För ca 2 timmar sedan så hade vi strömavbrott i huset, datorn var igång när detta hände.
När jag nu försöker starta datorn så går allting bra tills jag kommer till logga in-skärmen, vad jag än gör då så hänger den sig efter kanske 30 sekunder.
Vad är det som orsakar detta? Vad kan jag göra för att fixa det?
Datorn är en Acer köpt från affär i höstas, orkar inte gå o kolla vad den heter exakt.
Om det är ett stationer dator, som du har så kan du försöka att göra den följande. Ta ut strömkabeln från din dator, och låt datorn vara utan ström i 5 minuter. Sen sätt strömkabeln tillbaka i din eluttag och starta datorn. Jag hade en liknande problem med min dator, när jag fick strömavbrott på grund av asken, och det hjälpte.
Om det är ett stationer dator, som du har så kan du försöka att göra den följande. Ta ut strömkabeln från din dator, och låt datorn vara utan ström i 5 minuter. Sen sätt strömkabeln tillbaka i din eluttag och starta datorn. Jag hade en liknande problem med min dator, när jag fick strömavbrott på grund av asken, och det hjälpte.
Det fungerar inte.
Den fungerar dock att köra i felsäkert läge... hmm
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!