Citat:
Ursprungligen postat av thunderstucked
Har:
- Gin
- Vodka
- Captain Morgan Spiced Gold
- Mintuu
- Random citron-likör
- Random äppel-likör
- Mezcal
- Whisky (av "drinksort" och finare)
- Ljus rom
- Jim Beam Red Stag (lite kvar)
- Bourbon whisky (Jack Daniels & Random)
- Rosé
Jag har ICA/Coop kvartersbutiker där jag kan inhandla sådant jag kan tänkas behöva.
Jag ska bjuda på någon drink och välkomstdrink (rosé och fruktsoda tänkte jag ifall inte alla gillar rosé).
Men sedan då? Jag kan typ bara blanda med coca-cola :-D Vill ju stila lite mer än så
Citera mig eller skicka PM så jag inte missar att just DU har svarat MIG 
Citron likör började jag leka mycket med förra året, och oj vad roligt det är! Jag körde mycket på att blanda jordgubbar, vaniljyoghurt och Limoncello(Citronlikör). Du kan ev ha i glass och kanske mynta och/eller citronmeliss.
Nackdelen är att du behver en mixer och att det tar lite tid och är lite geggigt att göra, men det blir fantastiskt gott. Inte särskilt starktdock, om du inte testar blanda i lite ljus rom eller så.
För mer klassiska drinkar har du enkelt.
Vodka + Apelsinjuice = Screwdriver. Se till att du har god juice, försök undvika koncentrat som du spär ut med vatte. Lättdrucket och ganska friskt.
Vodka, is och lime = caipirinoshka. Ska egentligen även innehålla sockerlag men jag föredrar utan. Lite bitter och uppskattas inte av alla, men mindre sliskig och gott att smutta på.
Gin + tonic = GinTonic/GT. Använd citron, inte lime. Enkel och god.
Om du vill imponera lite mer och vara lite vågad så sväng ihop en mojito.
Ljus rom, fruktsoda, lime, krossad is och sockerlag.
http://www.cocktailguiden.com/drink/mojito-highball
Sen kan du altid leka med vodkan och testa dig fram. Vodka går bra med den mesta blanddricka,. Schweppes har ganska intressanta blanddrickor att ta för sig av, deras "pear fusion" går utmärkt med bara vodka i.
Glöm nu inte garnityr till dina drinkar, gör bra intryck.
Våga ta ut svängarna, testa dig fram, och googla lite recept om du vill veta mer.
Lycka till!