2004-04-23, 21:15
Medlem
xytrass avatar
GEF 041
VOLVO 944-866 TURBO
Årsmodell: 1995
MBLÅ
Effekt kW: 121
Namn: POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress: BOX 429/EKONOMIENHETEN

Postnr: 401 26
Förvärvsdatum: 1995-06-17

Citera
2004-04-23, 23:58
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
I Sundsvall är det lätt, alla civilbilar är av märket SAAB och det står "TROLLHÄTTAN" under reg-siffrorna. Jävla klantskallar till snutar.

Även SAAB i skåne har den karakteristiska lilla texten under reg skylten, "saab trollhättan", ganska enkelt o spotta en civil saab på d.
Citera
2004-04-24, 00:02
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Även SAAB i skåne har den karakteristiska lilla texten under reg skylten, "saab trollhättan", ganska enkelt o spotta en civil saab på d.

Hmmm, blir ni förgrymmade om jag meddelar att även de civila SAABarna i Sthlm har samma text?
Citera
2004-04-24, 12:44
Medlem
Annars kör dom ju lite mer avancerat: Cheva Transporter Nuvarande regnr: STN271 Tidigare: CSM761 (Samma chassinr..) Alltid samma sista siffra i regnr vid byte.
Citera
2004-04-28, 20:10
Tror inte det är så mycket att ha egentligen. Har iof. de lokala civila polisbilarna i huvudet, o det ända jag har till nytta är att inte köra om dem, men jag kör ändå lagligt för det mesta. Men jag tror nog att span o andra mer "hemliga" delar av polisen har bilar som inte är reggade på polismyndigheten.

Någorlunda kul, var en gång iaf. för några år sedan. Jag kom hem sent på natten o svängde inom McDonalds-driven. Ställde mig på en öde parkeringsplats o käkade, så ser jag en skum bil komma körande sakta förbi mig. Kände igen bilnumret, så jag visste att det var polisen. Och då jag har en polisradio i bilen, så slog jag på den och hörde:
-Blritpippipuppip
-Kan vi få en QP på XXX-XXX, en grön Volvo?
Min bil alltså. QP är när dom kollar upp ett bilnummer.
-Bliuupipipipi
-Den är UA (Utan Anmärkning), ägare: (Jag då), giltigt B-kort m.m
Så började jag blinka med ljuset åt dem
Citera
2004-04-28, 20:48
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Tror inte det är så mycket att ha egentligen... Men jag tror nog att span o andra mer "hemliga" delar av polisen har bilar som inte är reggade på polismyndigheten.

ex i Malmö har dom sina civila till både "trafik" narotika span o illegal spritförsäljning span o "hor/torsk span (jakt). Sammabilar inblandade i allt o antagligen mer.

Polisradio är kul.
Citera
2004-05-02, 19:57
Medlem
j0

jag fixade nyss samtliga bilar som finns i SVealand men det kan också betyda att de andvänds till andra göromål som fång och vakttransport!!!
Sen kan man inte göra så mycket mer med dessa uppgifter för vem hinner kolla vad det är för bilar i trafiken om man drar på?
fundersam kille som inte drar sig för att toka ur i trafiken!!!
Citera
2004-05-03, 06:38
Medlem
mvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
jag fixade nyss samtliga bilar som finns i SVealand men det kan också betyda att de andvänds till andra göromål som fång och vakttransport!!!
Sen kan man inte göra så mycket mer med dessa uppgifter för vem hinner kolla vad det är för bilar i trafiken om man drar på?
fundersam kille som inte drar sig för att toka ur i trafiken!!!

dela med dig då..
Citera
2004-05-03, 06:49
Medlem
TicTacs avatar
Säk. använder även kombination bil/offroad när dom vill hålla reda på folk.
Citera
2004-05-03, 13:18
Medlem
daemons avatar
är det verkligen lönt att försöka memorisera alla reg nummer och bilar om man bor i en storstad, är det inte lättare att bara titta på bilen och leta efter tex antal antenner och kolla efter tonade rutor osv?
Citera
2004-05-03, 23:26
Medlem
mvss avatar
nä men man kan väl memorera vilka bilmodeller dom kör iaf..
Citera
2004-05-03, 23:33
Medlem
TicTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon
är det verkligen lönt att försöka memorisera alla reg nummer och bilar om man bor i en storstad, är det inte lättare att bara titta på bilen och leta efter tex antal antenner och kolla efter tonade rutor osv?

Konstaplarna på primus d.v.s. Lilla Essingen använder en nersliten civil van.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in