2010-12-19, 19:42
Medlem
Freddesssons avatar
Tjenna!

Är själv hemma och sitter med datorn i soffan vid TVn. Satt innan och kollade på ett inspelat avsnitt av Draknästet. Jag gick ner för att käka kvällsmat, pausade hårddiskuppspelningen.

Sen, efter att ha käkat satte jag mig igen med bärbara datorn i soffan.

Helt plötsligt började TVn fortsätta spela upp programmet, som om jag tryckt på Play.
Nu kan man ju tro att jag råkat sätta mig på fjärkontrollen, men det har jag inte gjort, utan den låg på TV bordet.

Hur kan detta hända? Kan det vara någon granne som lyckats trycka på Play med en annan fjärkontroll?
Känns svårt eftersom jag bor i hus, och har väll kanske 30 meter till nästa hus. Ett gammalt hus med tjocka väggar)

Kan det ha varit datorn?

Vad tror ni?

Och inga onödiga kommentarer tack, Det spökar inte i mitt hus
Citera
2010-12-19, 19:45
Medlem
Kokken87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddessson

Och inga onödiga kommentarer tack, Det spökar inte i mitt hus

Kanske precis började
Citera
2010-12-19, 19:54
Medlem
Du borde vara glad att tvn gillar dig?

Till skillnad från oss andra som måste gå ända till bordet, plocka upp fjärrkontrollen och trycka på play så sparar du detta elända.

Tss...
Citera
2010-12-19, 20:09
Medlem
Freddesssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokken87
Kanske precis började

Haha, jovisst. Vem vet....
Citat:
Ursprungligen postat av ZSpammerZ
Du borde vara glad att tvn gillar dig?

Till skillnad från oss andra som måste gå ända till bordet, plocka upp fjärrkontrollen och trycka på play så sparar du detta elända.

Tss...

Haha, sant.. de kanske man borde!
Citera
2010-12-19, 20:12
Medlem
Freddesssons avatar
Hmm, det hände igen för någon minut sedan. Den här gången hoppade jag nästan 3 meter upp ur soffan.

Någon som vet hur lång räck vidden för en bra fjärrkontroll är?
Citera
2010-12-19, 20:28
Medlem
du har inte en iphone eller något annat trådlöst i närheten som ev kan störa?

mvh
t
Citera
2010-12-19, 21:05
Medlem
Vissa gamla apparater brukade bara pausa under x anta minuter innan den stoppade själv eller fortsatte att spela. Minns inte skälet tillverkarna skrev i sina manualer eller ens om det fortfarande finns apparater som gör så.
Citera
2010-12-19, 22:03
Medlem
Glockenspiels avatar
Min inspelningsbara box beter sig ofta konstigt då jag sitter med någon av mina bärbara datorer framför den. Det beror, enligt mig, på det trådlösa nätverket, det verkar fucka upp boxen, får den att byta kanal, höja ljudet och liknande.

Det jobbigaste enligt mig är att min fjärrkontroll till TV:n inte går att programmera så den funkar till boxen, men mitt trådlösa nätverk kan härja fritt.
Citera
2010-12-19, 23:13
Medlem
Freddesssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
Min inspelningsbara box beter sig ofta konstigt då jag sitter med någon av mina bärbara datorer framför den. Det beror, enligt mig, på det trådlösa nätverket, det verkar fucka upp boxen, får den att byta kanal, höja ljudet och liknande.

Det jobbigaste enligt mig är att min fjärrkontroll till TV:n inte går att programmera så den funkar till boxen, men mitt trådlösa nätverk kan härja fritt.

Haha, förstår ditt problem!

Ja, det kan ju bero på det trådlösa, för jag hade inte någon mobil i närheten.

Eller så är det som någon sa ovanför, att den inte vill ha den pausad så länge. Kanske är det eftersom bilden "bränner fast" eller vad man ska säga.. ni vet , när man kollat på t.ex. 6an ngn timme och byter kanal så kan man fortfarande se att 6an i hörnet?

Kanske??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in