2019-12-29, 22:23
Medlem
elva9tolvs avatar
Baileys är ju baserat på bla whiskey så självklart kan du spetsa en baileysdrink med whiskey. Inga konstigheter.
Senast redigerad av elva9tolv 2019-12-29 kl. 22:31.
Citera
2019-12-30, 00:27
Medlem
Har dessvärre inte tillräckligt med baileys för att testa samt göra iordning drinkar osv. Därför jag frågade 😅
Citera
2020-01-11, 00:39
Medlem
finatankars avatar
Val av dryck till kokain?

Tänkte ha en kokainfest och där ska det drickas också. Funderar på olika drinkar att bjuda på men vet inte vilken. Lämna tips och recept.
Citera
2020-01-11, 01:16
Medlem
Krackhauss avatar
Gin och Tonic. Tycker det funkar fint till snoken.
Citera
2020-01-27, 15:34
Medlem
Du behöver inte slösa tid på att göra drinkar när du bara kan öppna din kyl och ta fram en ”kung” långhylsa såklart och ta fram en skål och hälla upp lite ”peppar chips” Sätt på ngn skön film på Netflix också. Det skulle jag säga är den bästa fredags kvällen du kan få!
Citera
2020-02-15, 11:38
Medlem
Skulle behöva tips på whisky drinkar, det enda jag kan är whisky och cola tycker inte om ren whisky än försöker sakta sakta men har en flaska hemma då jag vill göra något annan drink ifall det finns möjligtvis schweppes? Lätta gärna
Citera
2020-05-05, 19:48
Medlem
En liten dum fråga. När man går ut och äter så har jag vid några tillfällen tagit en Martini som fördrink och tyckt att det varit väldigt gott. Men nu testade jag hemma med Martini Extra Dry som jag använder då jag gör Dry Martinis. Var ingen höjdare som fördrink. Vad är det normalt man får när man tar en Martini som fördrink på en restaurang?
Citera
2020-06-29, 16:55
Avstängd
makduis avatar
Rekommenderar simpelt att blanda apelsinjuice med vit rom, inte hittat nån godare spritmix! Nån som kan bättre?

Vit rom och fanta kan nog också funka... cola vanilj blir nog storslaget måste testa.
Senast redigerad av makdui 2020-06-29 kl. 17:01.
Citera
2020-08-14, 10:02
Medlem
Dempa19s avatar
Min egna drink Dempa-special — vad tycks?

Jag har ju som rubriken säger uppfunnit min egen drink, som jag själv har blivit väldigt förtjust i under de senaste åren. Det brukar vara högt och lågt bland de jag bjuder det på, så det ska bli intressant att se vad ni tycker och om ni kan komma med förbättringar. Har själv inte kunnat hitta några förbättringar, trots att jag prövat runt en del med olika kryddor, frukter och andra spriter, men jag kan mycket väl ha missat något.

Receptet är i alla fall:
9 delar färskmjölk (helst ekologisk) blandas med 1 del vodka med en styrka på 40%, sedan saltar man efter eget tycke.

Hoppas det smakar.
Citera
2020-08-14, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Jag har ju som rubriken säger uppfunnit min egen drink, som jag själv har blivit väldigt förtjust i under de senaste åren. Det brukar vara högt och lågt bland de jag bjuder det på, så det ska bli intressant att se vad ni tycker och om ni kan komma med förbättringar. Har själv inte kunnat hitta några förbättringar, trots att jag prövat runt en del med olika kryddor, frukter och andra spriter, men jag kan mycket väl ha missat något.

Receptet är i alla fall:
9 delar färskmjölk (helst ekologisk) blandas med 1 del vodka med en styrka på 40%, sedan saltar man efter eget tycke.

Hoppas det smakar.

Vad som menas med 'Hembränning och dryckestillverkning' är att man tillverkar öl,vin,cider osv eller sprit.
Du har inte tillverkat något direkt med att blanda färdig vodka med mjölk, inte som jag har uppfattat de hela åtminstone.

Men drinken du gjorde lät ju inte så fullständig, de saknas grejer i mitt tycke.
Senast redigerad av twigdoll 2020-08-14 kl. 10:16.
Citera
2020-08-14, 10:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19

Receptet är i alla fall:

Hoppas det smakar.
Låter ju helt sagolikt. Hur du provat att toppa med Aromat?
Citera
2020-08-14, 10:20
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Låter ju helt sagolikt. Hur du provat att toppa med Aromat?

Nej, det har jag inte. Kanske ska kila ner till coop och köpa en burk, för att kunna pröva det ikväll. Är rätt så tveksam, tänker mig att det kan skära sig lite, men jag har haft fel förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in