2009-02-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
kan va enkelt dödsfall. Dom kollar upp person som e okontaktbar, kollar post för att se senaste aktivitet.

Eller känna likdoft.
Citera
2009-02-22, 10:07
Medlem
Haha, nja det är inget dödsfall check här inte :P. Grannen lever
Citera
2009-02-22, 15:03
Medlem
Yazzos avatar
En tanke kring bilar som är skrivna på rikspolisstyrelsen mm... Kan inte vissa av dessa bilar vara tjänstebilar, dvs inte bilar som bedriver spaning, utan är tjänstebilar som de är mest hos vilket företag som helst och brukas av en person som betalar förmånsvärde osv?
Citera
2009-02-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
En tanke kring bilar som är skrivna på rikspolisstyrelsen mm... Kan inte vissa av dessa bilar vara tjänstebilar, dvs inte bilar som bedriver spaning, utan är tjänstebilar som de är mest hos vilket företag som helst och brukas av en person som betalar förmånsvärde osv?

Jo det kan dom. Vissa fordon används som transport medel osv. Pfta står civila bilar antingen på hyrbils företag eller så står det tillägget UTRYCKNING
Citera
2009-02-22, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jo det kan dom. Vissa fordon används som transport medel osv. Pfta står civila bilar antingen på hyrbils företag eller så står det tillägget UTRYCKNING
Nja, inte alltid. Jag gjorde en kol på en civil polisbil en gång. Detta var innan SMS-tjänsten fanns, så jag fick prata med en på vägverket.
Vägverket -Den tillhör polismyndigheten i Helsingborg
Jag -Är det en polisbil?
Vägverket -Nej, det står inte utryckning på den.
Citera
2009-02-22, 17:29
Medlem
"TV"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve

OK
Citera
2009-02-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TV
OK

Haha, jo det är sant

När jag sa transportmedel syfta jag på att icke uniformerade poliser åker i dom. Dom åker alltså inte på Utryckningsuppdrag, Span osv. Dom kan användas till att transportera folk till någon utbildning. Utredare åker ut till adresser, tex förhör eller åka ut till en brottsplats och bilda sig en uppfattning. Kan också användas till att transportera sig mellan olika polisstationer.
Senast redigerad av Rytve 2009-02-22 kl. 20:41.
Citera
2009-02-22, 21:17
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nja, inte alltid. Jag gjorde en kol på en civil polisbil en gång. Detta var innan SMS-tjänsten fanns, så jag fick prata med en på vägverket.
Vägverket -Den tillhör polismyndigheten i Helsingborg
Jag -Är det en polisbil?
Vägverket -Nej, det står inte utryckning på den.
Det är fortfarande en polisbil men dock så saknar den blåljus om den inte är felreggad.
Sen kan dom va fullt utrustade med allt matrial ändå.
Citera
2009-02-22, 23:33
Medlem
Puggens avatar
Eftersom att det numera verkar finnas rätt många wannabes ute på vägarna som stylar sina bilar som civilare så är det ibland svårt att avgöra ifall en civilbil är just en civilbil eller en civilpolisbil. Men jag brukar köra upp jämsides vid osäkerhet och se ifall jag kan skymta en polisradio samt blåljusmanöverpanel på instrumentbrädan. Dessa syns bra och är ganska avslöjande
Citera
2009-02-23, 14:25
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
Eftersom att det numera verkar finnas rätt många wannabes ute på vägarna som stylar sina bilar som civilare så är det ibland svårt att avgöra ifall en civilbil är just en civilbil eller en civilpolisbil. Men jag brukar köra upp jämsides vid osäkerhet och se ifall jag kan skymta en polisradio samt blåljusmanöverpanel på instrumentbrädan. Dessa syns bra och är ganska avslöjande

Fast där blir dom mer och mer dolda på civilbilarna nu för tiden.
Citera
2009-02-23, 14:27
Medlem
Vuxenkos avatar
brukar sitta 3 antenner på civilaren, det gör dom iallafall i västerås
Citera
2009-02-23, 14:52
Medlem
Det är ganska lätt att avgöra vilka fjantar som leker civilpoliser och vilka som är äkta. De falska är oftast gamla jävla skitbilar (white trash) eller vanliga 940 som polisen ytterst sällan eller aldrig använder längre. Och dessutom överdriver man med de längsta jävla antennerna man kan hitta.

Riktiga civilbilar är i bra skick, snygga nya Saab, Volvo eller Audi, med diskreta rakelantenner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in