2010-12-19, 20:53
Medlem
cudders avatar
För ca 2 timmar sedan så hade vi strömavbrott i huset, datorn var igång när detta hände.
När jag nu försöker starta datorn så går allting bra tills jag kommer till logga in-skärmen, vad jag än gör då så hänger den sig efter kanske 30 sekunder.

Vad är det som orsakar detta? Vad kan jag göra för att fixa det?

Datorn är en Acer köpt från affär i höstas, orkar inte gå o kolla vad den heter exakt.
Citera
2010-12-20, 13:22
Medlem
Om det är ett stationer dator, som du har så kan du försöka att göra den följande. Ta ut strömkabeln från din dator, och låt datorn vara utan ström i 5 minuter. Sen sätt strömkabeln tillbaka i din eluttag och starta datorn. Jag hade en liknande problem med min dator, när jag fick strömavbrott på grund av asken, och det hjälpte.
Citera
2010-12-20, 14:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2010-12-20, 19:34
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerer
Om det är ett stationer dator, som du har så kan du försöka att göra den följande. Ta ut strömkabeln från din dator, och låt datorn vara utan ström i 5 minuter. Sen sätt strömkabeln tillbaka i din eluttag och starta datorn. Jag hade en liknande problem med min dator, när jag fick strömavbrott på grund av asken, och det hjälpte.
Det fungerar inte.
Den fungerar dock att köra i felsäkert läge... hmm
Citera
2010-12-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Det fungerar inte.
Den fungerar dock att köra i felsäkert läge... hmm

kolla så du har alla nya drivrutiner, sen formatera om och installera om allt igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in