2009-06-18, 12:58
Medlem
Jullens avatar
Grön Xider + Jämtlands- Fallen Angel, uppfanns av en polare
Citera
2009-07-02, 01:22
Medlem
Körde på den här på midsommar(men den kanske redan finns?):

-Färsk skivad lime
-Smirnoff Green apple
-De Kuyper Sour Rhubarb
-Sockerdricka

Skiva/pressa limen, gärna is också, blanda lika delar Smirnoff och De kuyper och häll i lite() alternativt mycket sockerdricka beroende på hur starkt du vill ha det. Personligen tyckte jag att den var väldigt god.
Citera
2009-07-02, 02:47
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bar57
Smiskade på en drink på de som fanns hemma förra helgen bestående av:
5cl Cointreau
5cl Bacardi Superior
En powerking
Lite apelsinjuice
Is

Smakade rätt gött faktiskt

Haha, fan det märks att man inte hade mycket koll när jag skrev det där för ett och halvt år sedan, fy fan. Alla har vi varit unga och dumma eller hur?

De flesta bra drinkar har ju gjorts och att säga att jag uppfunnit drinkar medans jag jobbat när någon frågar efter en jordgubbsdrink ser jag inte som direkt äkta. Mer som ett tillfälligt ihopkok. Hursomhelst så är här är en cocktail jag kommit på till en tävling som faktiskt är rätt bra.

Aperry
Kyl ett martiniglas. Muddla ett halvt grönt äpple med en barsked äkta vaniljsocker.
Häll på 25ml ung calvados (du vill ha äppelsmaken) och 25ml cherry heering, fyll upp med is och skaka. Dubbelsila till martiniglaset. Garnera med tre tunna äppelskivor som doppats i kanel.

Inspirationen kommer inte helt oväntat från en äppelpaj. En fin äppelsmak med bakgrunds toner av körsbär och vanilj, fint på sommaren såklart.

Funderar att prova göra ovanstående med grädde på toppen (då snackar vi paj) men känns nästan lite overkill, får se nån gång på fyllan

Edit: Om någon skulle prova sig på den här får man testa sig fram med måtten, allt beror ju hur mycket man gillar vissa smaker samt hur intensiv din calvados är, lycka till!
Senast redigerad av Bar57 2009-07-02 kl. 02:50.
Citera
2009-07-02, 02:50
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullen
Grön Xider + Jämtlands- Fallen Angel, uppfanns av en polare

Hahaha, låter som ordet häda har fått sig en drink.
Citera
2009-07-02, 16:52
Medlem
Nyaste "innedrinken" på landet: Fiskbulle eller tranbärsfisk

4-6 cl Fisherman, Redbull
4-6 cl Fisherman, Tranbärsjuice

Alla som har gällivarehäng o rattar 240 älskar denna grogg
Citera
2009-07-02, 17:00
Medlem
BridgeRocks avatar
Ingen som hört talats om denna goding innan jag berättat för dom om den, vilket även gör dom ganska skeptiska.

Namn: BridgeRocks(egentligen mitt namn) Butplug (På en lokal krog finns en drink vid namn Dildo, vet ej hurvida den förekommer på andra ställen)
Ingredienser: Passoã Passion Fruits, Cola, Is och Lime till garnityr.
Tillvägagångssätt: Kyl ett highballglas med is, häll bort isen och fyll sedan på rikligt med ny is. Häll på 6 cl Passoã och fyll upp med cola och garnera med en limeskiva.

Grymt god höstdrink.
Citera
2009-07-02, 18:08
Medlem
:)

En härlig drink jag gjorde var 8cl Irländsk Gin, 8 Cl Absolut Vodka, stor skvätt Pimms, toppa med apelsinjuice och släng i två tre isbitar,
Citera
2009-07-03, 14:44
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baham
En härlig drink jag gjorde var 8cl Irländsk Gin, 8 Cl Absolut Vodka, stor skvätt Pimms, toppa med apelsinjuice och släng i två tre isbitar,
Nu vill jag inte gå OffT, men slänger du verkligen i isbitarna efteråt? Då smälter dom och det blir bara blaskigt :S
Citera
2009-07-04, 00:19
Medlem
En kompis som inte gillade smakn av öl kom fram till att om han blandade ungefär 1/3 Norrlands Guld folköl och 2/3 hederligt H2O så gick det att dricka!
Björnen kallar vi denna dryck då grabben ifråga heter Björn....
Citera
2009-07-04, 01:48
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macsydh
En kompis som inte gillade smakn av öl kom fram till att om han blandade ungefär 1/3 Norrlands Guld folköl och 2/3 hederligt H2O så gick det att dricka!
Björnen kallar vi denna dryck då grabben ifråga heter Björn....

Hört talas om lättöl?
Citera
2009-07-04, 14:49
Medlem
Slav3rs avatar
Har hittat en ny goding. Finns säkert redan, men iaf

DR Jäger

50/50
Jäger/dr pepper

Sen is med ofc.
Citera
2009-07-04, 16:17