2016-06-12, 20:54
Medlem
Vi bumpar runt tråden med något års mellanrum då
De måste väl vara definitionen av true, är väl inte alla poserband där frontmannen tar livet av sig i något satanistiskt ritualsjälvmord efter att ha gjort en återföreningsturne sen man suttit på kåken i massa år för mord.
Känns som om det inte finns så mycket metaloriginal kvar idag? Har någon tips?
Citera
2021-07-03, 08:42
Medlem
Även ickefans kan ju höra att JN var en mkt vass musiker.

Vilken musiker som helst skulle nog säga att Dissection inte är ett skitband.

Alla Dissection-skivor är välskrivna, på alla nivåer. Kallar man Dissection skit, vet man inte mycket om musik.

Särskilt Reinkaos utmärker sig, pga avskalad ljudbild, finesser, återkommande teman, timing, melodikänsla, variation och passion.

Det som skivan hatades för, är det som gör den genial. Det är torrt, koncist och självsäkert.

Och fan så mycket mer intressant än Watain...
Citera
2021-07-06, 14:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Dissection är ett av världens bästa band inom alla kategorier. Och helt klart det bästa Metal bandet. Alla tre skivorna är fantastiskt bra.

Som den här t.ex otroligt bra.
Where Dead Angels Lie
https://www.youtube.com/watch?v=VKVMsBBj0P8

Och sista skivan Reinkaos är bra rakt igenom, från första till sista låten. Den skivan verkar ha blivit mer accepterad idag, än när den kom då den var så olik de andra två skivorna.
Citera
2021-07-08, 00:01
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Dissection är ett av världens bästa band inom alla kategorier. Och helt klart det bästa Metal bandet. Alla tre skivorna är fantastiskt bra.

Som den här t.ex otroligt bra.
Where Dead Angels Lie
https://www.youtube.com/watch?v=VKVMsBBj0P8

Och sista skivan Reinkaos är bra rakt igenom, från första till sista låten. Den skivan verkar ha blivit mer accepterad idag, än när den kom då den var så olik de andra två skivorna.

I synnerhet Reinkaos är, tycker jag, en fantastisk skiva. Jag upplevde dock aldrig att den inte var accepterad när den släpptes...?
Citera
2021-07-08, 12:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
I synnerhet Reinkaos är, tycker jag, en fantastisk skiva. Jag upplevde dock aldrig att den inte var accepterad när den släpptes...?

Helt klart en fantastisk skiva. Den var väl inte så accepterad inom BM-kretsarna när den kom, då den inte låtar som de andra två skivorna, utan låter mer som traditionell metal.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in