Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-24, 00:02
  #5845
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Finns det något rekommenderat gratisprogram som man kan kolla GPX-filer i?

e; Sen är jag också nyfiken i en strut. Vad har folk som "måste"program på sin mac?


Hyperdock - visa öppna fönster i "bubblor" när du hovrar över ikonen i dock, är skitsmidigt om man har flera fönster öppna av samma program. Finns som standard i Windows har jag för mig. Sen kan du även använda "window-snapping" med fönster, tex om du håller i fönstret och drar det uppåt mot den övre delen av skärmen så fyller den hela skärmen, till vänstra delen så fyller den halva vänstra sidan, vänstra hörnet så fyller den vänstra hörnet och så vidare...

Man kan dessutom styra Spotify, VLC och iTunes (säkert fler liknande program) genom att hovra över ikonen. Kolla mer på https://bahoom.com/hyperdock/ (funkar ej i skrivande stund) eller https://itunes.apple.com/us/app/hype...49830122?mt=12


BetterTouchTool Mappa om alla knappar, touchpad, mus m.m till vad som helst och mycket mycket mer. Binda en knappkombination i ett program till att utföra en hel sekvens med kommandon. Du kan binda specifika knappar att göra olika saker i olika program eller på en "global" nivå. Eller mappa om alla touchpads funktioner till egna m.m bara fantasin sätter gränserna...Sinnesjukt bra program.
https://www.boastr.net/

Båda programmen kostar dock ett par dollar men är utan tvekan värt det. Finns dessutom säkerligen att ladda ner om man inte känner för att betala. Det är dock privatpersoner som ligger bakom så tycker man kan betala en liten slant då
Citera
2017-04-24, 09:29
  #5846
Medlem
Är det någon som vet vilket 3D program som används i den här videon ?
https://www.youtube.com/watch?v=WYxkr9-2vR4
Citera
2017-04-24, 14:53
  #5847
Medlem
Någon med tips på en bra Equalizer? Helst en gratis...
Citera
2017-04-24, 21:02
  #5848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plugghjesten
Någon med tips på en bra Equalizer? Helst en gratis...

Ingen?

Vill verkligen inte gå piratvägen...
Citera
2017-05-04, 00:25
  #5849
Medlem
eshkoshkas avatar
Beamer verkar inte fungera längre. Finns det bra alternativ?

Sen finns det absolut inget sätt att skicka från webbläsare till ATV utan mirroring, va? Det här jävla hackandet gör en ju vansinnig.
Citera
2017-05-04, 10:07
  #5850
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Beamer verkar inte fungera längre. Finns det bra alternativ?

Sen finns det absolut inget sätt att skicka från webbläsare till ATV utan mirroring, va? Det här jävla hackandet gör en ju vansinnig.

Öppna Beamer, gå in i inställningar, Advanced, Include pre-release versions, check for updates, uppdatera till betan. Voilá.
Citera
2017-05-04, 11:04
  #5851
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Öppna Beamer, gå in i inställningar, Advanced, Include pre-release versions, check for updates, uppdatera till betan. Voilá.
Det var Voilá på en gång. Härligt! Nu kanske man ska köpa det också.

Tack ska du ha!
Citera
2017-07-15, 21:06
  #5852
Medlem
h8_religions avatar
Ännu en fråga ang. Beamer:

När jag spelar upp film i Beamerspelaren till TV:n så börjar den i tid och otid att buffra, enligt Beamers FAQ ska detta tydligen inte bero på själva appen utan snarare på min wifi-anslutning. Men med tanke på att mitt wifi annars verkar fungera utan problem (iaf såvitt jag vet - länkhastighet 11mbit/s enl. Nätverksverktyg, bra eller anus med ett 100/10-bredband?) och jag inte har några andra datorer eller program på samtidigt som tar upp bandbredd så verkar det märkligt?

Kan tillägga att jag införskaffade den officiella licensierade appen så sent som idag från officiella hemsidan så bör ju vara den senaste versionen kan man tycka, och när det gäller apple-TV:n vet jag ärligt talat inte vilken version det är men då den införskaffades för ett par månader sen bör det väl vara den senaste den också. Min dator är en Macbook Air, nyinköpt.

Ett ev. problem jag förvisso upptäckt med mitt wifi men som jag hittills inte haft anledning att reflektera över då det annars fungerar smärtfritt, är att när jag klickar på wifi-menyn i högra hörnet på datorn + alt-tangenten så ser jag att wifi:t alternerar mellan "på" och "letar efter nätverk", kan det vara detta som spökar när det gäller beameruppspelning?

Någon annan som haft samma problem som jag och/eller vet hur man kan åtgärda det?

EDIT

Även om det skulle finnas en lösning så vet jag inte om jag orkar behöva förlita mig på ett opålitligt wifi när jag ska spela upp film från datorn till TV:n, således undrar jag om någon vet om man kan använda HDMI-sladd från en Macbook Air till TV:n, dvs om det finns någon slags adapter som gör detta möjligt?

Apple TV är för övrigt bland det sämsta skit jag nånsin införskaffat...
__________________
Senast redigerad av h8_religion 2017-07-15 kl. 21:11.
Citera
2017-08-31, 23:16
  #5853
Medlem
Millediablos avatar
Vilket program är bra för att se på filmer i en Mac?
Både DivX, mkv och TS_video typ VLC för PC?
Citera
2017-09-01, 06:31
  #5854
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Vilket program är bra för att se på filmer i en Mac?
Både DivX, mkv och TS_video typ VLC för PC?

VLC

https://www.videolan.org/vlc/download-macosx.sv.html
Citera
2017-10-20, 18:34
  #5855
Medlem
Jag har en gammal variant av OS X. Det är 10.9.5. Jag vill uppgradera min dator och tydligen kan jag ha El Capitan. Men hur hittar jag den att ladda ner och installera? Jag kan inte ha Sierra. Jag har sökt på Apple men de verkar inte ha gamla varianter och jag vill inte ladda ner vilken fil som helst från nätet.
Citera
2017-10-20, 18:48
  #5856
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har en gammal variant av OS X. Det är 10.9.5. Jag vill uppgradera min dator och tydligen kan jag ha El Capitan. Men hur hittar jag den att ladda ner och installera? Jag kan inte ha Sierra. Jag har sökt på Apple men de verkar inte ha gamla varianter och jag vill inte ladda ner vilken fil som helst från nätet.
Här får du lite hjälp och med denna länk kommer du till App Store där du laddar ner El Capitan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback