2012-05-07, 19:01
Medlem
1. Köp en 70cl captain morgan
2. Köp 1,5l cola zero
3. ????
4. Fylla

Alternativt en 70's Baccardi razz eller Jäger, de är mina favouriter att dricka rent. Men jag antar att jäger går bort då det är en likör.
Citera
2012-05-07, 19:03
Medlem
intebadsalts avatar
Rom+cola funkar alltid bra

Eller så ger du han en rejäl shot och så får han dricka lite cola efter åt...
Citera
2012-05-07, 19:14
Medlem
oskruvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Att oroa sig för kalorimängden och dess inverkan på hälsan när man dricker sprit... ja då har man lite felprioriteringar på sin dagordning.
Och vad är det för fel på whisky???

Snarare att inte oroa sig för alkoholens inverkan på hälsan så har man fel prioriteringar. Men visst, Sverige är inte helt olikt Ryssland i det avseendet att vi gillar sprit och har alltid gjort.

Till TS:
När jag vill skippa kalorier kör jag antingen coca cola + zero och vodka (som kan göras riktigt god med lime/citron och is) eller ett torrt vitt vin.

Edit; han ska absolut inte dricka mer än 350ml vodka eller annan starksprit för den delen om det är hans första "riktiga" fylla.
Citera
2012-05-07, 19:15
Medlem
raven101s avatar
Rom, wiskey eller kanske gin? Se bara till att blanda mycket dricka i. T.ex energydryck tar bort väldigt mycket smak på gin. Wiskey o rom kör dulite cola i. Håll dig undan från Vodka!
Citera
2012-05-07, 19:18
Medlem
kommunistturkens avatar
Se till att inte dricka en sort skulle jag säga, blir så tradigt i längden. Introducera honom på riktigt till den klassiska svenska fyllan.

Öl + Vodka/Redbull + Rom/Cola + Gin/Tonic(givetvis!) - Dessa fyra i symbios under en kväll lär ge gott resultat.
Citera
2012-05-07, 19:22
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchoppin
Har väldigt svårt för anissmak efter utekvällar som slutat på toan i Grekland.. (Ouzo)
Usch då. Förstår hur du menar, har samma typ av problem med alla söta drinkar där man känner alkoholsmak.
Citera
2012-05-07, 19:39
Medlem
Gin + lime (gärna mkt) +sodavatten (ev med smak) = lättdrucken frisk relativt kalorisnål drink.
Citera
2012-05-07, 21:01
Medlem
Broncofans avatar
Bacardi Razz och Hollonsoda. Upplevde det själv som en käringdrink när en kompis övertalade mig till att dricka det. Och det var det, men kan nog passa till din vän.
Citera
2012-05-07, 21:07
Medlem
flädersaft
Citera
2012-05-07, 21:12
Medlem
Schizofrenens avatar
Explorer Vodka (Jordgubb&Lime) och blanda detta med Grappo. Oslagbart.
Citera
2012-05-07, 21:30
Medlem
seta23s avatar
Captain + cola eller Bacardi Razz blandat med tranbärsjuice och sprite, smakar väldigt gott. Annars finns det ju Bacardi breezer och Smirnoff Ice.
Citera
2012-05-07, 21:31
Medlem
Alvaros avatar
Finns nog inget mer lättdrucket på jorden än captain morgan och pepsi max(låg kalori). Släng på lite lime om du vill lyxa till det.

Det blir både lågkalori och smakar typ ingen sprit.

Det vanligaste är väl att man kör vanlig coca cola men pepsi fungerar klockrent. Jag är dock ingen fan av liknande själv då jag är en ölmänniska. Finns ju dock lågkalori-öl för dom som gillar sånt.

En annan lättdrucken klassiker är redbull vodka, men det är väl inte riktigt lika hälsosamt. Finns även diet redbull som pressar ner kalorimängden där också.

ps. Det finns tydligen två captain morgon en ljus och en mörk. Den mörka smakar gift och den ljusa är den som brudar använder när dom gör sina rom-cola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in