2015-05-12, 22:22
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foilip
Tjenixen!

Kom nyss hem från första tysklandsresan o har köpt med mig följande:

Vodka
Jägermeister
Likör 43
Stroh rom 80
Captain morgan
Malibu
Minttu peppermint
Kahlua
Sourz äpple
Valhalla

Detta är utöver öl förstås, någon som sitter på några fina tips på vad man kan blanda ihop?

På Likör 43, lika delar likör och vodka. Fyll upp med mjölk.
På vodkan, allt.
Malibun, Pina colada.
Kahluan, black russiana, white russian, mud slider, colorado bulldog.
Sourz, P1.

Sitter själv med ett dilemma. Är fruktansvärt less på att aldrig få min black russian, chartreuse eller mjölkbaserade drink. Antingen har de inte kaffelikör, eller så är det mjölken. Letar därför efter ett enkelt, säkert kort, helst serverad i ett rocksglas över is. Att dricka konjak eller whisky är uteslutet.
summa summarum: Vad beställer ni ute på krogen? Vad har ni för tips?
Senast redigerad av LampknappeN 2015-05-12 kl. 22:35.
Citera
2015-05-13, 13:26
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LampknappeN
På vodkan, allt.
Malibun, Pina colada.
Sourz, P1.

Sitter själv med ett dilemma. Är fruktansvärt less på att aldrig få min black russian, chartreuse eller mjölkbaserade drink. Antingen har de inte kaffelikör, eller så är det mjölken. Letar därför efter ett enkelt, säkert kort, helst serverad i ett rocksglas över is. Att dricka konjak eller whisky är uteslutet.

Jag beställer Whiskey Sour med jämna mellanrum, men det är lite lottodragning om dom kan göra den bra eller inte tyvärr.

EDIT: Såg att du ville ha ett säkert kort.. Sorry
Senast redigerad av Mr.Ness 2015-05-13 kl. 13:28.
Citera
2015-05-15, 18:00
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LampknappeN
På vodkan, allt.
Malibun, Pina colada.
Sourz, P1.

Vad är det för ställen du besöker som inte ens har kaffelikör?

Personligen beställer jag nog ett avloppsrör om jag är ute och vill ha ett säkert kort. Förvisso inget som serveras i rocksglas, men ändå. Består av lika delar vodka, blå curaçao, Bailey's och toppas med cola. Ser riktigt äcklig ut men smakar utsökt enligt mig.
Citera
2015-05-15, 20:15
Medlem
LampknappeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jag beställer Whiskey Sour med jämna mellanrum, men det är lite lottodragning om dom kan göra den bra eller inte tyvärr.

EDIT: Såg att du ville ha ett säkert kort.. Sorry

Whisky Sour är trevlig, men då jag beställde en black russian i helgen och fick någon blandning av baileys, vodka och sour är det inte mödan värt
Citera
2015-05-16, 18:48
Medlem
Sourz tropical / apple, cola och redbull finns här. Kan man hitta på nått gott med detta?
Citera
2015-05-17, 20:59
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Köpte Grants Whiskey, Baileys och Beefeater Gin. Kan man blanda dem
Citera
2015-05-17, 22:29
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besviken.Fredrik

Den som lever får se...jag skulle då inte rekommendera det
Citera
2015-05-18, 00:44
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Köp en tranbärsjuice (Ocean Spray) och blanda med Grants, en Tonic Water (gärna Britvic) och blanda med Beefeatern, och servera Baileys i ett litet glas över en isbit efter middagen. Det finns ingenting du kan blanda med de tre spriterna ihop om det var det du tänkte.
Citera
2015-05-18, 21:15
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Köp en tranbärsjuice (Ocean Spray) och blanda med Grants, en Tonic Water (gärna Britvic) och blanda med Beefeatern, och servera Baileys i ett litet glas över en isbit efter middagen. Det finns ingenting du kan blanda med de tre spriterna ihop om det var det du tänkte.
Har köpt Schweppes tonic och ska köpa ocean destroyer-kranberryjuice Sen ska jag blanda ihop allt och dricka i ett svep.

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Den som lever får se...jag skulle då inte rekommendera det
Din lilla färsking. Bara för det blir för mycket alkohol? 40+40+14,5 eller vad baileys är shit det blir typ 95%
Citera
2015-05-19, 13:17
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Din lilla färsking. Bara för det blir för mycket alkohol? 40+40+14,5 eller vad baileys är shit det blir typ 95%

Om du med färsking menar att jag inte dricker en häxblandning för att bli full så visst, ditt val att blanda ihop dessa tre i detta syfte får dock snarare dig att framstå som färskingen. Och nej, du kommer inte få en blandning som innehåller 95% alkohol, retard
Citera
2015-05-19, 17:26
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Om du med färsking menar att jag inte dricker en häxblandning för att bli full så visst, ditt val att blanda ihop dessa tre i detta syfte får dock snarare dig att framstå som färskingen. Och nej, du kommer inte få en blandning som innehåller 95% alkohol, retard
Sa inte 95 jag sa 94,5%. Sätt dig nu i barnstolen och drick en festis vetja
Citera
2015-05-19, 19:24
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Sa inte 95 jag sa 94,5%. Sätt dig nu i barnstolen och drick en festis vetja

Haha, good trollin' bro, som om det gör någon skillnad. Välkommen tillbaka när du fyllt 18

OnT: Feadog har bra tips, testa ni som sitter på samma spritsorter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in