2010-12-17, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
hej! jag har en mamma som under hela mitt liv satt sig i skulder. dvs, hon är skyldig kronofogden flera hundratusen. och jag har inte vågat tänkt så jävla mycket på detdär. men i somras fyllde jag 18, och jag fick idag hem ett jävla brev på en avbetalningsplan för en skuld som är från en gammal bokklubb jag var med i för tio år sedan.
- då var jag åtta år och en åttaåring får väl förfan inte vara med i en bokklubb utan det är väl målsman som är?
men som sagt. jag fick en avbetalningsplan hem idag och om jag inte betalar skickas jag vidare till kronofogden.
och jag blir så jävla arg. är dethär bara början eller?! har hon satt mig i fler skulder som jag inte ens vet om?
så.. kan jag ringa kronofogden själv och fråga om jag är skuldsatt och om fallet skulle vara så, får dom berätta hur mycket?
och får verkligen en förälder sätta sina omyndiga barn i skulder? det låter ju helt jävla sjukt....
- då var jag åtta år och en åttaåring får väl förfan inte vara med i en bokklubb utan det är väl målsman som är?
men som sagt. jag fick en avbetalningsplan hem idag och om jag inte betalar skickas jag vidare till kronofogden.
och jag blir så jävla arg. är dethär bara början eller?! har hon satt mig i fler skulder som jag inte ens vet om?
så.. kan jag ringa kronofogden själv och fråga om jag är skuldsatt och om fallet skulle vara så, får dom berätta hur mycket?
och får verkligen en förälder sätta sina omyndiga barn i skulder? det låter ju helt jävla sjukt....
samma problem här, har en far som nu är på sluten avdelning för han är så störd när det kommer till pengar, fick häromdagen en räkning på simskoleavgifter som var obetalda - bara räntan var över 18.000! (simskolan var ju typ -98 han har alltså gömt/slängt/struntat i att betala under alla dessa år, har även fått från skolfoton och han har beställt saker i mitt namn (som jag nu bestrider) så jag förstår hur du känner. men ring till bokklubben och prata med dem, även inkasso och kronofogden. de kan faktiskt vara riktigt hjälpsamma. Har ingen aning om de kommer be dig bestrida eller vad som kommer hända, men kontakta dem!