Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 18:16
  #5989
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Finns det något sätt att skaffa en synomymordbok som kan integreras i Pages?

Eller rent allmänt, finns det en svensk synomymordbok som en app man kan ladda ner?

Det finns en hyfsad inbyggd. Högerklicka på ordet (eller Ctrl-klick) och välj "Slå upp ... högst upp. Då får du synonymer på svenska och även översättning och synonymer på engelska. Hämtas från Wikipedia, skulle jag tro.
Citera
2024-01-15, 06:11
  #5990
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det finns en hyfsad inbyggd. Högerklicka på ordet (eller Ctrl-klick) och välj "Slå upp ... högst upp. Då får du synonymer på svenska och även översättning och synonymer på engelska. Hämtas från Wikipedia, skulle jag tro.

Jag får dessvärre inga synonymer. Ska man lägga till att den ställer in sig på andra källor mer än bara ordbok och wikipedia och apple?

Pages verkar använda den medföljande oberoende appen Ordbok, men jag kan inte hitta att man kan lägga till en synonymordbok där heller.
Citera
2024-01-16, 06:26
  #5991
Medlem
Behöver tips på något enkelt program för att göra enkla redigering i EPS-filer, handlar om ex att ta bort bakgrundslager och exportera som png. Inkscape importerar inte alltid EPS bra och Adobe-programmen är för mycket. Preview i macOS kan bara visa EPS.
__________________
Senast redigerad av help 2024-01-16 kl. 06:28.
Citera
2024-01-16, 11:14
  #5992
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Behöver tips på något enkelt program för att göra enkla redigering i EPS-filer, handlar om ex att ta bort bakgrundslager och exportera som png. Inkscape importerar inte alltid EPS bra och Adobe-programmen är för mycket. Preview i macOS kan bara visa EPS.
prova:
https://affinity.serif.com/en-gb/designer/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback