• 1
  • 2
2010-12-19, 23:19
Medlem
Jag hatar bara min egen födelsedag. Tycker det är den värsta dagen på hela året och får alltid ångest i veckor före den. Nej, jag är inte gammal. Andras födelsedagar kan hur som helst vara roliga att fira.
Citera
2010-12-19, 23:45
Medlem
Dalianas avatar
Födelsedagar, ja de har nog aldrig varit en stor grej i min familj. Brukar bara bli en liten tårta, knappt ens det, och så har det varit i 20 års tid. Jag kan bara minnas två gånger jag fick presenter, första gången av en kompis och sen så förra året fick jag två. Förstår inte varför folk nästan kräver att ha en fest med 50+ pers som kommer förbi och lämnar sina paket, och som efter lite tårta och kaffe blir utsparkade igen.
Citera
2010-12-20, 02:03
Medlem
Little Joes avatar
Klart alla ska ha en dag då de får lite extra uppskattning!
Citera
2021-06-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja, liksom personer jag inte ens känner och folk från klassen man aldrig pratar med annars.
fin bild- ifrån nån film?
Bumpar denna tråd, Jag fyller år på torsdag och har bett om att INTE få presenter alls! Hoppas att detta respekteras. Upplevelser är roligare.
Citera
2021-06-29, 19:02
Medlem
Ja, jag har inte yttrat ett ord om min födelsedag sedan 12 år tillbaka. Födelsedagsfirande som fenomen finner jag väldigt osmakligt, såvida det inte är ett barn man firar.
Senast redigerad av handelschon 2021-06-29 kl. 19:27.
Citera
2021-06-30, 21:16
Medlem
Nej, knäpp är du väl inte bara för det. Du kan väl säga ifrån, till dom som ger eller kräver?
Jag ger nästan aldrig på födelsedagar, men när och om någon nödvändigtvis vill ge, så tackar jag och tar emot. Speciellt om det är pengar, som jag aldrig har gott om.

Mitt råd är att du oftare, och tidigare, bara talar om hur du ser på födelsedagar och hela kommersen och skådespelet omkring det. Räcker med att säga grattis, typ, om det är någon man bryr sig om. Och är man rik och den andre är fattig, kan man ju ge något som behövs.
Citera
2021-06-30, 21:28
Medlem
Nope de är hemskt med födelsedagar.. bara 1 år äldre och närmre graven
Citera
2025-09-25, 19:07
Medlem
SveaBunkerns avatar
Håller fullständigt med er!

Har ibland tänkt på individer som fyller år exakt samma dag som julafton, midsommar, nyår, valborg, halloween etc.

Det krockar helt klart

Ni som är, eller känner någon som är, född samma dag som högtid firas. Hur har det sett ut? ☕🧁
Citera
2025-09-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Håller fullständigt med er!

Har ibland tänkt på individer som fyller år exakt samma dag som julafton, midsommar, nyår, valborg, halloween etc.

Det krockar helt klart

Ni som är, eller känner någon som är, född samma dag som högtid firas. Hur har det sett ut? ☕🧁
- En gammal klasskompis från förr fyllde år första januari. Folk skrålade och sjöng alltid "ja må hon leva" direkt efter tolvslaget, enligt henne. "Fyllör du åååår? Öööh, grattis föfaan"
- En annan polares polare fyller år på nyårsafton. Ingen jätte big deal, tydligen. Folk gratulerade honom på nyårskalaset, och sen inte mer med det, typ.
- Och även en annan gammal kollega fyller år på självaste julafton. En gång frågade jag henne (som hon säkert aldrig hört innan ) ifall hon brukat få dubbelt med presenter på födelsedagen/ julafton. Svaret blev nej, hehe.
- En annan gammal skolkompis fyllde år den 26 december. Han var ALLTID ledig på sin födelsedag, skröt han om, haha!

Nä, jag håller med. Det är inget kul att åren bara tickar på...
Citera
2025-09-27, 06:28
Bannlyst
Det är bara narcissister som älskar att fira sin födelsedag. Vad är grejen med det? Normala Vuxna vill självklart inte bli firade
Citera
2025-09-27, 07:01
Medlem
hippilis avatar
Brukar ge ett grattis till folk när dom talar om att dom fyller år, dom närmaste brukar jag ge något men min egen födelsedag tystar jag ner och vill inte bli firad och det funkar bra.

Oftast har folk glömt vilken dag det är som tur är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in