• 1
  • 2
2010-12-18, 12:51
Medlem
BigBadaboums avatar
Detta är för mig ett vanligt förekommande fenomen, många killar som man kommit på fel kan hotar förvånansvärt ofta med diverse gäng och man själv bara undrar vad fan dom tänker med eftersom jag förstår att det bara är bullshit.

Har ni också varit med om detta?

Hur reagerar gängen på sånt här skitsnack?

Har någon sådan konfronteras av det gäng dom hotat med?
Citera
2010-12-18, 13:00
Medlem
vattholmas avatar
Ja
Beror på, de kan bli väldigt arga men även taggas att märka någon som inte tar dem på allvar.
Nej, har blivit hotad med ett "gäng" som jag hängde med, var inget egentligt gäng men vi var ett par killar som höll ihop och skötte vårat. Inget kriminellt utan mer fotboll, braj och någon BBQ vid tillfällen.
Citera
2010-12-18, 13:16
Medlem
Självklart så har även jag drabbats av detta fenomen ett flertal gånger.

Om personen nu har kopplingar till gänget som h*n hotar med så behöver antagligen personen inte alls hota med dem utan man får helt enkelt reda på det när de knackar på dörren.

Om en person känner att han måste hota med ett kriminellt gäng så är han antagligen rädd att ska få däng.

Varför skulle tex HA,Bandidos,R&W och liknande bry sig ett dugg om utifall någon medlems brorsas kompis skulle åka på stryk på stan?
Något som de å andra sidan skulle bry sig om är utifall en person utan direkta kopplingar till gänget ifråga använder deras namn utan tillåtelse.

Jag vet ett par fall där personen som hotat med gänget i sin tur blivit skyldig 30 000:- för att han använt deras namn.
Citera
2010-12-18, 16:24
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress

Jag vet ett par fall där personen som hotat med gänget i sin tur blivit skyldig 30 000:- för att han använt deras namn.

Så jävla rätt åt han=)
Citera
2010-12-18, 16:56
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadaboum
Så jävla rätt åt han=)

En riktig man hotar inte med sitt gäng eller liknande! Däremot så kan man ha bra vänner som ställer upp vid ett problem.
Citera
2010-12-18, 17:52
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
En riktig man hotar inte med sitt gäng eller liknande! Däremot så kan man ha bra vänner som ställer upp vid ett problem.

Instämmer helt! Det är ju där problemet ligger att den här typen av folk inte har sådana vänner och måste börja hota (och oftast är det bara osanning).

*edit stavfel
Citera
2010-12-19, 01:23
Medlem
Morgonribbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadaboum
Detta är för mig ett vanligt förekommande fenomen, många killar som man kommit på fel kan hotar förvånansvärt ofta med diverse gäng och man själv bara undrar vad fan dom tänker med eftersom jag förstår att det bara är bullshit.

1. Nej

2. Vet ej

3. Ett flertal av mina f.d. "vänner" har konfronterats. Det är inte bullshit. En av dom var skyldig nästan 300 och vägrade betala, gjorde sig okontaktbar. Efter ett besök av tre vänner betalade han direkt.
Citera
2010-12-19, 01:54
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
1. Nej

2. Vet ej

3. Ett flertal av mina f.d. "vänner" har konfronterats. Det är inte bullshit. En av dom var skyldig nästan 300 och vägrade betala, gjorde sig okontaktbar. Efter ett besök av tre vänner betalade han direkt.
Wow du verkar ha häftiga kompisar! Shiiit skyldig 300 kr och ville inte betala! Att dina kriminella kompisar inte sköt han, men jag förstår att han betala direkt. Kan jag adda dom på msn(vill blir som dom) heter någon av dom cool_kille_96_kriminell@hotmail.com?
Citera
2010-12-19, 02:23
Medlem
Efter en extremt löjlig händelse på en krog blev jag några dagar senare konfronterad av en medlem från en mc klubb. Men efteråt hörde jag mig för lite och det visa sig att han hade stulit västen från klubben och sprang nu omkring och gjorde sina egna ärenden i klubbens namn. Jag vet inte hur det gick för han sen men jag hörde aldrig av personen nått mer iaf.
Citera
2010-12-19, 03:28
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Efter en extremt löjlig händelse på en krog blev jag några dagar senare konfronterad av en medlem från en mc klubb. Men efteråt hörde jag mig för lite och det visa sig att han hade stulit västen från klubben och sprang nu omkring och gjorde sina egna ärenden i klubbens namn. Jag vet inte hur det gick för han sen men jag hörde aldrig av personen nått mer iaf.

Det måste varit det mest korkade jag hört...sen blev det nog inte kul för snubben som fick sin väst stulen.
Citera
2010-12-19, 11:00
Medlem
Privatpers0ns avatar
Herre gud va jag verkligen älskar personer som hotar med andra. För några år sen blev jag hotad utanför krogen att personen i fråga skulle ringa till mig? Nollan hade inte ens en susning om vem han snackade med.

Nej måste man hota med andra så är det ingen fara, har man såna kontakter så vet man att det är bland det dummaste man kan hota med. Blir inte kul när det kommer fram! Dock kan man söka hjälp i efterhand om det nu skulle vara nödvändigt.
Citera
2010-12-19, 13:54
Medlem
_Falk_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Wow du verkar ha häftiga kompisar! Shiiit skyldig 300 kr och ville inte betala! Att dina kriminella kompisar inte sköt han, men jag förstår att han betala direkt. Kan jag adda dom på msn(vill blir som dom) heter någon av dom cool_kille_96_kriminell@hotmail.com?

Tanken slog dig aldrig att det kanske rörde sej om 300000:- vem i helvete gör sej okontakbar för 300 kronor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in