2010-12-19, 02:53
Medlem
Har funderingar kring vilket språk jag bör hålla mig till i min nystartade blogg.

Är det värt att satsa på att hålla sig till engelska i bloggen, ska man istället varva engelska med svenska eller hålla sig strikt till svenska språket? För övrigt är inte min engelska dålig så det kommer inte vara något problem, men det kommer nog ta något längre tid att skriva på engelska för att anpassa texten mer.

Finns det någon risk att man förlorar svenska läsare för att man skriver på engelska?

Uppskattar även all hjälp som ökar trafiken till min blogg. Tack!
Citera
2010-12-19, 02:58
Medlem
Lundens avatar
Tror bara att du tjänar på att skriva på engelska. Problemet är väl att hitta läsare som inte är svenska?
Citera
2010-12-19, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunden
Tror bara att du tjänar på att skriva på engelska. Problemet är väl att hitta läsare som inte är svenska?

Jo det är nog sant. Det gäller nog att hålla sig till ämnen som är internationella... hade t.ex. tänk skriva inlägg rörande svensk utbildning och sånt, men det kan kastas bort. Däremot kan jag fortfarande hålla mig till ämnet träning och fotografi, kan nog även lägga till prylar som ämne.

Dags att vässa på engelskan då antar jag
Citera
2010-12-19, 03:08
Bannlyst
Wow!! Roligt initiativ, jätte originellt! Superfräscht liksom!!!
Citera
2010-12-19, 14:21
Bannlyst
Kör på engelska och läs på om SEO. Inrikta dig på ett eller två sökord. Bygg länkar till din sida med ankartext.

Regga dig på internationella blogtopplistor, 20-30 st och se till att använda en attraktiv banner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in