Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 19:31
  #5857
Medlem
BigFatCones avatar
Vad använder arkitekter för mjukvara?
Citera
2017-11-26, 15:20
  #5858
Medlem
Laxons avatar
Vad är bästa alternativet för att synkronisera dokument mellan två Macs? Alltså, program som hanterar dokument (som är små i storleken, t.ex. word- och PDF-filer) smidigt från den ena datorn till den andra. Jag antar att det står mellan giganterna iCloud och Dropbox, men finns det andra alternativ som är värda att överväga?
Citera
2017-11-26, 15:37
  #5859
Medlem
oskichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Vad är bästa alternativet för att synkronisera dokument mellan två Macs? Alltså, program som hanterar dokument (som är små i storleken, t.ex. word- och PDF-filer) smidigt från den ena datorn till den andra. Jag antar att det står mellan giganterna iCloud och Dropbox, men finns det andra alternativ som är värda att överväga?

Jag kör Google Drive

https://www.google.se/drive/about.html

Funkar klockrent, och dina filer är tillgängliga på ALLA plattformar du någonsin kan tänka dig :-)
Citera
2017-11-26, 16:27
  #5860
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskich
Jag kör Google Drive

https://www.google.se/drive/about.html

Funkar klockrent, och dina filer är tillgängliga på ALLA plattformar du någonsin kan tänka dig :-)

Google Drive hade jag helt missat, det ser ut som att det är precis det jag behöver. Tack för det!
Citera
2017-11-26, 16:56
  #5861
Medlem
BigFatCones avatar
Jag använder både Dropbox och Google Drive och jag kan säga att tjänsterna är i stort sett identiska. Det är molnlagring liksom, det går inte att göra på så många sätt.
Citera
2017-11-27, 10:18
  #5862
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag använder både Dropbox och Google Drive och jag kan säga att tjänsterna är i stort sett identiska. Det är molnlagring liksom, det går inte att göra på så många sätt.

Varför använder du bägge? Om var tvungen att välja vilken av de två som är bättre, vilken skulle du då rekommendera?
Citera
2017-11-27, 12:23
  #5863
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Varför använder du bägge? Om var tvungen att välja vilken av de två som är bättre, vilken skulle du då rekommendera?
För att jag inte har lust att lägga massa pengar på att få mer utrymme. Mitt utrymme på Dropbox tog slut och jag kom på att jag ju har 15GB hos Google som bara ligger och skräpar. Dropbox är nog lite bättre men å det kan bero på att jag har haft Dropbox i rätt många år men GDrive har jag inte ens haft ett halvår. Dropbox integreras bäst i systemet med kontextmenyval.

Men jag vet inte. Man lägger sina filer som man vill ha upp i molnet i dom mappar som man har valt att synka och när uppladdningen är klar så är den klar.

Har man ett Google-konto så är det ju klart smidigare att använda GDrive men som sagt, båda tjänsterna gör exakt samma sak på nästan exakt samma sätt men GDrive har mer gratis utrymme.
Citera
2017-12-09, 14:36
  #5864
Medlem
Illuzionzs avatar
Har ett mycket konstigt problem. När jag fört över låtar till itunes och ska konvertera dessa till aac så gör det inte som det ska. Om första låten är 2 min säger vi, så blir alla låtar 2 min efter att konverteringen är klar. Testat med andra album och samma sak händer.

Någon som haft detta problem och kan säga varför det är så och hur man fixar det?
Citera
2018-01-14, 14:00
  #5865
Medlem
AntonioSalieris avatar
Det är så att jag hade velat spara text som är uppläst via talfunktionen på min mac som ljudfiler så jag kan lyssna på det via mobiltelefonen. Finns det något bra program som löser detta problemet?

Har googlat runt men inte lyckats hitta någonting som löser problemet.
Citera
2018-01-14, 19:19
  #5866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioSalieri
Det är så att jag hade velat spara text som är uppläst via talfunktionen på min mac som ljudfiler så jag kan lyssna på det via mobiltelefonen. Finns det något bra program som löser detta problemet?

Har googlat runt men inte lyckats hitta någonting som löser problemet.
Talspåret sparas som aiff om du högerklickar och väljer Tjänster > Lägg till ljudspår i iTunes, efter att ha markerat texten. Du kan dock spara ljudspåret var du vill. Sedan kan du konvertera via exempelvis Adapter/FFMPEG till mp3 eller aac och lägga över filen till mobilen via iCloud drive eller Google drive eller någon annan tjänst. Enklast är väl att spara direkt till någon av de cloud-mappar som skapas på datorn.
Citera
2018-01-16, 15:58
  #5867
Medlem
AntonioSalieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Talspåret sparas som aiff om du högerklickar och väljer Tjänster > Lägg till ljudspår i iTunes, efter att ha markerat texten. Du kan dock spara ljudspåret var du vill. Sedan kan du konvertera via exempelvis Adapter/FFMPEG till mp3 eller aac och lägga över filen till mobilen via iCloud drive eller Google drive eller någon annan tjänst. Enklast är väl att spara direkt till någon av de cloud-mappar som skapas på datorn.

Fantastiskt, som jag letat efter denna funktionen! Tack så mycket!
Citera
2018-01-16, 16:03
  #5868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioSalieri
Fantastiskt, som jag letat efter denna funktionen! Tack så mycket!
Gött att det löste sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback