kvällar som ger en fet ångestbomb dagen efter. Men det skyller jag på mitt alkoholsinne....
Citera
2010-12-21, 01:49
Medlem
Sjograss avatar
Jag dricker varje helg, men aldrig särskilt mycket. Ett par öl brukar det bli, och det primära rusmedlet blir röka. Men någon helg sen blev det mer än vanligt, en halva tequila och 4-5 öl, och mitt i supandets hetta fick jag för mig att dra 15mg 4-ho-met.

Promenaden till närmaste krog var verkligen magisk, jag blev lite lätt trippad så man kan säga att det var ett oerhört härligt alkoholrus som var en aning visuellt, och det var verkligen euforiskt. Måste testa samma mängd alkohol och se hur stor roll 4-ho-met spelade.
Citera
2010-12-21, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sabali
90% av tiden jag dricker alkohol gör jag det ensam, mer bekvämt. Problemet för min del är att jag alltid blir extremt bakfull, räcker med 4 starköl för att den kommande dagen ska kännas som helvete.
Vilken var anledningen till att du inte drack själv btw?

OT:
Jasså du föredrar gräset, många som gör det faktiskt (skönt nick förresten). Jag har försökt lära mig gilla cannabis konstigt nog, börjar uppskatta det mer, men går inte att jämföra med alkoholen. Uppskattar inte att man blir så frånvarande.

Är svamp att rekommendera? Har länge velat uppleva det

Vad gäller kombon Gräs+Alkohol+Lustgas så är det definitivt det sjukaste jag har upplevt, gjort det ett flertal gånger. Det är galet spårat, kändes dock en gång som att jag var på väg att kväva mig själv genom att hålla andan alldeles för länge.

EDIT: "Blandat på alla sätt som går!"
Blanda inte 35mg Ketogan, 7 koffeintabletter, 37,5mg Zopiklon och 250mg Marziné (Cyclizin). Går åt helvete. Iof, prova aldrig Marziné.
Testa rök lite cannabis på morgonen när du vaknar. Finns inget som tar bort en bakfylla bättre en cannabis! Iaf inget jag har testat! Och då behöver du inte ens röka dig hög! bara ta en 2-3blåss ur pipan eller en bong hit så du blir lite flummig Testa de, Tro mig det funkar! Dödar bakfyllan direkt!

Som du vet så är det lite tabu i Sverige att dricka ensam. Eller ja att supa sig full ensam. och det var mer att dom gångerna jag testa ta nån öl framför datorn eller så, Så kände jag mig som en jävla alkolist. Typ. Du fattar förmodligen vad jag menar Men nu förtiden älskar jag att ta ett par öl i min ensamhet eller supa sig helt dyngrak en kväll och vända på gamla vinyler!

Jag känner ju inte dig personligen, Så vet inte hur du är som person. Men JA! Svamp är att rekommendera! Helt sjukt nice och garanterat ett minne för livet! Men läs på mycket om svamp innan du testar, Så du är väl förberedd om vad som komma skall
Senast redigerad av Jazztobak420 2010-12-21 kl. 15:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in