2010-12-17, 22:57
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Ja, eller hur. Men är inte förvånad. Du verkar bara se ena sidan av myntet. En sann feminist med andra ord.
Feminist-Javisst!
Citera
2010-12-17, 23:00
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Feminist-Javisst!

Mm, du är ännu ett levande exempel på att feministerna inte är ute efter jämställdhet. Bra att du ytterligare förtydligar det ifall någon tvivla.
Citera
2010-12-17, 23:09
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Mm, du är ännu ett levande exempel på att feministerna inte är ute efter jämställdhet. Bra att du ytterligare förtydligar det ifall någon tvivla.
Ja som du borde fattat med den skrattande gubben så var det mest skrivet som ett skämt. Men om sanningen ska fram så finns det nog en hel del män som skulle ta tillfället i akt att klämma lite extra. Varför skulle annars dessa regler finnas?
Citera
2010-12-17, 23:14
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ja som du borde fattat med den skrattande gubben så var det mest skrivet som ett skämt. Men om sanningen ska fram så finns det nog en hel del män som skulle ta tillfället i akt att klämma lite extra. Varför skulle annars dessa regler finnas?

Reglerna är satta långt tillbaka då det det nästan bara jobbade män inom detta då. Och även jag tycker det vore olämpligt om män visiterar kvinnor. Man tänkte inte ens i dom banorna att kvinnor skulle jobba med detta. Det finns absolut ingen anledning varför man ska låta det motsatta könet kroppsvisitera.

Nu ser det helt annorlunda ut eftersom en stor del av dom som jobbar med detta är kvinnor och därför måste lagen ändras. Men eftersom vi lever i ett i ett samhälle som totalt skiter i områden männen diskrimineras så har den inte ändrats. Jag är ganska övertygad om att denna lag kommer rättas till i framtiden men det tar alldeles för lång tid. Detta är en sak som ska ändras instant. Det är laglig diskriminering i ett land som säger sig vara det mest jämställda i världen
Citera
2010-12-17, 23:58
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Reglerna är satta långt tillbaka då det det nästan bara jobbade män inom detta då. Och även jag tycker det vore olämpligt om män visiterar kvinnor. Man tänkte inte ens i dom banorna att kvinnor skulle jobba med detta. Det finns absolut ingen anledning varför man ska låta det motsatta könet kroppsvisitera.

Nu ser det helt annorlunda ut eftersom en stor del av dom som jobbar med detta är kvinnor och därför måste lagen ändras. Men eftersom vi lever i ett i ett samhälle som totalt skiter i områden männen diskrimineras så har den inte ändrats. Jag är ganska övertygad om att denna lag kommer rättas till i framtiden men det tar alldeles för lång tid. Detta är en sak som ska ändras instant. Det är laglig diskriminering i ett land som säger sig vara det mest jämställda i världen
Ja det är ju inte rätt om ni tvingas att bli visiterade av en kvinna. Men många män tycker nog det är lite mysigt att bli kladdad på av en kvinnohand. Tror du inte Nej men skämt åsido så borde det väl gå att hävda att man inte utför detta om man inte får någon av samma kön. Jag vet att när man ska gå på fotbollsmatch så står det alltid en man och en kvinna som ska visitera. Jag brukar skämta och ställa mig vid mannen men han skickar bara vidare mig till tjejen
Citera
2010-12-18, 02:19
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ja det är ju inte rätt om ni tvingas att bli visiterade av en kvinna. Men många män tycker nog det är lite mysigt att bli kladdad på av en kvinnohand. Tror du inte Nej men skämt åsido så borde det väl gå att hävda att man inte utför detta om man inte får någon av samma kön. Jag vet att när man ska gå på fotbollsmatch så står det alltid en man och en kvinna som ska visitera. Jag brukar skämta och ställa mig vid mannen men han skickar bara vidare mig till tjejen

Jo, jag vet att många män föredrar en kvinna och tänder på det men det gör inte jag. Då vill jag ha rätt att välja en samkönad. Detta löser dom säkert oftast om man begär men man ska ha lagen på sin sida. Hade jag kommit i den situationen att jag måste näcka hade jag krävt en samkönad annars hade jag ställt till med en jävla scen och dom hade fått sopa mig medvetslös innan dom fått av mig kläderna. Mest för principens skull. Kan kvinnor få en samkönad ska jag också få det om jag vill.

