2010-12-19, 21:07
Medlem
Min monitor (Samsung SyncMaster T240HD) går i standby efter ungefär fem sekunder, är normal i fem sekunder och går åter i standby, så fortsätter det. har kopplat ur datorn och problemet är där fortfarande, det är alltså monitorn det är nåt fel på. Kan detta fixas på något vis, eller måste jag köpa ny monitor?

Vet inte om detta är i fel forum (har Windows 7), tack på förhand för hjälpen.
Citera
2010-12-19, 21:20
Medlem
carlinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Min monitor (Samsung SyncMaster T240HD) går i standby efter ungefär fem sekunder, är normal i fem sekunder och går åter i standby, så fortsätter det. har kopplat ur datorn och problemet är där fortfarande, det är alltså monitorn det är nåt fel på. Kan detta fixas på något vis, eller måste jag köpa ny monitor?

Har du de senaste drivrutinerna?
Citera
2010-12-19, 21:24
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlinho
Har du de senaste drivrutinerna?
/me ser framför sig hur carlinho skyndar sig att klicka "Citera" på första bästa trådstart och klistra in meningen "Har du de senaste drivrutinerna?", som ständigt ligger redo i urklippsbufferten. Men se, det är inte alltid så enkelt:

Citat:

TS: Låter jäkligt skumt det där. Har du testat att rycka ur VGA/DVI-kabeln ur monitorn? Antar att det var det du menade....
Blir väl till att skaffa ny monitor eller fimpa standbyläget helt via onscreen-menyn....
Citera
2010-12-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
TS: Låter jäkligt skumt det där. Har du testat att rycka ur VGA/DVI-kabeln ur monitorn? Antar att det var det du menade....
Ja, det har jag gjort.
Citat:
Blir väl till att skaffa ny monitor eller fimpa standbyläget helt via onscreen-menyn....
Hur gör man detta? Är inte så datorkunnig...
Citera
2010-12-19, 21:59
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Hur gör man detta? Är inte så datorkunnig...
På min HP-skärm trycker jag på Menu-knappen på fronten > Management > Power Saver: Off. Förmodligen något liknande hos dig, inte säkert att det går.

Men det resulterar iofs i att skärmen alltid är igång vilket ju inte är så trevligt...
Citera
2010-12-19, 22:46
Medlem
Citat:
På min HP-skärm trycker jag på Menu-knappen på fronten > Management > Power Saver: Off. Förmodligen något liknande hos dig, inte säkert att det går.

Men det resulterar iofs i att skärmen alltid är igång vilket ju inte är så trevligt...
Kollade igenom alla menyer och hittade endast Energy Saving, detta var redan av...

Då blir det väl att köpa en ny skärm antar jag. snackade med min bror och han hade ett liknande problem för några år sen, kan fick kasta skärmen och köpa ny.

Eller finns det andra åtgärder?
Senast redigerad av GSAA 2010-12-19 kl. 23:23.
Citera
2010-12-19, 23:30
Medlem
Citat:

Jag har samma problem med Samsung SyncMaster 225BW, har testat det mesta. Det enda som löser det (temporärt till nästa gång det händer) är att trycka på power-knappen under de sekunder den är på och sen sätta på den igen. Har inte hittat nått annat sätt än.

Edit: Förresten har du märkt att det aldrig händer när man kör spel eller andra helskärmsprogram, bara under surfande/ idle
Senast redigerad av Pheidias 2010-12-19 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in