• 1
  • 2
2010-12-19, 19:51
Medlem
Hej!

Sitter och funderar på en grej. Skulle det funka att köpa en Intermediate klubba, och sätta på en förlängning? Skulle ju vara rätt trevligt att glida runt med en klubba på runt 65 flex

Tack på förhand!
Citera
2010-12-19, 20:00
Medlem
I teorin ja!

Men hur den faktiska känslan upplevs skilja sig från den önskade "effekten" vet jag inte, aldrig prövat själv.
Citera
2010-12-19, 20:08
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder
Hej!

Sitter och funderar på en grej. Skulle det funka att köpa en Intermediate klubba, och sätta på en förlängning? Skulle ju vara rätt trevligt att glida runt med en klubba på runt 65 flex

Tack på förhand!

Som är alldeles för lång?
Citera
2010-12-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Som är alldeles för lång?
Dock så kan man väl såga av förlängningen till en behaglig längd på klubban?

Hur lång ungefär är en Intermediate klubba?
Citera
2010-12-19, 20:36
Medlem
Jhetons avatar
Hittade ett gammalt TPS r1 skaft med whip (vad flexen på det Är vet jag inte) på vinden för ett tag sedan!
Smälde på längsta förlängaren jag hittade och denna är hur jävla skön som helst!
Den passar mig som är 185 hur bra som helst
Citera
2010-12-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jheton
Hittade ett gammalt TPS r1 skaft med whip (vad flexen på det Är vet jag inte) på vinden för ett tag sedan!
Smälde på längsta förlängaren jag hittade och denna är hur jävla skön som helst!
Den passar mig som är 185 hur bra som helst
Bra svar! Blir nog till att exprimentera lite och köpa en Intklubba och förlängning!

Jag kör med en CCM Vector V10 nu, tycker att den har lite för hård flex för min smak
Citera
2010-12-19, 20:56
Medlem
David_Villas avatar
Räkna med att klubban kan knäckas mycket lättare om du förlänger den. Du kommer knappt kunna skjuta direktskott för hela klubban viker sig men handledskotten är ju rätt hyfsade om man säger så.

Ja du limmar fast pinnen med riktigt mycket lim så inte knoppen sitter löst och sen låter du limmet torka i 15-20 minuter sen är det bara till att köra.
Senast redigerad av David_Villa 2010-12-19 kl. 21:05.
Citera
2010-12-19, 21:00
Medlem
Hur gör man när man smäller på en förlängare? Är det bara något lim och sen låta härda eller ska man värma och hålla på?
Citera
2010-12-19, 21:41
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Hur gör man när man smäller på en förlängare? Är det bara något lim och sen låta härda eller ska man värma och hålla på?
Lim på hela förlängardelen som ska in, tryck in den och torka av det som kommer utanför. Typ:P
Citera
2010-12-19, 21:42
Medlem
Varför vill ni spela med mjuka klubbor?
Citera
2010-12-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Varför vill ni spela med mjuka klubbor?
Dels bara för att testa hur det känns, tycker att min 100 flex klubba är för hård. Dock så skulle ju en 75 flex funka bra för mig, men alltid kul att testa lite
Citera
2010-12-19, 21:46
Medlem
Yohos avatar
Citat:

Värm limmet (som oftast sitter på förlängare) och stoppa ner förlängaren, sen är det bara vänta lite tills det "kylts ner" så sitter den fast

Dock brukar förlängare glappa efter ett tag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in