Det finns inga lagar som säger man inte får visitera motsatt kön när det gäller skyddsvisitering. Sånt som sker på evenemang typ fotbollsmatcher. Senast jag var på match i höstas så visiterades även kvinnor av män.Man blev visiterad av den person som tog hand om kön. Men dessa visitationer ser jag inget problem med.Bryr mig föga om det är en man eller kvinna som tar hand om detta eftersom det är så oskyldigt. Ska jag däremot klä av mig naken eller få en hand i skrevet vill jag att det ska vara en samkönad. Det är min kropp och jag vill bestämma när en person av motsatt kön ska få ta del av den.
Citera
2010-12-18, 04:58
Medlem
Majasodas avatar
Kan vi inte bara göra så att vi säger efter boken att män måste bli
visiterade av män och kvinnor av kvinnor om inte dom ber om motsatta könet
för vilken anledning som helst. (Det finns faktiskt homosexuella och transexuella)

Everyone wins, och jämställt blir det!
Citera
2010-12-18, 09:20
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, män inte får kroppsvisitera (ytlig kroppsbesiktning) kvinnor - de får däremot skyddsvisitera/avvisitera kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp, och för andra former av övergrepp. Regeln gäller som sagt nakenvisitation.

Du är väldigt okunnig. Känns som du är en okritisk väktare som sväljer myter med hull och hår.

Kan du förklara och hänvisa till lagstödet skyddsvisitation? Om kroppsvisitation är ytlig kroppsbesiktning, vad är då skyddsvisitation? Herregud uttala dig inte om du inte kan juridiken din mupp. Du har ju blandat ihop alla begrepp som finns (och inte finns). Jag föraktar dig som den idiot du är som omedvetet sprider desinformation och myter.

Börja med enklare texter som de som finns på wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kroppsvisitation och fortsätt sedan att läsa i lagboken när du klarar av sådana svåra operationer.

Edit: ursäkta micro, det var inte meningen att skriva så argt och nedlåtande. Blev bara så upprörd över dina felaktigheter. Låter dock originaltexten stå kvar, men ber om överseende med mitt språkbruk.
Senast redigerad av LOL!! 2010-12-18 kl. 09:31.
Citera
2010-12-18, 10:44
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Jo, jag vet att många män föredrar en kvinna och tänder på det men det gör inte jag. Då vill jag ha rätt att välja en samkönad. Detta löser dom säkert oftast om man begär men man ska ha lagen på sin sida. Hade jag kommit i den situationen att jag måste näcka hade jag krävt en samkönad annars hade jag ställt till med en jävla scen och dom hade fått sopa mig medvetslös innan dom fått av mig kläderna. Mest för principens skull. Kan kvinnor få en samkönad ska jag också få det om jag vill.

Det finns inga lagar som säger man inte får visitera motsatt kön när det gäller skyddsvisitering. Sånt som sker på evenemang typ fotbollsmatcher. Senast jag var på match i höstas så visiterades även kvinnor av män.Man blev visiterad av den person som tog hand om kön. Men dessa visitationer ser jag inget problem med.Bryr mig föga om det är en man eller kvinna som tar hand om detta eftersom det är så oskyldigt. Ska jag däremot klä av mig naken eller få en hand i skrevet vill jag att det ska vara en samkönad. Det är min kropp och jag vill bestämma när en person av motsatt kön ska få ta del av den.
Håller med till fullo!
Problemet är väl bara att de flesta som begår brott är män och det finns få kvinnor i polisyrket. Svårt att få ihop det praktiskt sett. Vi får helt enkelt yrka för fler kvinnor inom polisen
Citera
2010-12-18, 11:56
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Jo, jag vet att många män föredrar en kvinna och tänder på det men det gör inte jag.....

Inte jag heller och jag tror inte det är vanligt att män gillar att bli muddrade av kvinnliga poliser. Hänkten och polisiära tillfällen är inte erotiska någonstans. Fulla killa på flygplatsen på väg hem från ibiza kanske säger så efteråt men i verkligheten tror jag i stort inte att det existerar.
Citera
2010-12-18, 12:41
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Håller med till fullo!
Problemet är väl bara att de flesta som begår brott är män och det finns få kvinnor i polisyrket. Svårt att få ihop det praktiskt sett. Vi får helt enkelt yrka för fler kvinnor inom polisen

Förstår inte hur du menar. Vad skulle bli bättre angående detta med fler kvinnor inom polisen?
Citera
2010-12-18, 14:58
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Helt enkelt därför män inte kan låta bli att tafsa

hårda ord

Men rätt ska va rätt.

kvinnliga snutar ska vissitera kvinnor, och mannliga snutar ska vissitera män, om man nu önskar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in