2009-07-04, 16:24
Medlem
arnold2k5s avatar
inget namn på skiten men de enda alkoholen jag hade hemma var punsch, de blir tyvärr rätt så tråkigt tillslut så groggade de med cola som var förvånansvärt jävla gott.
Ännu bättre vart det att göra en sk float med
1 skopa hasselnötsglass
4-6 cl punsch
fyll upp med cola!
Citera
2009-07-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bar57
Hört talas om lättöl?

Med tanke på att alkoholen trots allt stannar kvar så känns det ganska dumt att köpa lättöl även om smaken borde vara ganska lik.
Citera
2009-07-04, 19:11
Medlem
Hardangers avatar
Sperma

lagom stort glas:
4 cl xante
2cl apple sourz
lite päron soda och en skvätt redbull
toppa sedan med 1-2 cl baja päron, det kommer skära sig och se ut som om någon lagt sig en sats i glaset, god som fan och lite festlig
Citera
2009-07-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Med tanke på att alkoholen trots allt stannar kvar så känns det ganska dumt att köpa lättöl även om smaken borde vara ganska lik.

Inte för att låta spydig men var fanns det logiska i det resonemanget? Alkohol mäts i volymprocent om du missat det. Klart fasen alkoholen finns kvar om du spär ner en folkis 50/50 med vatten men styrkan landar ju på densamma som lättöl. Koncentrationen ger effekten. Kom inte och påstå något annat. Annars kan du ju suga i dig en kvarting vodka en kväll och en back lättöl en annan och jämföra vad du blir fullast på. Enligt din logik ska ju båda landa på samma effekt. Lycka till...
Citera
2009-07-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuranBanane
Inte för att låta spydig men var fanns det logiska i det resonemanget? Alkohol mäts i volymprocent om du missat det. Klart fasen alkoholen finns kvar om du spär ner en folkis 50/50 med vatten men styrkan landar ju på densamma som lättöl. Koncentrationen ger effekten. Kom inte och påstå något annat. Annars kan du ju suga i dig en kvarting vodka en kväll och en back lättöl en annan och jämföra vad du blir fullast på. Enligt din logik ska ju båda landa på samma effekt. Lycka till...

En 40% alkoholdryck är alltid en 40% alkoholdryck hur du än blandar den. Du har dock rätt om att man kan behöva dricka mera då man blandar 20cl 40% sprit med 20cl läsk, då blir det 20cl extra att dricka men som sagt fortfarande 40%.
Senast redigerad av kr0owe 2009-07-05 kl. 11:41.
Citera
2009-07-05, 15:26
Medlem
McRills avatar
Sprite
Lingondricka
Citronkoncentrat
Valfri, icke för hårt smaksatt, sprit.

"Uppfann" den på jobbet då jag alltid blandade sprite och lingondricka med lite citron och någon tyckte att vi skulle tillsätta lite sprit i det hela.
Citera
2009-07-05, 15:40
Medlem
min drink som jag kallar för Pineapple Express (finns säkert en drink med detta namn men vem bryr sig)

Häll i lite vodka i botten av ett glas
sen häller du upp nästan hälften av glaset med Pina Colada drinkmix
och resten med limeläsk eller fanta pineapple. båda funkar lika bra.

sen är de bara o dricka o njuta, jag lovar den e asgod!
Citera
2009-07-05, 16:35
Medlem
Jimmysws avatar
Det är jag som har kommit på Tequila Sunrise!
Citera
2009-07-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Har en egen drink som bara fått bra feedback av folk jag blandat ihop den till.

Ta ett glas i valfri storlek, fyll halva glaset med 50% Malibu och 50% Vodka. Släng i en skvätt Tequila. Häll på Grappo och avsluta med en rejäl slurk limejuice.

Om man tar 50% Malibu & 50% vodka, hur ska man då få plats för grappo med mera?
Citera
2009-07-05, 18:22
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyztan
Om man tar 50% Malibu & 50% vodka, hur ska man då få plats för grappo med mera?

Det är ju bara halva glaset som skall fyllas med 50% av varje, dvs 25% av det hela glaset med Malibu och 25% vodka.
Citera
2009-07-05, 18:28
Medlem
2/3 hemkört
1/3 julmust

Julmusten framhäver spritsmaken så fruktansvärt bra.
Citera
2009-07-05, 18:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Sist bad jag dem blanda sprit och apelsinjuice
Jag döpte den till screwdriver
Faktiiskt min idé, men lugn - jag har släppt den under CC 3.0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in