2010-12-18, 11:06
Medlem
Jomazis avatar
Jag har av någon anledning drabbats av ett mycket underligt problem med min stationära dator.
Då inloggingsskärmen dyker upp fyller jag i mitt lösenord och trycket enter, men istället för att loggas in så loggas jag direkt ut (det står "välkommen" sen "du loggas ut") och kommer således tillbaka till inloggningsskärmen. Vad är det frågan om egentligen?

EDIT: Det går att starta windows i "safe mode", men systemåterställning gör ingen skillnad, eller rättare sagt, datorn när den startar om loggar ut och måste ändras till safe mode, återigen för att inte loggas ut.
Senast redigerad av Jomazi 2010-12-18 kl. 11:11.
Citera
2010-12-18, 11:12
Medlem
kniggits avatar
Hur kan du loggas ut om du aldrig loggades in?
Citera
2010-12-18, 11:18
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniggit
Hur kan du loggas ut om du aldrig loggades in?
Det är ju liksom det som är frågan.
Citera
2010-12-18, 11:24
Medlem
cSxs avatar
Är en omformatering ett alternativ?
Citera
2010-12-18, 11:54
Medlem
Jomazis avatar
Jag kommer inte åt mina hårddiskar, det är en relativt (4år) gammal dator som precis rensats nogrannt och formaterats om, och fått stifta bekantskap med en gammal HD jag hade med en massa film, musik, etc på. Fungerade fint tills alldeles precis.

Formatera om den gör jag inte om jag inte kan rädda mina filer, då blir fanskapet ett föremål för "kemi och pyroteknik" istället.
Citera
2010-12-18, 12:11
Medlem
DollarMakers avatar
Blåmarkera "Den här datorn" på skrivbordet och ta egenskaper.
Under flik "avancerat" finns en meny för uppstart och återställning, tryck på "inställningar" och kryssa ur rutan för "automatisk återstart" under system fel
Nästa gång du råkar ut för att Windows startar om ,då stannar den vid blåskärmen så att du hinner läsa och skriva ner vad som står där.
Posta det felmeddelandet här
Citera
2010-12-18, 14:39
Medlem
Jomazis avatar
Man kommer likförbannat till samma inloggningsskärm, och samma sak händer igen. Man kan bara i starta datorn i "safe mode", och det i sin tur kommer man bara åt om man stänger av datorn genom knappen på chassit.

Försöker återställa till en ännu tidigare återställningspunkt i brist på annat.

EDIT: Det leder ingenstans.
Senast redigerad av Jomazi 2010-12-18 kl. 14:49.
Citera
2010-12-18, 17:18
Medlem
Jomazis avatar
Installerade om win, problemet löst. Dessutom skönt att slippa "techguys"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in