2012-05-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Cider och alko-läsk är lättdruckna... Vad det utstrålar om du är man lämnar jag osagt.

Annars en svag jäger-red bull kan funka... Smakar knappt jäger...

Som sagt letar jag efter en spritsort som är lättdrucken, inte cider/alkoläsk och inte en likör..

Läser någon ens första posten?
Citera
2012-05-07, 16:29
Medlem
eradicos avatar
Bacardi melon med sprite zero lär vara rätt gott och hålla en hyffsat låg kalorihalt. Om din polare inte är van vid att dricka lär ju ett fåtal sådana här räcka för att få honom berusad, så länge han inte har ett bmi på 25+ d vs.
Citera
2012-05-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchoppin
Som sagt letar jag efter en spritsort som är lättdrucken, inte cider/alkoläsk och inte en likör..

Ifall du vill ha en lättdrucken rom tycker jag absolut att du ska välja en ljus, förslagsvis Havana club som dessutom kommer till ett humant pris.

Den kan med fördel blandas med cola (eller cola light i ert fall) och en skvätt lime.
Citera
2012-05-07, 17:05
Medlem
Kapten och Cola, alternativt Minttu och Pucko!
Vore det inte bättre att ge honom något äckligt så att han inte suger i sig allt för mycket?
Lättdrucken sprit är otroligt gott om man kan sina gränser och vet när man ska sluta!
Citera
2012-05-07, 17:21
Medlem
Sw333ts avatar
Citat:
Jo, men det är ju en spritsort jag är ute efter, inte drinktips.
Baccardi melon kanske skulle vara ett alternativ eller som jag länkat absolut och kolsyrat vatten.
Citera
2012-05-07, 17:30
Medlem
NavierStokess avatar
Om man orkar ta vägen via beställningssortimentet (och gillar anissmak): Absinthe Blanchette. Blandas bara med kallt icke-kolsyrat vatten. Det enda negativa med den är den lilla flaska den säljs i. Skulle föredra literflaska, fast då kanske man skulle dricka alldeles för mycket. Absint dricker man inte för att bli berusad utan för att det är så gott.
Citera
2012-05-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Ifall du vill ha en lättdrucken rom tycker jag absolut att du ska välja en ljus, förslagsvis Havana club som dessutom kommer till ett humant pris.

Den kan med fördel blandas med cola (eller cola light i ert fall) och en skvätt lime.

Okej! Den vanliga eller den 3 åriga? Jag har också tittat på Matusalem Platino och Rum Plantation Grande Reserve (vilket visserligen är en mörk), men det verkar som att det är 50/50 när det kommer till ljus/mörk i Cuba Libre, har lite svårt att bestämma mig. Men en ljus är mer lättdrucken? Har knappt druckit någon mörk mer än när jag vart lite på lyset och blivit bjuden.
Citera
2012-05-07, 17:33
Bannlyst
Citat:

Sorry, läste den men missförstod.

Eristoff RED vodka är bara ca 20% och blandas med red bull, dricks gärna som shots i Alperna...

Den är extremt lättdrucken.

Rekommenderas varmt.

http://www.drinko.se/eristoff-red-vodka.html

Annars har du Bacardi Razz och sprite eller Southern Comfort och sprite... Också sliskiga och lättdruckna.
Senast redigerad av OilyOffshore 2012-05-07 kl. 17:36.
Citera
2012-05-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Om man orkar ta vägen via beställningssortimentet (och gillar anissmak): Absinthe Blanchette. Blandas bara med kallt icke-kolsyrat vatten. Det enda negativa med den är den lilla flaska den säljs i. Skulle föredra literflaska, fast då kanske man skulle dricka alldeles för mycket. Absint dricker man inte för att bli berusad utan för att det är så gott.

Har väldigt svårt för anissmak efter utekvällar som slutat på toan i Grekland.. (Ouzo)
Citera
2012-05-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Sorry, läste den men missförstod.

Eristoff RED vodka är bara ca 20% och blandas med red bull, dricks gärna som shots i Alperna...

Den är extremt lättdrucken.

Rekommenderas varmt.

http://www.drinko.se/eristoff-red-vodka.html

Annars har du Bacardi Razz och sprite eller Southern Comfort och sprite... Också sliskiga och lättdruckna.

Ser väldigt intressant ut! Dock så behöver jag det till nu på fredag, så att beställa går bort. Finns säkert en smaksatt vodka som smakar ungefär likadant i Finland, och dit har jag ganska nära. Ska kika lite på det
Citera
2012-05-07, 18:30
Medlem

Ahh, en liten flügel sitter aldrig fel! Grymt gott, men akta dig när folk får för sig att kasta iväg isbiten över axeln..

OnT. Fiskefjaes, eller Fisk/Fishshot som den heter på svenska är otroligt grymt lättdrucket.

Gin är även det relativt lätt, en GT kan blandas väldigt starkt innan man får den där alkoholsmaken som vodka/rom ger. Tonic + citron och så är det GG.

Om det är APK som frågas efter - valfritt billigt vitt bag-in-box vin som blandas med hallonsoda ifall man inte orkar den sura vinsmaken.
Citera
2012-05-07, 18:43
Medlem
"Vodka-loka-lime" borde duga åt honom trots att det är mestadels tjejer som dricker det. Såg en annan tråd här på forumet där medlemmar använde versaler och utropstecken för att konstatera hur bra vodka med sodavatten smakar.

Muddla några limeklyftor, lägg i is, häll i vodka, fyll upp med soda, lägg en limeklyfta på toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in