2010-12-19, 03:24
Medlem
Arcanas avatar
Jag har försökt lyssna på detta "melodiska" black metal band och försökt tycka nån ynka låt är bra. Men jag kan inte tycka dem är bra, Disscetion är det sämsta jag hört inom BM genren.

Låten black Dragon, den är pinsam. Refrängen är extremt ful. Orkar dock inte analysera varje låt, men dem har alldeles för många olika partier i sina låtar vilket bara låter grötigt.

Ni som gillar dem, varför? Dissection är ett skitband.
Citera
2010-12-19, 03:56
Medlem
lamehaters avatar
Det sämta du hört inom BM? Då kan du bannemig inte ha lyssnat igenom särskilt mycket.

Jag tycker att Dissection är svinbra. Vill påstå att dem låter ganska annorlunda än de allra flesta band inom genren, goa melodier, skön sång och i allmänhet en skön känsla. Men, smaken är ju subjektiv, om du inte tycker om Dissection så gör du inte det. Inte mycket mer med den saken.
Citera
2010-12-19, 09:24
Medlem
InnesIs avatar
Jag gillar "the somberlain" och "storm of the lights bane" plattorna. Den senare en klassiker i genren. senaste och sista plattan "reinkaos" var tråkig och medioker dock.

Anledningen till att du inte gillar bandet medan andra gör det är att smaken är subjektiv och inte objektiv. Simple as that!
Citera
2010-12-19, 10:09
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Jag har försökt lyssna på detta "melodiska" black metal band och försökt tycka nån ynka låt är bra. Men jag kan inte tycka dem är bra, Disscetion är det sämsta jag hört inom BM genren.

Låten black Dragon, den är pinsam. Refrängen är extremt ful. Orkar dock inte analysera varje låt, men dem har alldeles för många olika partier i sina låtar vilket bara låter grötigt.

Erkänn att du bara lyssnat på Reinkaos? Testa plattorna The Somberlain eller Storm of the Night's Bane istället.
Citera
2010-12-19, 10:28
Medlem
Du måste ju vara helt jävla rutten i pallet! Sätt på Spotify och lyssna igenom The Somberlain samt Storm of the light's bane innan du börjar yttra dig. Där har du riktigt melodiös black metal.
Senast redigerad av Rathgrithz 2010-12-19 kl. 10:30.
Citera
2010-12-19, 10:54
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Dissection är ju det bästa som gjorts inom den svenska black metal scenen.

Where dead angels lie är ju en sjukt bra låt.
Citera
2010-12-19, 12:04
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana

Jag kan inte tolka dig som annat än troll pga din ton. Därför får du inget svar från mig på din fråga.
Citera
2010-12-19, 12:05
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag kan inte tolka dig som annat än troll pga din ton. Därför får du inget svar från mig på din fråga.

Instämmer!
Citera
2010-12-19, 12:18
Medlem
Arcanas avatar
Har lyssnat på alla deras skivor och det låter skit. Är väl insatt i BM genren men att säga att Dissection är en av dem bästa banden i BM är lika med lögn. Finns så oerhört mycket bättre band, som exempelvis Nafglar med skivan Vittra. Den spöar alla skivor som Dissection har gjort. Och att kalla det melodiös bm är ett skämt när alla låtar låter likadant och lika grötigt.

Dessutom är deras melodiska partier inte speciellt bra. Jävligt tråkigt och enformigt.
Citera
2010-12-19, 12:19
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Dissection är ju det bästa som gjorts inom den svenska black metal scenen.

Where dead angels lie är ju en sjukt bra låt.

Skitlåt, hyfsad början dock men sen blir det bara skit av allting som vanligt när det gäller Dissection.
Citera
2010-12-19, 12:21
Medlem
Arcanas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=mvQMmh3BHqc

Refrängen är skrämmande dålig. Låter bara löjligt i mina öron.
Citera
2010-12-19, 12:22
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast

Kära du, varför i helvete skulle jag trolla om ett band?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in