2012-09-23, 22:07
Medlem
Den något okända sökmotorn Google svarar snabbt Vodka Lime .
Citera
2012-09-29, 16:18
Medlem
GustNs avatar
Ingredienser jag har att tillgå (som innehåller alkohol): Jeltzin, Jeltzin citron, Vit rom, Bols blue och bols tripple sec. Vad bör jag köpa till för något för att göra någon schysst drink? Jag är riktigt jävla usel på att blanda goda lemon drinks så behöver verkligen eran hjälp.
Citera
2012-10-02, 08:28
Medlem
Qlipps avatar
Har en flaska Bols blueberry stående, vad blandar man det med?
Citera
2012-10-02, 14:13
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Har en flaska Bols blueberry stående, vad blandar man det med?

apelsinjuice, fanta eller...

Är man lite mer sofistikerad skvätter man i det i sitt gin kanske..

blueberry mojito: istället för blåbärsvodka kan du ta lite bols istället för vodka typ..3cl vodka/rom 2cl bols. samma sak här.

Finlandia Blues på cocktailguiden.
Citera
2012-10-02, 17:14
Medlem
Funderar på att köpa en flaska Absolut Watkins. Har smakat den vid något tillfälle men något år sedan så har glömt.

Vad kan man blanda med för en god grogg? Många säger Cola, hur blir det? Andra förslag?
Citera
2012-10-05, 09:17
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.T.P.
Funderar på att köpa en flaska Absolut Watkins. Har smakat den vid något tillfälle men något år sedan så har glömt.

Vad kan man blanda med för en god grogg? Många säger Cola, hur blir det? Andra förslag?

Är den inte lite svår att få tag på? Finns den på Systemet? Tycker inte att du ska förstöra en sån god vodka med cola. Kör en White Russian istället.

Annars finns recept på Absoluts hemsida: http://www.absolutdrinks.com/en/watkins/
Citera
2012-10-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Är den inte lite svår att få tag på? Finns den på Systemet? Tycker inte att du ska förstöra en sån god vodka med cola. Kör en White Russian istället.

Annars finns recept på Absoluts hemsida: http://www.absolutdrinks.com/en/watkins/

Finns i Tyskland i alla fall, inte kollat systemet. Okej, hur har du druckit den då?

Jo funderar på White Russian också..
Citera
2012-10-21, 12:38
Medlem
En flaska Los Tres Toños Reposdo. Vad ska jag mixa den med? Vi kommer förmodligen att köra ett tequilarace efter ett tag men på grund av smaken antar jag att det är rätt svårt i början. Jag skulle gärna inta ca. 10 cl genom några riktiga kärringdrinkar innan jag börjar shotta.
Citera
2012-10-22, 16:28
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
En flaska Los Tres Toños Reposdo. Vad ska jag mixa den med? Vi kommer förmodligen att köra ett tequilarace efter ett tag men på grund av smaken antar jag att det är rätt svårt i början. Jag skulle gärna inta ca. 10 cl genom några riktiga kärringdrinkar innan jag börjar shotta.
Låt lite chili och vanilj dra i en skvätt tequila före. Sedan slår du det i ett glas med mycket is och fyller upp med mangojuice.
Citera
2012-10-24, 02:25
Medlem
zlms avatar
Monster (grön) + Jägermister och is. Lätt att fixa och väldigt god.
Citera
2012-10-26, 13:23
Medlem
Tjena! Tänkte göra P2-drinkar ikväll. Har dock bara Absolut Vanilla, lime och 7UP. Hur "viktig" är Sourz apple att ha med i drinken? Gör det mycket skillnad med eller utan?
Citera
2012-10-26, 14:05
Medlem
Hjortronsylts avatar
Behöver er hjälp flashback!

Ska jobba i bar ikväll för första gången på 3 år och risken finns att jag behöver göra en del cocktails.
Vad för sorters drinkar beställar man i Sverige (har bara jobbat utomlands förr).

Har tex aldrig använt de smaksatta Bacardi-sorterna i drinkar. Kan man göra något intressant med dem?
Kan alla klassiker, men behöver som sagt hjälp med vad man köper i Sverige. Framförallt till de som bara beställer "gör något gott". Är en nattklubb jag ska jobba i så snabbgjorda förslag uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in