• 1
  • 2
2010-12-18, 13:39
Medlem
niXys avatar
När jag trycker på den knappen, spelar ingen roll om det är "¨¨" eller "^^" så blir det som att jag trycker två gånger istället för en, det blir alltså dubbla när jag bara trycker en gång, är det någon helvetets knapp jag kommit åt eller är det något fel på min dator/tangentbord eller liknande? Det börjar bli riktigt störande! Det är bara den knappen som har problem också, ingen annan.
Citera
2010-12-18, 13:40
Medlem
Topppis avatar
så är det för alla tror jag.. iaf samma för mig
Citera
2010-12-18, 13:40
Medlem
^
Inte för mig!
Brukar ju vara tvärtom, att man får trycka två gånger ibland för att det ska komma en "^".
Citera
2010-12-18, 13:43
Medlem
Ettan^s avatar
Har du testat trycka en gång, sedan mellanslag? Eller dyker två stycken upp direkt? Låter väldigt skumt, antagligen tangentbordet som har gått sönder. Kan inte tänka mig att det finns någon inställning som gör så att man får två sådana tecken på en gång, det är ju väldigt sällan man skulle få nytta av något sånt ( ^^ är väl det enda).
Citera
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
^
Inte för mig!
Brukar ju vara tvärtom, att man får trycka två gånger ibland för att det ska komma en "^".

För att det ska komma en "^" måste du trycka på en valfri tangent (förslagsvis mellanslag) efter den utförda handlingen .
Om du ska ha 2 "^^" trycker du helt enkelt bara 2 gånger.
Citera
Medlem
danneohs avatar
Har alltid blivit två för mig också^^

Fan vad jag hatar de där jävla tecknena för övrigt, varför fan ska dom betyda att man är glad för?
Citera
2010-12-18, 13:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Såg förövrigt att Ettan^ hann före mig
Citera
2010-12-18, 13:48
Medlem
Strawliess avatar
Man kan inte skriva ut en ^, eftersom den "egentligen" ska vara "till" andra bokstäver, t.ex. âûô. Samma sak med ¨ som ska kunna bli üïä osv. Skriver du ut två stycken ^^ eller ¨¨ blir det dock två.

Vill du istället ha en ^ eller en ¨ måste du trycka på knappen och därefter mellanslag.

Trodde att alla hade listat ut det.
Citera
2010-12-18, 13:48
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Har alltid blivit två för mig också^^

Fan vad jag hatar de där jävla tecknena för övrigt, varför fan ska dom betyda att man är glad för?

Det är väl bara en av många dumma smileys kineserna kommit på... "^^" är ju relativt lätt att förstå jämfört med många andra dom har.
Citera
2010-12-18, 14:21
Medlem
absentiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
Man kan inte skriva ut en ^, eftersom den "egentligen" ska vara "till" andra bokstäver, t.ex. âûô. Samma sak med ¨ som ska kunna bli üïä osv. Skriver du ut två stycken ^^ eller ¨¨ blir det dock två.

Vill du istället ha en ^ eller en ¨ måste du trycka på knappen och därefter mellanslag.

Trodde att alla hade listat ut det.

Problemet TS har är att det dyker upp 2x ^ vid första knapptryckningen skulle jag tro. Det gör det alltså omöjligt för TS att skriva t ex â.
Citera
2010-12-18, 14:30
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absentis
Problemet TS har är att det dyker upp 2x ^ vid första knapptryckningen skulle jag tro. Det gör det alltså omöjligt för TS att skriva t ex â.
Precis så! Fick problemet idag när jag försökte skriva ett sådant "a" eller jag märkte det då iallafall, igår var det inga problem. Och jag har inte flippat ur och slagit på tangentbordet eller liknande för att problemet ska uppstå så jag vet inte vad det sitter i. Och några som säger att ska ska vara två har helt fel, isåfall har ni också något fel på mjukvaran/tangentborde
Citera
2010-12-18, 15:41
Bannlyst
Vet ej .. jag får upp ^ en om jag klickar en gång och ^^ två om jag klickar 2 gånger ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in