2009-01-31, 09:59
Medlem
För några dagar sedan så åkte det civilare i en hyrd Audi A6.
Cilvilarna var klädda i målaruniform och när jag sökte på reg nr så var den registrerad på Hertz.

Så akta er för alla hyrbilar! =D
Citera
2009-01-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
dom har som sagt en hel armé av liknande golfar, som spaningsbilar.

Även toyota av deras "GOLFVERSION" (oj caps).

Jo man har märkt det. En hel bunte bilar har dom, det tar aldrig slut
Citera
2009-01-31, 13:38
Medlem
[quote=ZillionCast]Har hört lite rykten om en väldigt snabb, röd 850 runt Gävle.
Skulle visst vara Autotechtrimmad och god för att jaga sporthojar.
Inte för att jag tror på det men skulle vara kul att veta om någon hört samma rykte?
QUOTE]

Det är nog bara ett rykte. Har relativt bra kolla på cevilare i Gävle området och har då aldrig sett eller hört något om nån röd 850.

///
Citera
2009-01-31, 21:51
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramses_
För några dagar sedan så åkte det civilare i en hyrd Audi A6.
Cilvilarna var klädda i målaruniform och när jag sökte på reg nr så var den registrerad på Hertz.

Så akta er för alla hyrbilar! =D
Span och piketen brukar använda rätt många hyrbilar..
Citera
2009-02-02, 21:31
Medlem
.D.N.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocke_me_kniven
Vilket program kommer det där ifrån?
sveriges värsta bilförare tror jag.. eller nåt... ingen aning faktist
Citera
2009-02-02, 22:07
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
sveriges värsta bilförare tror jag.. eller nåt... ingen aning faktist

Prestanda på TV3.
Citera
2009-02-02, 22:43
Medlem
Varje gång jag sett en uppenbart civil polisbil så har den varit skriven på någon bilfirma i en helt annan stad i andra änden av landet eller liknande. Hur ser man då vad som är vad? Jo, jag menar inte att varje gång jag fattar den här misstanken så är det så i verkligheten utan gör en kvalificerad gissning innan jag som vanligt roar mig med att sms-kolla vad det var för dåre som hade ett överdrivet intresse i min framfart/vem jag är/kollade på min regplåt/jag fick ögonkontakt med föraren eller passagerare som betett sig såhär etc..
Är det bara någon vanlig idiot så brukar det synas i smset från vägverket men dessa bilar jag syftar på brukar vara av nyare sort, kan vara vilket märke som helst och är oftast på ett eller annat sätt ganska anonyma eller smälter väl in i stadsbilden eller har något väldigt ovanligt över sig som gör att man ignorerar dem. Andra småhintar kan vara beteendet. Jag har för vana att nästan jämt på omotiverad 70-väg och 90-väg ligga bortåt 30 km/h över fartgränsen precis som så många andra här trafikkaoset göteborg med omnejd och när en civilare vägrar släppa fram en och leker "gubbpolis" är det ett gott tecken, i synnerhet om hans fordon är reggat som bilåterförsäljares egendom och det är flera personer i bilen och de uppenbarligen egentligen är fullt upptagna med helt andra saker än att försöka hindra fortkörare samt har det där typiska polisiära observerande överintresset för omgivningen. Svårt att förklara vad jag menar exakt men om du är en s.k. "vaken" person så vet du när någon är för "vaken" typ? Sådana är inte vanliga sura gubbar, i synnerhet inte när de är i slagkraftig ålder och har en mystisk bula under armen (svårt att se när de sitter i en bil men på den vägen är det).
Citera
2009-02-10, 18:59
Medlem
Ghandis avatar
bjuder på en Lastbil (van)

FORD E250

brun/beige/silver

ÅR : 1982

LEG 325
Citera
2009-02-10, 19:59
Medlem
rebbans avatar
xye916 Passat RPS Norrots polismästardistrikt
JJG607 MB CDI 3,0 -07 City polisen
XXT809 Bmw X5 -07 Rikspolisstyrelsen
RWC163 9-5 -06 Citypolisen
Citera
2009-02-20, 10:28
Medlem
Såg två suspekta män klädd i läder när jag tittade ut på bakgården, dom gick och knackade på en speciell dörr. Boende öppnade aldrig dörren, då gick dom igenom boendes postlåda (olagligt?) och sedan gick dom och satte sig i sin nya bil. Kollade upp registreringsnummret: FHJ 596, registrerad på polismyndigheten i Västerbottens län. Nu börjar man undra lite över vad grannen är inblandad i
Citera
2009-02-20, 12:12
Medlem
Kan bjuda på en helt civil bil från Malmö. En ny Volvo S80 Grå, står reggad på en hyrbilsfirma i Sthlm. Tror spanarna brukar bilen.

HYW228
Citera
2009-02-20, 13:40
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ice_
Såg två suspekta män klädd i läder när jag tittade ut på bakgården, dom gick och knackade på en speciell dörr. Boende öppnade aldrig dörren, då gick dom igenom boendes postlåda (olagligt?) och sedan gick dom och satte sig i sin nya bil. Kollade upp registreringsnummret: FHJ 596, registrerad på polismyndigheten i Västerbottens län. Nu börjar man undra lite över vad grannen är inblandad i

kan va enkelt dödsfall. Dom kollar upp person som e okontaktbar, kollar post för att se senaste aktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in