2022-03-01, 17:10
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jättgroggar på rom & cola känns ju väldigt mycket som en tonårsgrej. Lite pubertalt sådär. Ovuxet på ett kul sätt.

Har du något förslag på mer vuxen dricka men ändå starkt som fan? Det ska vara lättdrucket och gott.
Citera
2022-03-01, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Varför ironiskt??!

För att det är efterblivet om man gör det på fullt allvar?
Citera
2022-03-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
För att det är efterblivet om man gör det på fullt allvar?

Exakt!
Citera
2022-03-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Har du något förslag på mer vuxen dricka men ändå starkt som fan? Det ska vara lättdrucket och gott.

Vargtass, som jag skrev förrut, är vuxet och lite oväntat.
Och lättdrucket.

Eller vodka/tranbärsjuice - antingen som cosmopolitan eller förenklad med bara tranbär/vodka/lime.
Citera
2022-03-01, 18:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Gin och vodka? Låter jävligt starkt. Och inte alls gott!

Tänkte mig något finare än bara sprit o saftkoncentrat.

35 cl.
Jävligt gott! Jag blandar däremot 50/50.
Citera
2022-03-02, 01:04
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Vargtass, som jag skrev förrut, är vuxet och lite oväntat.
Och lättdrucket.

Eller vodka/tranbärsjuice - antingen som cosmopolitan eller förenklad med bara tranbär/vodka/lime.

Tack för dina tips. Vilka lingonsaft och tranbärsjuice ska man köpa / undvika då?

Svårt att hitta Triple Sec i Sverige, eller? Finns några specialare att beställa på Bolagets hemsida men vet inte vilken man ska ha i så fall. Eller tänker jag fel att det är Triple Sec som behövs för att göra en Cosmo?
Citera
2022-03-02, 02:26
Avslutad
Citat:

Lyssna ditt fiss.

Det finns bara en drink om ni är vuxna och du vill ha i ditt sällskap rejält med sprit från scratch och att tillställningen ska lättas upp väsentligt redan under välkomstdrinken. Och det är en iskall Dry martini.

Klarar du inte av att blanda/servera den på rätt sätt alternativt dina gäster inte klarar av att dricka den så är ni inte vuxna och bör istället köra nån turkisk peppar-shot medan ni lyssnar på Crazy frog.
Citera
2022-03-02, 09:25
Bannlyst
Citat:
Tack för dina tips. Vilka lingonsaft och tranbärsjuice ska man köpa / undvika då?

Svårt att hitta Triple Sec i Sverige, eller? Finns några specialare att beställa på Bolagets hemsida men vet inte vilken man ska ha i så fall. Eller tänker jag fel att det är Triple Sec som behövs för att göra en Cosmo?

Om vill göra en riktig cosmopolitan så är Grand Marnier kanonbra.

Dom tranbärsjuicer som finns att köpa i vanlig butik funkar bra, annars är Ocean Spray det ”rätta” märket.
Citera
2022-03-02, 10:25
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Lyssna ditt fiss.

Det finns bara en drink om ni är vuxna och du vill ha i ditt sällskap rejält med sprit från scratch och att tillställningen ska lättas upp väsentligt redan under välkomstdrinken. Och det är en iskall Dry martini.

Klarar du inte av att blanda/servera den på rätt sätt alternativt dina gäster inte klarar av att dricka den så är ni inte vuxna och bör istället köra nån turkisk peppar-shot medan ni lyssnar på Crazy frog.

Hhahaha, tack för tipset! Får pröva.

Citat:
Om vill göra en riktig cosmopolitan så är Grand Marnier kanonbra.

Dom tranbärsjuicer som finns att köpa i vanlig butik funkar bra, annars är Ocean Spray det ”rätta” märket.

Okej, har du någon lingonsaft/juice att rekommendera för tassen?
Citera
2022-03-02, 10:29
Bannlyst
Citat:
Hhahaha, tack för tipset! Får pröva.

Okej, har du någon lingonsaft/juice att rekommendera för tassen?

Jokk är bäst, tycker jag.
Citera
2022-03-12, 17:30
Medlem
OneTaps avatar
nån annan som provat vodka redbull orange jos? trippel kombo som e jävligt go asså fyfan vilken grej =) nästan så man blir alkoholist :P jävligt gött
Citera
2022-04-12, 21:21
Medlem
lilla-ks avatar
Vill ha tips på söta drinkar innehållande vodka med så lite alkohol och spritsmak som möjligt.
Mvh villbarablifull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in