2010-12-17, 13:50
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
För poliserna själva är det en förhållandevis bra regel. Då man slipper att bli anklagad för att ha taffsat osv.

Kvinnor säger att vi våldtar och diskriminerar dom. Det finns kvinnor som också har begått våldtäkter och sexuella brott. Om tex jag blir visiterad av en kvinnlig polis och säger att hon tafsade på mig så kommer ingen tro på mig.
Citera
2010-12-17, 13:52
Bannlyst
en kvinlig polis har lyft på min snopp med plasthanske!!!

♥♥♥

Jag sa nej jag lyfter inte på den det får du göra :P
Citera
2010-12-17, 13:53
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Kvinnor säger att vi våldtar och diskriminerar dom. Det finns kvinnor som också har begått våldtäkter och sexuella brott. Om tex jag blir visiterad av en kvinnlig polis och säger att hon tafsade på mig så kommer ingen tro på mig.

Jag kan väl tycka att lagen är något förlegad och borde innefatta män som så väl kvinnor.

Kan säga att om en kvinna blir visiterad eller bara gripen och hävdar att någon av de manliga poliserna taffsade på henne, så kommer hon ha riktigt svårt att få rätt.
Citera
2010-12-17, 13:59
Medlem
Rifter666s avatar
Detta problem hade så fort löst sig genom att ändra i lagen att bara personer av samma kön får kroppsvisitera. Att ändra så alla får visitera alla är ingen bra lösning och skulle bara ställa till med onödigt obehag. Nä, gör lagen könsneutral så är problemet löst. Fattar inte att det ska vara så svårt att fixa till en såhär enkel sak som borde vara självklar.

Lagen är satt när det nästan bara var män som jobbade inom detta. Så är det inte mer och lagen har gått ur tiden och borde ändras omedelbart.
Citera
2010-12-17, 14:01
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Jag kan väl tycka att lagen är något förlegad och borde innefatta män som så väl kvinnor.

Kan säga att om en kvinna blir visiterad eller bara gripen och hävdar att någon av de manliga poliserna taffsade på henne, så kommer hon ha riktigt svårt att få rätt.

Polisen har alltid mer trovärdighet än en vanlig individ, men män blir diskriminerade i såna här fall.. tex om en kvinna säger att en man tafsa på henne och det kommer 2-3 poliser som ska utreda läget.. då har kvinnan mer trovärdighet än mannen eftersom dom flesta sexuella brott begås av män. I mina unga dagar i klassrummet tex, pojkarna pratar och blir tillsagda utav läraren att sluta medans flickorna fnissar,pratar och fixar deras hår.
Citera
2010-12-17, 15:02
Medlem
Läskigs avatar
Beror väl helt enkelt på att män sällan klagar när en kvinna visiterar medans det antagligen har funnits en hel del kvinnor som klagat över att män har visiterat, och så har lagen hängt med från en tid då man rent allmänt gjorde väldigt stor skillnad på män och kvinnor...
Men frågar man snällt så tror jag nog att de går med på att fixa en manlig person som kan visitera om man verkligen vill det.

Rent Juridiskt tycker jag att det är ett värre problem att personerna sällan behöver stå till svars när de beordrar visitering på tveksamma grunder och det visar sig att personen var oskyldig, det är trots allt en extremt kränkande handling som de utför.
Citera
2010-12-17, 16:43
Medlem
senhackarens avatar
Jag har blivit vissiterad av kvinnliga snuterskor några gånger, och jag sa till dom, att jag ville bli vissiterad av en manlig snut.

Dom bara tittade på mig, som jag vore från månen eller likande.

En klapp på baken fick jag också innan dom låste in mig i fyllecellen, där jag satt för fylleri och störande av allmän ordning. Jag har inte varit i en fyllecell på snart sex år nu.

Jag jag sket i snuterskorna nästa dag, och gick ut en svinkall vintermorgon, då jag såg en polare komma ut därfrån han också. Han hade var där för fylleri och misshandel.

Vi gick hem till honom, och sov ruset av oss, för att sedan knäppa biran framåt eftermiddagen igen

Det bara att börja om igen.

fyllan värmer bäst
Citera
2010-12-17, 17:19
Medlem
Empresss avatar
senhackarn tar upp en intressant poäng..

Han bad om en manlig snut att visitera honom men fick kalla handen. Han fick vackert nöja sig med kvinnorna som dessutom passade på att "klappa honom på baken".

Hade det varit en kvinna som åkt in i fyllecell, så hade det automatiskt ringts in en kvinnlig polis. Och visitationen hade gjorts när snutan hade kommit. Kvinna hade fått suttit i hallen med övervakning i väntan på snutan.

I ett jämställd perspektiv så är det jävligt fel. För den som kan tänka rationellt.
Vi kvinnor glider på dyra välgjorda räkmakor i många sammanhang.
Medan männen blir totalt negligerade om de ber om likvärdig behandling som kvinnorna får automatiskt...

Appropå "fyllan värmer bäst"..
Det finn ju lägen när Livet är en fest trotsa allt elände i samhället.. De lägena skall man ta till vara på..

Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Detta problem hade så fort löst sig genom att ändra i lagen att bara personer av samma kön får kroppsvisitera. Att ändra så alla får visitera alla är ingen bra lösning och skulle bara ställa till med onödigt obehag. Nä, gör lagen könsneutral så är problemet löst. Fattar inte att det ska vara så svårt att fixa till en såhär enkel sak som borde vara självklar.

Lagen är satt när det nästan bara var män som jobbade inom detta. Så är det inte mer och lagen har gått ur tiden och borde ändras omedelbart.

Men allvarligt du vet ju så väl att det är överkurs för politikerna att göra en sådan sak.
Du vet ju att politiker är ju ökända för att sakna tankeverksamhet (ganska ofta).. Klart att det inte går att formulera om lagar. Enbart lägga tilläggs till redan existerande. Så det blir ett så stort råttbo som möjligt med lagarna så knappt advokater och åklagare kan göra sitta jobb.
Senast redigerad av Empress 2010-12-17 kl. 17:22.
Citera
2010-12-17, 20:17
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Det är snarare för att skydda personen som gör det än att skydda offret. Men att bli visiterad är ganska obehagligt öht. Oavsett om det är en kvinna eller man som gör det.

Tycker det inte är någonting speciellt och kunde inte bry mig mindre om det är en man eller en kvinna som visiterar en.

Så att män inte ska få visitera kvinnor men kvinnor får visitera män sammtidigt som kvinnor skriker att det är ojämnställt för dem och att de blir diskriminerade konstant gör denna triviala fråga som det finns ett mycket enkelt svar på, betydligt viktigare framförallt pga kvinnors extrema dubbelmoral.
Citera
2010-12-17, 20:20
Medlem
Hade man könssegregerat samhället från början hade vi inte haft sådana problem.Män och kvinnor är olika och har olika behov.
Citera
2010-12-17, 22:36
Medlem
MissFitt73s avatar
Helt enkelt därför män inte kan låta bli att tafsa
Citera
2010-12-17, 22:38
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Helt enkelt därför män inte kan låta bli att tafsa

Ja, eller hur. Men är inte förvånad. Du verkar bara se ena sidan av myntet. En sann feminist med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in